Sortuj wg daty: rosn±co malej±co |
QQba ³ód¼ | 2003-10-01 11:37:17 Gdzie jest koreczek do spuszczania p³ynu z bloku w Poldku ? [ wiadomo¶æ edytowana przez: Grzech dnia 2009-03-31 19:41:42 ] [ powód edycji: modyfikowa³em tytu³ ] |
Grzech Mi³o¶nik FSO Polonezy dwa i pó³. :) Nieporêt | 2003-10-01 12:02:16 Przygotuj sobie: szmatê, jodynê i plastry, klucz 13 najlepiej nasadowy z grzechotk± lub ew. oczkowy. Spuszczanie wody z bloku to d³ugi i bolesny temat, kiedy¶ w Fiatach by³ do tego kranik, ale zast±pili go zwyczajn± ¶rub± - znajduje siê ona z ty³u po stronie kierowcy na brzegu bloku silnika przy samej obudowie sprzêg³a. Tak trochê u góry. Jak siê zdejmie obudowê filtra to mo¿na j± zobaczyæ. Dostêp do niej jest paskudny, w ksi±¿ce punktem poprzedzaj±cym spuszczanie wody jest wyjêcie silnika |
danielewicz Mi³o¶nik FSO 3BG Gdynia | 2003-10-01 12:03:07 Od do³u jest nienajgorzej |
QQba ³ód¼ | 2003-10-01 12:12:59 Po spuszczeniu p³ynu i zalaniu trzeba go odpowierzyæ ...? |
anmimo Mi³o¶nik FSO Wartburg/Wo³ga/Dacia ... Bia³ystok | 2003-10-01 12:18:53 A po co odkrêcaæ srubkê!!
Wystarczy spre¿arka, albo dobre p³uca i wydmuchaæ!!! A odpowetrzæ przez rurk od nagrzewnicy która wchodzi do bloku. |
Grzech Mi³o¶nik FSO Polonezy dwa i pó³. :) Nieporêt | 2003-10-01 16:49:51 Niestety Prezesie nic bardziej mylnego. P³yn w bloku te¿ trzeba zmieniæ bo na ogó³ nie spe³nia ju¿ parametrów. |
Qba6tak Mi³o¶nik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2003-10-01 17:09:14 Grzechu parametrów mo¿e nie spe³nia ale w minimalnym stopniu. Kumpela pisa³a magisterkê z utylizacji p³ynów ch³odz±cych i eksperymentowa³a z BORYGO i PETRYGO. Zu¿yte p³yny mia³y 4 lata i pochodzi³y z autobusów MPK (ponoæ 4 lata a ile je¼dzi³y naprawdê....?, no i autobusy trochê je¿d¿±). Bada³a miêdzyinnymi temp. zamarzania i zamarza³y dopiero przy -32C czyli nie¼le. Zmieszaæ z nowym spoko mo¿na niewiele siê zmieni. |
danielewicz Mi³o¶nik FSO 3BG Gdynia | 2003-10-01 17:18:39 Strasznie kombinujecie W koñcu to nie jest taki problem spu¶ciæ p³yn z ch³odnicy i równie¿ z bloku a wtedy nie ma dylematów czy p³yn by³ jeszcze dobry czy nie. |
Grzech Mi³o¶nik FSO Polonezy dwa i pó³. :) Nieporêt | 2003-10-01 17:20:46 Noo có¿... Ten co tu¿ przed gryp± wypu¶ci³em z bloku auta mego mia³ br±zowy kolor i takiego¿ koloru osad pozostawia³ na naczyniu. To chyba ³±czy siê ze zmian± parametrów nieprawda¿? |
Qba6tak Mi³o¶nik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2003-10-01 17:35:25 Kolor to inna sprawa. Przed zalaniem nowego p³ynu (po kupnie auta) p³uka³em uk³ad ch³odzenia z 10 razy. Zimn± wod±, ciep³± i pod ci¶nieniem. W koñcu woda lecia³a czysta. Zala³em p³yn i po kilku miesi±cach znowu brudna (skutek wcze¶niejszej jazdy na wodzie). Dlatego przy wymianie p³ynu przyda³oby siê wyp³ukaæ uk³ad jakim¶ ¶rodkiem chemicznym ¿eby oczy¶ciæ go z kamienia i innych osadów. Ja zamierzam to zrobiæ. Znajomy za³atwi³ mi jaki¶ ¶rodek do rozcieñczania z wod± (zapomnia³em nazwy, a jest z rozlewni i nie mam opakowania). Zrobi³em ju¿ test na aluminium i nie reaguje natomiast z miedzi± szybko i trochê siê obawiam o ch³odnicê. A p³yn po spuszczeniu po prostu przefiltrujê i bêdzie czysty. Pamiêtajcie o otworzeniu zaworu nagrzewnicy. |
Bialy (A) Mi³o¶nik FSO wawa | 2003-10-01 18:49:16 Kupi³em w³asnie odkamieniacz do czajników i grza³ek. Co to tym myslicie? Nieprze¿re mi niczego? ----------------- --- Bia³y --- ten z³y admin |
Qba6tak Mi³o¶nik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2003-10-01 20:08:23 Bia³y zapróbuj czy nie z¿era aluminium i miedzi np. na jaki¶ blachach. Je¶li nie to te¿ dobry pomys³. |
Grzech Mi³o¶nik FSO Polonezy dwa i pó³. :) Nieporêt | 2003-10-01 21:09:50 Koledzy - sk³ad odkamieniacza z octem ju¿ na naszym forum kiedy¶ siê pojawi³ - trzeba go tylko z pomoc± wyszukiwarki wy³uskaæ. |
Bialy (A) Mi³o¶nik FSO wawa | 2003-10-01 21:34:02 Masz racjê Grzech-u Cos mi swita. Mozesz przytoczyæ link do w±tku? Bedê wdziêczny. ----------------- --- Bia³y --- ten z³y admin |
Grzech Mi³o¶nik FSO Polonezy dwa i pó³. :) Nieporêt | 2003-10-01 21:45:22 To by³o przy okazji czyszczenia ga¼nika a przepis leci tak: "Zagotowaæ 0,7l wody, dodaæ 0,3l zwyk³ego octu (8%) i zostawiæ na noc. Potem wyp³ukaæ. W razie konieczno¶ci czynno¶ci powtórzyæ." czyli nale¿a³oby ilo¶æ sk³adników proporcjonalnie zwiêkszyæ. |
RATMAN Mi³o¶nik FSO Astra F £ód¼ | 2003-10-01 22:45:32 No có¿ - jest jeszcze jedna metoda jezeli silnik zalany by³ wod± zamiast p³ynu - dla leniwych którym nie chce sie spuszczaæ "cieczy" z bloku - rozrabiamy p³yn z koncentratu tyle ze troszke "gêstszy" W fiacie stosowa³em ca³y czas i dzia³a³o - nigdy nie mia³em problemu z zamarzaniem p³ynu....
polecam Glikoshell A tak poza tym - nie by³o ju¿ d³uuuuuuuuuuuga¶nego w±tku po zaczêtego od zamarzniêtego BORYGO ?????? Tam by³a te¿ chyba mowa o spuszczaniu z bloku..... |
GDA Mi³o¶nik FSO 3city | 2003-10-01 23:07:32
to mo¿e ja : p³ukanie uk³adu ch³odzenia silnika |