| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2008-10-24 09:18:17 Sprawdź poziom płynu chłodniczego. |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2008-10-24 09:31:02 A w ostateczności ...pod samochód, odłącz węże zasilające nagrzewnicę i podłącz ją do węża ogrodowego... ciśnienie zrobi swoje |
krzysiek_dz Daewoo Espero Nisko | 2008-10-24 10:07:50
bardzo dobra rada, przyczyna prozaiczna ale tez bym obstawial plyn chlodniczy, |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2008-10-24 10:39:30 Miałem to samo. Wogóle mi nie grzało. Na 4,5 litra płynu jaki powinien być mi zostało zaledwie 0,5
Płynu powinno być minimum do zgrzewu zbiorniczka t.j. do połowy. |
profil-usunięty | 2008-10-24 14:39:21 spradz czy linka od pokretla ci nie uleciala.. moze akurat pozdro |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-10-24 14:57:48 Jeśli płyn jest w zbiorniczku to ogrzewanie powinno normalnie działać.
skoro nie działa, a płyn jest to warto sprawdzić: - termostat (wskaźnik w kabinie wiele powie, jeśli wskazówka po przejechaniu kilku km nie podnosi się to termostat padł) - zamulona nagrzewnica - po rozgrzaniu silnika wejdź pod auto i dotknij przy pracującym silniku węży prowadzących do nagrzewnicy. Oba powinny być gorące, jeśli choć jeden z nich jest zimny lub lekko ciepły - nagrzewnica do wymiany ewentualnie można spróbować ją wypłukać - padło sterowanie - kręcąc pokjrętłem ogrzewania powinieneś słyszeć przy pracującej na max dmuchawie wyraźną zmianę tonu hałasu. Ponadto przy zgaszonym silniku przekręcenie pokrętła w lewo lub prawo do oporu powinno powodować głuche puknięcie klapy nagrzewnicy. Jeśli jest inaczej, to prawdopodobnie spadła linka sterująca. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2008-10-26 19:18:38
lup tesz ...wyciongnione nieopacznie przy grzebaniu , sterujące klapkami wentylacjo/ogrzewania przewody (rurki) podciśnienia.. |
pawlopwl gggg | 2008-10-26 20:14:30
te gumowe rurki to chyba tylko jednak maja znaczenie do tego gdzie ma leciec powietrze, jakby je ściągnął to by tylko nie mial sterowania gdzie ma leciec powietrze, no ale gdzieś by leciało to ciepłe nawet bez tych rurek |
lipes Daewoo Espero Kościerzyna | 2008-10-27 02:49:46 Jeżeli leci ciepłe powietrze gdy pokrętła ustawione są na max, to raczej poziom płynu chłodnicy nie ma znaczenia. Gdyby termostat nie działał to w ogóle nie byłoby ciepłego nawiewu. Myślę że linka od ustawiania temperatury mogła popuścić, albo się zerwać. A przy rozgrzanym silniku leci ciepłe, czy gorące powietrze?? Bo jak było rozkręcane to mogła także linka wypaść z prowadnicy w związku z czym nie naciąga jej na max, przez co przy max skręceniu jest dopiero ciepły nawiew. |