[Ch³odzenie] spuszczanie p³ynu .

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Gdzie jest koreczek do spuszczania p³ynu z bloku w Poldku ?

[ wiadomo¶æ edytowana przez: Grzech dnia 2009-03-31 19:41:42 ]
[ powód edycji: modyfikowa³em tytu³ ]
  
 
Przygotuj sobie: szmatê, jodynê i plastry, klucz 13 najlepiej nasadowy z grzechotk± lub ew. oczkowy. Spuszczanie wody z bloku to d³ugi i bolesny temat, kiedy¶ w Fiatach by³ do tego kranik, ale zast±pili go zwyczajn± ¶rub± - znajduje siê ona z ty³u po stronie kierowcy na brzegu bloku silnika przy samej obudowie sprzêg³a. Tak trochê u góry. Jak siê zdejmie obudowê filtra to mo¿na j± zobaczyæ. Dostêp do niej jest paskudny, w ksi±¿ce punktem poprzedzaj±cym spuszczanie wody jest wyjêcie silnika
  
 
Od do³u jest nienajgorzej
  
 
Po spuszczeniu p³ynu i zalaniu trzeba go odpowierzyæ ...?
  
 
A po co odkrêcaæ srubkê!!
Wystarczy spre¿arka, albo dobre p³uca i wydmuchaæ!!!
A odpowetrzæ przez rurk od nagrzewnicy która wchodzi do bloku.
  
 
Nie przesadzajcie panowie. Dostêp nie jest za doskona³y ale mo¿na to odkrêciæ od góry bez ¿adnych kombinacji alpejskich!
Niedawno zmienia³em p³yn ch³odniczy z bloku
  
 
Zasadniczo gdy poprzednio by³ p³yn to nie trzeba spuszczaæ z bloku. Co innego jak w uk³adzie jest woda, wtedy zalanie p³ynem nie wiele wniesie bo siê rozwodni i nie bêdzie trzyma³ parametrów. Jednak jak masz p³yn, to wystarczy jak spu¶cisz na zaworze ch³odnicy
  
 
Niestety Prezesie nic bardziej mylnego. P³yn w bloku te¿ trzeba zmieniæ bo na ogó³ nie spe³nia ju¿ parametrów.
  
 
Grzechu parametrów mo¿e nie spe³nia ale w minimalnym stopniu. Kumpela pisa³a magisterkê z utylizacji p³ynów ch³odz±cych i eksperymentowa³a z BORYGO i PETRYGO. Zu¿yte p³yny mia³y 4 lata i pochodzi³y z autobusów MPK (ponoæ 4 lata a ile je¼dzi³y naprawdê....?, no i autobusy trochê je¿d¿±). Bada³a miêdzyinnymi temp. zamarzania i zamarza³y dopiero przy -32C czyli nie¼le. Zmieszaæ z nowym spoko mo¿na niewiele siê zmieni.
  
 
Strasznie kombinujecie W koñcu to nie jest taki problem spu¶ciæ p³yn z ch³odnicy i równie¿ z bloku a wtedy nie ma dylematów czy p³yn by³ jeszcze dobry czy nie.
  
 
Noo có¿... Ten co tu¿ przed gryp± wypu¶ci³em z bloku auta mego mia³ br±zowy kolor i takiego¿ koloru osad pozostawia³ na naczyniu. To chyba ³±czy siê ze zmian± parametrów nieprawda¿?
  
 
Kolor to inna sprawa. Przed zalaniem nowego p³ynu (po kupnie auta) p³uka³em uk³ad ch³odzenia z 10 razy. Zimn± wod±, ciep³± i pod ci¶nieniem. W koñcu woda lecia³a czysta. Zala³em p³yn i po kilku miesi±cach znowu brudna (skutek wcze¶niejszej jazdy na wodzie). Dlatego przy wymianie p³ynu przyda³oby siê wyp³ukaæ uk³ad jakim¶ ¶rodkiem chemicznym ¿eby oczy¶ciæ go z kamienia i innych osadów. Ja zamierzam to zrobiæ. Znajomy za³atwi³ mi jaki¶ ¶rodek do rozcieñczania z wod± (zapomnia³em nazwy, a jest z rozlewni i nie mam opakowania). Zrobi³em ju¿ test na aluminium i nie reaguje natomiast z miedzi± szybko i trochê siê obawiam o ch³odnicê. A p³yn po spuszczeniu po prostu przefiltrujê i bêdzie czysty. Pamiêtajcie o otworzeniu zaworu nagrzewnicy.
  
 
Kupi³em w³asnie odkamieniacz do czajników i grza³ek. Co to tym myslicie? Nieprze¿re mi niczego?

-----------------
--- Bia³y ---
ten z³y admin
  
 
Do oczyszczania uk³adu u¿ywa³em 1/2 l octu i do pe³no¶ci woda destylowana. Poje¼dzi³em ok. 30km i wyp³uka³em uk³ad zwyk³± wod±, a potem zala³em borygiem i cze¶æ.
  
 
Bia³y zapróbuj czy nie z¿era aluminium i miedzi np. na jaki¶ blachach. Je¶li nie to te¿ dobry pomys³.
  
 
Koledzy - sk³ad odkamieniacza z octem ju¿ na naszym forum kiedy¶ siê pojawi³ - trzeba go tylko z pomoc± wyszukiwarki wy³uskaæ.
  
 
Masz racjê Grzech-u Cos mi swita. Mozesz przytoczyæ link do w±tku? Bedê wdziêczny.

-----------------
--- Bia³y ---
ten z³y admin
  
 
To by³o przy okazji czyszczenia ga¼nika a przepis leci tak: "Zagotowaæ 0,7l wody, dodaæ 0,3l zwyk³ego octu (8%) i zostawiæ na noc. Potem wyp³ukaæ. W razie konieczno¶ci czynno¶ci powtórzyæ." czyli nale¿a³oby ilo¶æ sk³adników proporcjonalnie zwiêkszyæ.
  
 
No có¿ - jest jeszcze jedna metoda jezeli silnik zalany by³ wod± zamiast p³ynu - dla leniwych którym nie chce sie spuszczaæ "cieczy" z bloku - rozrabiamy p³yn z koncentratu tyle ze troszke "gêstszy" W fiacie stosowa³em ca³y czas i dzia³a³o - nigdy nie mia³em problemu z zamarzaniem p³ynu....
polecam Glikoshell
A tak poza tym - nie by³o ju¿ d³uuuuuuuuuuuga¶nego w±tku po zaczêtego od zamarzniêtego BORYGO ?????? Tam by³a te¿ chyba mowa o spuszczaniu z bloku.....
  
 
Cytat:
2003-10-01 21:34:02, Bialy_1987 pisze:
Masz racjê Grzech-u Cos mi swita. Mozesz przytoczyæ link do w±tku? Bedê wdziêczny.


to mo¿e ja :

p³ukanie uk³adu ch³odzenia silnika