Moja wizja Łacnej 2107 - "wersja GT"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siema!!
Chciałbym troche dodac mocy swojej Ładnej no i nie wiem od czego zacząć. Może napisze co zrobłem dotej pory. Powiem szczerze ze troche z mojej winy musiałem niedawno przeprowadzić remont silnika tzn głowica do planowania przyczyna było peknięcie łancuszka rozrzadu oczywiscie z mojej winy bo nie wymieniłem na czas napinaczy łańcuszka. no ale miałem troche przy tym szczęscia bo nie pękl mi w czasie jazdy na wysokich obrotach a na skrzyzowaniu i na wolnych. oczywiscie kosztowało mnie to 400 zl plus 300 zl robocizna u mechanika. Jakiś czas było wszystko ładnie, pięknie aż tu pewniej niedzieli jak jechałem do pracy wysiadła pompa olejowa no i kolejne 400 zl w plecy. Ale myśle że to nie poszło na marne i jest dobra podstawa do dalszego usprawniania. Za to teraz będzie mi potrzebna nowa kolumna kierownicy bo stara nadaje sie do wyrzucenia, poniewarz ma choler*** duze luzy i trzeba non stop kontrować kierownica. Na równej drodze to jedzie w miare ale na takiej to juz naprawde trzeba uwazac bo mozna z drogi wypasc, wiec powyzej 90 km/h sie nie rozpędzam. Na koniec mam jedno pytanie na temat tłoków. Mysłałem zeby wstawic wieksze. Ojciec miał wstawione w 2101, zwanej Żiguli, od Samary, czy w 7 zda to egzamin?
  
 
A po co kombinować z tłokami od Samary??? Jak chcesz zwiększyć pojemność do 1600 to sobie wstaw tłoki od klasyka 1300 lub 1600 albo od Niwy 1600.
  
 
Luzy i koniecznosc kontrowania nie koniecznie wynika z luzow przekladni- moga byc powybijane sworznie, drazki, tuleje na wahaczach itd.
Ciekawe jak padla pompa olejowa- ukrecily sie oski ? Czy moze slimak u gory sie rozpadl ?

Powiedz jaki masz silnik(model z bloku odczytaj) to w ten czas mozna bedzie cos sensownie powiedziec o tlokach ktore latwo mozna wstawic do niego.
  
 
Cytat:
2008-10-30 22:55:20, Krzysztof-Fleszer pisze:
Luzy i koniecznosc kontrowania nie koniecznie wynika z luzow przekladni- moga byc powybijane sworznie, drazki, tuleje na wahaczach itd. Ciekawe jak padla pompa olejowa- ukrecily sie oski ? Czy moze slimak u gory sie rozpadl ? Powiedz jaki masz silnik(model z bloku odczytaj) to w ten czas mozna bedzie cos sensownie powiedziec o tlokach ktore latwo mozna wstawic do niego.


W pompie łady pada najcześciej wielowpust napędu pompy. Ale 400zł? Nawet z robocizną to moim zdaniem sporo.
  
 
no i niekoniecznie po wymianie kolumny luzy znikna :] nawet jesli nowa zamontujesz
  
 
pieniedzy wsadzonych w lade nigdy nie odzyskasz, c moim zdaniem nie ma co tu sie napinać z tylko zjechac glowice o 1,5 mm (jesli silnik w dobrym stanie- a wierze ze tak jest skoro wsadziles w niego 1100zl !!!!!! )
  
 
Cytat:
2008-10-30 23:16:12, Yanosik pisze:
W pompie łady pada najcześciej wielowpust napędu pompy. Ale 400zł? Nawet z robocizną to moim zdaniem sporo.



Chciałem powiedziec ze przez pompe wał mi sie przytarł i musiałem go dac do szlifowania i stad te 400 zł
  
 
Cytat:
2008-10-30 22:55:20, Krzysztof-Fleszer pisze:
Luzy i koniecznosc kontrowania nie koniecznie wynika z luzow przekladni- moga byc powybijane sworznie, drazki, tuleje na wahaczach itd.



Tutaj akurat powymieniane mam. Jak dobrze pamietam to czyba w czercu wymieniałem kocówki drązka kierowniczego. No i na 100% siedzi kolumna bo nie wiem czy wiesz jest w nie mozłiwosc regulacji. Odkręca sie srubę i drugą sie dociska. Próbowałem z ojcem docisnać ale regulacja sie skończyla i nie da sie mocniej docisnąć. Mam j4eszcze jedno pytanie jak sprawdzic czy kolumna jest ok bo mam zamiar kupic na szrocie.
  
 
Hmm, ja kiedys przed wyjazdem na wegry wymienilem, a jak juz dojechalem, to wszystko bylo rozleciane. Po prostu taka jakosc- zagladnij co sie tam dzieje. Moze nie dokrecone?Moze nie bylo mocowane pod obciazeniem ?
A regulacje przekladni to nie tylko dokrecanie sruby. Poczytaj ksiazke- powinna byc na klubowym ftp, albo na cudownej stronie www klubowej.
  
 
Cytat:
2008-10-31 09:03:12, zenuak pisze:
pieniedzy wsadzonych w lade nigdy nie odzyskasz, c moim zdaniem nie ma co tu sie napinać z tylko zjechac glowice o 1,5 mm (jesli silnik w dobrym stanie- a wierze ze tak jest skoro wsadziles w niego 1100zl !!!!!! )


i co ci da to splanowanie? super wersje GT? moze powiedz koledze odrazu co wiaze sie ze splanowaniem glowicy w ladzie o ponad 1mm, bo skutki moga nie byc zbyt ciekawe
  
 
Cytat:
2008-10-31 18:03:44, Jacow21 pisze:
Mam j4eszcze jedno pytanie jak sprawdzic czy kolumna jest ok bo mam zamiar kupic na szrocie.



Kolumna to dwa krzyzaki i łożysko na których nie powinno być luzów
  
 
Sorry nie to miałem na mysli. Chodzi mi o to co jest miedzy kolumna a drązkami nie wiem jak to profesjonalnie sie nazywa ale w to wchodzi kolumna.
  
 
przekladnia kierownicza?
  
 
Cytat:
2008-11-01 14:41:22, 3zeR_MDS pisze:
i co ci da to splanowanie? super wersje GT? moze powiedz koledze odrazu co wiaze sie ze splanowaniem glowicy w ladzie o ponad 1mm, bo skutki moga nie byc zbyt ciekawe



to mi da ze łąda zacznie zapierdalać tanim kosztem!
jakie stuki chłopie. łada to nie zachodnie auto gdzie silnik jest wysilony i obliczony do paliwa 95oktanow. mialem splanowaną glowicę o 1,6 i auto chodziło jak pszczółka wiec jak nei wiesz to nie najeżdzaj na mnie kolego!
  
 
a może zamiast planować głowicę, to możnaby założyć tłoki z płaskim denkiem? Widziałem kiedyć na Allegro takie wynalazki, tylko nie wiem czy one są warte rozbierania silnika Jak to większość dzisiejszych częsci niestety :/
  
 
Cytat:
2008-11-02 10:17:13, Przemek_21083 pisze:
a może zamiast planować głowicę, to możnaby założyć tłoki z płaskim denkiem? Widziałem kiedyć na Allegro takie wynalazki, tylko nie wiem czy one są warte rozbierania silnika Jak to większość dzisiejszych częsci niestety :/



mozna by z tym ze to są wieksze koszty , a najlepsze by byly te tloki z wypukłym denkiem doprezające
  
 
silnik 2103 ma plaskie tloki.

Planowanie glowicy w ladzie nie jest dobre poniewaz kanaly wodne sa ciensze i moga sie zapadac- nalezalo by podspawac, ewentualnie podbic kanaly kolkami. Drugi wazny powod, to to ze obnizajac glowice "wydluzasz" lancuch, przestawiasz rozrzad.
Nalezalo by zastosowac kolo dzielone rozrzadu.
Kolejny jest taki ze kolektor moze wadzic o blok.
Wyzszy stopien sprezania moze powodowac spalanie stukowe.
Wiemy ze lada ma niski stopien i nie wiem czy czasem w jednej z ksiazek nie widzialem o mozliwosci jazdy na paliwie rzedu 87 oktan. Co nie oznacza ze paliwo 95 w polsce ma rzeczywiscie 95 oktan, a nie np 91, a np. odpowiednio 98 ma ich 95. Wiekszosc aut z lat 90 o ile dobrze pamietam moze jezdzic na paliwie 91 oktan.

Wszystko powyzsze oczywiscie nie pisze po to aby tego nie robic, brawurowa jazda samochodem i wchodzenie z poslizgiem w zakret moze skonczyc sie np. mandatem, ale wrazenia z jazdy sa bezcenne, i po to sie to robi- przynajmniej mowie o sobie.

Rydzyk fizyk jesli swiadomy jestes konsekwencji, to czemu nie.
  
 
No coz, czytajac tu niektorych to mam lekka zalamke. Panowie, przymierzacie sie do wielkich tuningow a widze ze nie macie elementarnego pojecia o mechanice i zasadach dzialania silnika spalinowego. Nie pisze tu zlosliwie, wrecz przeciwnie ale moze poczytalibyscie jakas porzadna instrukcje do Lady, nasze forum od a do z (to naprawde sporo wiedzy) i zacznijcie zadawac jakies rozsadne pytania to na pewno uzyskacie pomoc. A jak cokolwiek sie dowiecie to przymierzajcie sie do tuningu. Ale tak jak pisze, zacznijcie od podstaw.
  
 
Cytat:
2008-11-02 10:02:44, zenuak pisze:
to mi da ze łąda zacznie zapierdalać tanim kosztem! jakie stuki chłopie. łada to nie zachodnie auto gdzie silnik jest wysilony i obliczony do paliwa 95oktanow. mialem splanowaną glowicę o 1,6 i auto chodziło jak pszczółka wiec jak nei wiesz to nie najeżdzaj na mnie kolego!


fleszer napisal wszystko w temacie. to ze sobie sciales glowice o 1,6 mm to Twoja sprawa. to ze ci to dzialalo - szczescie?
a poza tym zanim cos napiszesz czytaj dokladnie co ktos pisze...bo pisalem o skutkach nie o "stukach", "sutkach" czy innych takich...
zapierdalac tanim kosztem? widzialem juz takich i noz w kieszeni mi sie otwieral po takim garazowym tuningu:


  
 
w mojej 1,7 mam tłoki z wnęką na komore spalania. w 1600 mozna spotkac tloki z dziurami na zawory...

co do tego planowania o 1,6 to kolega tak zrobił auto które potem mialo dzwona, a ja je odkupilem na czesci, w miedzyczasie nim jezdzilem i wiem co piszę!

mozna wydac 2000zl na gazniki i barany ale moim zdaniem szkoda kasy...