Pomocy! problem z poskładanym silnikiem Uno

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem o co chodzi moze mi ktos wytlumaczy.W UNO mojego taty zerwal sie pasek rozrzadu i tloki spotkaly sie z zaworami wszystkie 8szt poszlo sie ... takze zakupilem druga glowice i ja zalozylem a silnik w aucie to 1,4. Po zalozeniu nowego paska wszystko zgrane ze znakami trzyma cisnienie obraca sie ale po wlozeniu aparatu zaplonowego przy ustawianiu na pierwszy cylinder palec rozdzielacza jest na jedynce jak jest oznaczone na kopulce ale ten pierwszy tlok i UWAGA jest na dole i za cholere nie wiem dlaczego. Ustawialem kilka razy i na wszystkie pozostale i nadal jest tak samo Czyli jak ustawiam na czwarty palec to tlok zamiast byc w GMP to jest na dole ja juz nie wiem

[ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2008-10-21 20:48:34 ]
  
 
no ale w czym problem ?
ustaw na pracę w 1 cyl, i pierwszy kabel tam gdzie pokazuje palec, a kolejne wg. kolejności 342 i po bulu.
  
 
Dziwna sprawa. Przecież te silniki są bezkolizyjne? Przynajmniej 1.1 czyli poprzedni w moim bobku taki był.

Uno powinno mieć na kole rozrządu znaczek który musisz ustawić w nacieciu w głowicy. Na pasku rozrządu powinny być na białe znaczniki (paski) i jeden ustawiasz by koło pasowe na wale a właściwie kolejny znacznik na nim pokrywał sie ze znacznikiem na pasku rozrządu. Później tylko mając ustawiony wałek na tym wycieciu w głowicy nakładasz pasek przez pompe wody na koło zębate na wale. Musi się pokryć. Na koniec tylko rolkę dokręcić tak by pasek dał sie odwrócić max o 90st.

A jeśli nie ma znaczników na pasku to metoda Pavlusa. Czyli odkręć świece na 1szym cylindrze i z pomocą np śrubokręta ustalić GMP a później składać do tego rozrząd. Aparatu zapłonowego sie źle nie da włożyć.
  
 
ale 1,4 to zupełnie inny silnik od 1,1
1,4 to silnik rodem ze 128 i jest mocno kolizyjny.
żadne śrubokręty, odkręcamy pokrywę i ustawiamy na 4 cylindrze współotwarcie, wtedy na 1 mamy pracę.
  
 
Na kole zamachowym masz znaki do ustawiania wału , wałek ustawiasz wg naciecia na kole , tak samo jest w WV ,
  
 
Cytat:
2008-10-21 20:32:07, jacol_placol pisze:
Nie wiem o co chodzi moze mi ktos wytlumaczy.W UNO mojego taty zerwal sie pasek rozrzadu i tloki spotkaly sie z zaworami wszystkie 8szt poszlo sie ... takze zakupilem druga glowice i ja zalozylem a silnik w aucie to 1,4. Po zalozeniu nowego paska wszystko zgrane ze znakami trzyma cisnienie obraca sie ale po wlozeniu aparatu zaplonowego przy ustawianiu na pierwszy cylinder palec rozdzielacza jest na jedynce jak jest oznaczone na kopulce ale ten pierwszy tlok i UWAGA jest na dole i za cholere nie wiem dlaczego. Ustawialem kilka razy i na wszystkie pozostale i nadal jest tak samo Czyli jak ustawiam na czwarty palec to tlok zamiast byc w GMP to jest na dole ja juz nie wiem [ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2008-10-21 20:48:34 ]



Musisz przekręcić wałek rozrządu o 180st albo łatwiej rozebrać rozdzielacz i jego przekręcić o 180st. Ale rozdzielacza łopatologicznie nie okrecisz tak sobie bo jest niesymetryczne nacięcie na wałku i pasuje tylko w jednej pozycji, wiec musisz wybić taki mały bolec z boku na jego ośce i ten pierścień z wykorbieniami (co wchodzi w naciecie wałka)okręcić o 180...
  
 
Człowiek sie całe życie uczy Śrubokręt to metoda dla leniwych ale w sumie odkręcić świece czy 4 śrubki to jeden ...
  
 
nie taki jeden... bo jak stwierdzisz śrubokrętem który cylinder ma pracę a który współotwarcie ??
  
 
Wlasnie wrocilem z roboty. Tak slyszalem ze ten silnik to jest poj...ale tera tak jaka pokrywe otworzyc i co to jest to wspolotwarcie? jak to ustawic bo za ch... nie wiem.
  
 
Na znaki jest ustawione tylko jak palec rozdzielacza mi pokazuje na 1 czyli na pierwszy cylinder to jest on na dole a nie w GMP i tak jest za kazdym innym a zlozylem tak jak rozbieralem
  
 
Cytat:
2008-10-22 20:55:30, jacol_placol pisze:
Na znaki jest ustawione tylko jak palec rozdzielacza mi pokazuje na 1 czyli na pierwszy cylinder to jest on na dole a nie w GMP i tak jest za kazdym innym a zlozylem tak jak rozbieralem



No napisałem co zrobić.. a wcześniej miałeś może i tak samo ale źle a kable były inaczej pozakładane na świece.

  
 
Cytat:
2008-10-22 20:35:56, pavlus pisze:
nie taki jeden... bo jak stwierdzisz śrubokrętem który cylinder ma pracę a który współotwarcie ??



Zwykle ten który ma prace to mocno dmucha przez ten otwór po wykręconej świecy bo wkońcu są oba zawory zamknięte jak tłok dochodzi do GMP i wtedy to właśnie powinna być iskra
  
 
Cytat:
2008-10-22 20:52:26, jacol_placol pisze:
Wlasnie wrocilem z roboty. Tak slyszalem ze ten silnik to jest poj...ale tera tak jaka pokrywe otworzyc i co to jest to wspolotwarcie? jak to ustawic bo za ch... nie wiem.


pokrywę konsolki tak żeby widzieć wałek rozrządu.
współotwarcie jest wtedy, gdy zawór wydechowy jeszcze się całkiem nie zamknął a ssący już się otwiera.
Obracasz wałem korbowym ( zawsze w prawo ) aż obie krzywki na 4 cylintrze będą opierać się o płytki ( oba zawory równo uchylone ). Wtedy na 1 cylindrze masz pracę. czyli kabel z pierwsze świecy podłączasz w miejsce które wskazuje palec, dalej lecisz wg. kolejności pracy, 342 tylko zwróć uwagę w którą stronę obraca się palec
  
 
Dobra sprobuje jak cos to bede pytal sie dalej