Coś dziwnie cyka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam... mam problem z mim essim wczoraj wieczorem gdy wysiadłem z auta aby otworzyć garaż coś mi tak dziwnie cykało... te dziwne odgłosy dochodziły ze strony paska klinowego... raczej to nie jest pąpa wspomagania ani alternator... niewiem czy to może pasek gdzieś na kołach pasowych popiskuje jak przez nie przechodzi czy może papa wody siada albo napinacz nie piszczy to napewno pasek bo jest prawie nowy i dobrze naciągniety... pąpa wody nie cieknie... wydaje mi sie ze gdyby to było jakieś łorzysko to cały czas by chałasowało a ten dziwny dźwięk ma charakter przerywany prosze o pomoc kolegów z klubu
  
 
dodam że chodzi o essa 1.6 16v mk6 94 ze wspomaganiem
  
 
Moze rozrzad.
Aaa i tak sie pisze POMPA.
  
 
Zawór filtra węglowego może cykać....
Jest on akurat przy prawym błotniku
  
 
raczej rozrząd jest ok... dzięki za lekcje ortografi... a o co chodzi z tym filtrem? od czego on jest i czy to cykanie znaczy o awari czy coś
  
 
tak ma byc
  
 
zdejmij pasek klinowy i zakręć silnikiem, bedziesz wiedział czy to coś na rozrządzie czy na pasku klinowym.
Jeżeli to na pasku klinowym to polecam sprawdzić dokręcenie śrub wszystkich kołach na których opiera (napędza) się pasek, tzn pompa wspomagania itp. Te śruby lubią się odkręcać.
  
 
starałem sie ręką ruszać każdym kołem na boki i raczej nie maiły luzów
  
 
weź klucz i podokręcaj śruby, też tak miałem i luzów nie wyczułem.
  
 
mam pytanko dotyczace mojego problemu.... wiem ze to pasek klinowy tak cyka przechodząc po kołach pasowych... mechanik powiedział ze to nic takiego... według niego to ostre już koła pasowe podcieły pasek i dlatego tak... pasek jest nowy... przejechałem na nim ok 6tys... jest to continental a nie jakis bubel... co zrobić z tym??? moze jeszcze mocniej naciagnąć pasek??? dodam ze na starym tak nie było
  
 
Jak Continental to moze wiele tlumaczyc...
  
 
Ściągnij pasek, to się dowiesz co to jest. Mechanikom z reguły nie należy ufać.

Jak ściągniesz pasek, to go dokładnie oglądnij.
  
 
Cytat:
2008-12-10 15:52:47, przemkowal pisze:
Ściągnij pasek, to się dowiesz co to jest. Mechanikom z reguły nie należy ufać. Jak ściągniesz pasek, to go dokładnie oglądnij.



Taaa
  
 
tylko ze ten mechanik psiknoł po pasku od strony koł poaswych wd-40 i przestało więc to co on powiedział... pasek nie kwiczy więc jest dobrze naciągnięty tylko mnie takie cos denewuje bo jak wysiade z auta to słysze cyk cyk cyk co robic?? wymiana paska po takim małym przebiegu???
  
 
Skoro pasek został uszkodzony przez któreś z kół pasowych, to nowy raczej spotka to samo. W takim przypadku, to chyba wymiana paska wraz z kołami ratuje sytuację.
  
 
ile mogą takie koła kosztować???
  
 
TU jest wszystko...
  
 
radio glosniej i po klopocie.