Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kubik2 ford escort wrocław | 2008-10-22 22:51:25 Witam. problem z którym się borykam to autko nie chce odpalić. Mianowicie po włączeniu zapłonu pompa się nie załącza a oczywiście póżniej rozrusznik nie kręci. Co sprawdziłem: akumulator, wszelkie dostępne wtyczki (te z wierzchu ), bezpieczniki, przekażniki, przelutowana skrzynka, wyłącznik bezwładnościowy, kostka stacyjki, akumulator sprawny naładowany, pompa na krótko jak i rozrusznik działają (zciskając przekażnik po zdięciu z niego osłonki), kluczyki sprawne, immobilizer sprawdzony błędów nie wykazywał, na warsztacie elektrycy głowili sie 4 godziny i nic nie wymyślili, a zaczynali od wywalenia sterownika od immobilizera. Na forum nie znalazłem nic więcej co mogłem zrobić samemu, może żle szukałem, jestem w trakcie wyciągania rozrusznika, bo ponoć nad nim znajduje sie czujnik położenia wału korbowego. Jesli to nie on to co dalej? Bo zima już za pasem. Z gury dzięki za pomoc. |
![]() sumet7276 ford escort kombi Łódź | 2008-10-22 23:28:32 czujnik można chyba wykręcić bez wyciągania rozrusznika,to jest takie małe plastykowe coś z wtyczką która wychodzi z wiązki kabli do rozrusznika sam czujnik przykręcony jest do obudowy sprzęgła torxami |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2008-10-23 00:57:01 Szczerze mówiąc, to ile razy próbowałem się uporać z głębszymi problemami elektrycznymi, to na znajomych i kombinowaniach traciłem całe dni. Auto rozbebeszone, składaj se sam itd. Zawsze kończyło się jednym schematem: dobry elektryk, max 2h roboty i wszystko śmigało. Problem jest w jednym, znaleźć dobrego elektryka ![]() |
![]() 7uk3r0n1n Zlomek Bydgoszcz/Poznan | 2008-10-23 01:54:56 mialem/mam podobny problem tyle, ze z gazem (na paliwie pompa nie dziala ale to co innego). Po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon wszystko wyglada normalnie ale przekaznik od gazu jest nie zasilony i rozrusznik nie kreci. Skrzynka przelutowana i nadal. Okazalo sie, ze jeden z kabelkow ma cos nie tak i wystarczylo nim poruszac i zalozyc oslonke ![]() |
![]() radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2008-10-23 09:08:16 zmien elektryka.
moim zdaniem to ciagle jest immo, albo cos z tym zwiazenego |
kubik2 ford escort wrocław | 2008-10-23 20:15:16 Wnioskuję że czujnik wału połączony jest przewodami z rozrusznikiem, jak narazie wykręciłem 3 śruby ale ciemno się zrobiło i narazie rozrusznik wisi na przewodach, dokończę poszukiwanie czujnika w sobotę albo niedzielę. Gdzięś na forum wyczytałem że należy sprawdzić czy na czujniku jest iskra - o co chodzi, jak to sprawdzić?. Immobilizer był przez pewien czas odłączony i zmiany na lepsze nie było, jeśli imo jest zepsute dioda nad zegarkiem miga w pewien charakterystyczny sposób, a u mnie raczej zachowuje się poprawnie. może ktoś potrafi polecić jakiegoś fachowca lub potrafi się sam zająć escortem. Wrocław śródmieście. |
kubik2 ford escort wrocław | 2008-10-23 20:58:47 dodam jeszcze że silnik z czasem coraz rzadziej odpalał aż wkońcu wróciłem 2 razy na holu a ostatnim razem odpalił po godzinnym kręceniu kluczykiem i wkońcu dałem sobie spokój z jazdą. |
kubik2 ford escort wrocław | 2008-11-04 16:03:21 Problem nadal nie rozwiązany. Po wejściu pod auto przeczyściłem wszelkie możliwe złączki, czujniki, masy, sprawdzony rozrusznik i przewody od niego. Do czujnika położenia wału jeszcze się nie dobrałem (z resztą od jednego elektryka słyszałem że ten czyjnik w moim przypadku nie ma nic do rzeczy ). Autko jezdziło pare dni i z każdym przekręcaniem stacyjki coraz żadziej odpalał . pompa się nie załanczała, lub działała za krótko, czasem zalączała się ponownie po odpaleniu auta i silnik gasł, zdażyło się też że dziełała o wiele za długo . Dziś ponownie przeczyściłem wszelkie wtyczki od skrzynki bezpieczników, oraz przekażniki pozamieniałem na inne. Byłem u kilku elektryków każdy mówi co innego. Najrozsądniejszym pomysłem jaki mi zaproponał pewien elektryk to to że sterownik w komputerze od pompy należy wymienić na inny. Gdybym znalazł osobę która by na chwilę użyczyła swego sprawnego komputera . Możliwie że wtedy znalazłbym problem, lub wyeliminowaał kolejną sprawdzoną rzecz.
|
kubik2 ford escort wrocław | 2008-11-04 21:56:10 Dioda zachowuje się poprawnie, mianowicie po przekręceniu kluczyka na pozycię 2 zapala się potem gaśnie. sprawdzę czy pompa podaje paliwo oraz czy jest iskra.
Kiedy pojawia się iskra w pozyci 2 czy 3 po przekręceniu kluczyka ? w moim przypadku w pozyci 3 nic się nie dzieje możliwie że słychać jakiś dzwięk spod maski tak jakby dzwięk przekażnika. |
kubik2 ford escort wrocław | 2008-11-05 22:33:39
Gdy po zciągnięciu osłonki z przekażnika od pompy i żciśnięciu go, działa ona kiedy i jak długo chcę. Podobnie jest z przekażnikiem od rozrusznika. Wziąść należy po uwagę jak powinien zachowywać się samochód po przekręceniu kluczyka; mianowicie ; pozycia jeden; działa między innymi odbiornik audio. pozycia 2 załącza się pompa, pozycia 3 rozruznik kręci, idzie iskra i silnik odpalony. W moim przypadku pompa się nie załącza i w związku z tym w pozyci 3 nic się nie dzieje, ewentualnie spod maski słychać jakiś dzwięk(opisywałem to w poście powyżej). Więc ponownie proszę was o przeanalizowanie całej sytucji bo jesteście ostatnią deską ratunku przed wybraniem się do serwisu forda. Dzięki za sugestie, wezmę pod uwagę i sprawdzę. |
kubik2 ford escort wrocław | 2008-11-06 22:21:53 We wtorek sprawdałem czy odpali- cisza,pompy nie słychać
środa - cisza, natomiast dziś autko odpala tak jak powinno, pompa działa i silnik odpala. Pewnie rano znów nie odpali ![]() |
kubik2 ford escort wrocław | 2008-11-07 19:20:49 Kusi mnie żeby jeszcze raz ją przelutować. Po ostatnim lutowanu była w 100 procętach dobra większość, lutów poprawiłem oraz sprawdiłem wszystkie przejścia z lutu do lutu. po naprawie skrzynki działało kilka dni ale potem znowu lipa, może gdzieś jest zwarcie i pali ścieżki w skrzynce. |
przemkowal Escort mkVII Kombi Wrocław | 2008-11-07 21:40:56 Przelutowałeś większość, więc nie wszystkie. Nie ma innej rady, jak siąść do lutowania jeszcze raz. Pewnie któryś z lutów, które ominąłeś padł. |
kubik2 ford escort wrocław | 2008-11-07 23:24:21
Mimo to że wszyskie połączenia były sprawne uważasz że i tak należy przelutować wszystkie luty? Nie jest min to straszne, tylko chce wiedzieć czy ma to jakikolwiek sens i czy można to racionalnie wytłumaczyć. Skorao próbnik wykazuje przejście to nie świadczy to o tym że nie ma potrzeby przelutowywania ? |
kubik2 ford escort wrocław | 2008-11-09 17:51:29 Po wielu godzinach przeszukiwania forum poczyniłem pewne postępy. Udało się problem raczej rozwiązany, chyba dorażnie. Po podłączeniu + bezpośrednio na przekażnik R3 od popmy paliwowej pompa działa i autko odpala. Po drodze na przewodzie zamontowałem włącznik . Po przełączeniu kluczyka na pozycię 2 przełanczam włącznik, załącza się pompa na około 1-2 sekundy i potem pozycia 3 kluczyka w stacyjce i samochód odpalony, gdy chcę zgasić auto przekręcam stacyjke i przełączam włącznik. Gdy zgaszę silnik jeszcze przez ułamek sekundy słyszę pompe jak działa - ćży to normalne???. Muszę poszukać w wyszukiwarce jak zachowuje się pompa podczas pracy silnika mianowicie czy działa przez cały czas, a jeśli nie to muszę sprawdzić jak zachowuje się pompa u mnie podczas pracy silnika. Może powinienem znależć + gdzieś indziej niż bezpośrednio z akumulatora, może z innego przekażnika???. A jeśli jest poprawnie to gdzie znależć miejsce by przepchać kabel z komory silnika do kabiny?. Reasumując w czym tkwi problem? Czy jeśli tak pozostawię, jak jest to czy nie będzię skutkowało to ujemnie na jakiś podzespół np pompę paliwową, skrzynkę bezpieczników. lub jakiś inny element. Z niecierpliwością czekam na kometarze oraz dziękuje forumowiczom za uwagę. |