MotoNews.pl
  

POMOCY - wymiana oleju ceramizer, uszczelniacze gniazd?????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
koledzy zwracam sie do was z ogromną prosba i prosze o wyrozumiałość. Od roku jestem posiadaczem escorta 1.6 efirok bud. 91. prawdę mówiąc jestem zautka bardzo zadowolony i nie zamieniam go w najbliższym czasie wymieniac po zakupie wykonałem kilka podstawowych napraw - typu wymiana silniczka krokowego, stabilizatorów i poduszek przedniego zaieszenia oraz filterów i OLEJU w tym własnie momencie zaczyna się problem oteż olej wymieniany był na zlecenie i to był błąd wlano mi jakiś genuine cos tam 15w40 pózniej kolega powiedział mi to że to najgorszy z gorszych - i zaczeło się BRANIE na 10 000 wział około 3 litrów albo ilepiej i tu chyba został popełniony następny błąd miszanie oleju tzn dolewki z lotosa semisyntetic zaczął kopcic na biało i to cholernie i zaczął olej że się tak wyrażę żreć!!! cisnienie było sprawdzane i jest wporządku mocy też mu nie brakuje odpala znakomicie teraz moje pytanie czy pomieszanie oleju może miec wpływ na jego podwyższone spalanie???? terz zamierzam olej wymienic zakupiłem też ceramizer aby go zastosować to tulko 80 zł a z komentarzy czyatałem że niby pomaga tylko zależy na co kolega podpowiedział mi że mogly siąśc uszczelniacze gniazd zaworowych ale myślę że jak wleję ceramizer coś się zmieni i byynajmniej poznam przyczynę nie mam czasu tera tego rozkręcać a kolega który mi zawsze pomaga zna sie nieco narzeczy jest obecnie zagranicą tak wię proszę mi powiedzieć jaki olej wlać bedzie najlepiej???? a może któryś z kolegów wymieniał te uszczelniacze gniazd zaworowych i czy mógłby podać mi jaki jest orienacyjny koszt takiej operacji a pozatym jak z tym fantem postepować a może poszukać drugiego silnika proszę o rady Słyszałe że jakiś Elf jest dobry 15w40 tylko jaki dokładnie raczej nie bede liczyl na porady w sklepie bo wtedy daleko napewno niezajade
Naprawdę bede kolegom bardzo wdzięczny za praktyczne rady kontaktowo podaję swój adres emil ropuch_78@wp.pl

POZDRAWIAM SERDECZNIE I Z GÓRY DZIĘKI
  
 
Kiedys ceramizer testowali na tvn turbo, a testowali chłopapi scorpio team bo pamiętam, testowali na favoritce i totalna lipa
 
 
Wlej mu olej od diesla, ponoc jest gęstszy. Mój sąsiad tak zrobił w nexii jak mu zaczeła troche "brać" i przestała. Zobaczysz czy bęzie brać. Jak nie przestanie brać dalej oleju to tylko wymiana pierścieni.
------
tylko nielej zadnych wynalazków typu ceramizer bo takie rzeczy to chyba tylko w erze


[ wiadomość edytowana przez: piotroski05 dnia 2008-11-04 09:08:50 ]
  
 
Wymień olej na Lotos Semisyntetic, albo od biedy na jakiś minerał 15W40 też Lotosu i zobaczysz co się będzie działo.
Nie wlewaj ceramizera, bo to dziadostwo i sobie szkód możesz narobić.
  
 
olejów nie tej samej klasy sie nie miesza (tylko awaryjnie mozna to zrobić)
Proponuje zrobić tak: najszybciej wymień na zwykły olej mineralny, ptrzejedź 3 tyś i zalej właściwy też minerał (bym sie zastanowił nad fordowskim) ale jak masz gdzieś taniej to zrób jak uważasz..... to nie jest gwarancja że gniazda i pierścienie sie same naprawią.......
  
 
kiedyś było o olejach ... poszukaj tematu w stylu 'jaki olej',
wiele osób pisało: tylko nie lotos,
mój silnik ma ponad 200 tys. i jeżdżę na fordowskim.
lotosa kiedyś miałem i zrezygnowałem.
  
 
Cytat:
2008-11-04 11:08:18, wer1207 pisze:
kiedyś było o olejach ... poszukaj tematu w stylu 'jaki olej', wiele osób pisało: tylko nie lotos, mój silnik ma ponad 200 tys. i jeżdżę na fordowskim. lotosa kiedyś miałem i zrezygnowałem.



Lotos wcale nie jest złym olejem, jeździłem i żadnej różnicy nie zauważyłem w stosunku do Castrola, którego teraz mam wlanego.
  
 
Od siebie proponuje Castrol Magnatec 10W40 dla starszych silników jak Twój to jest najlepszy olej.
  
 
Jeśli chodzi o fordowski olej - to i ja go polecam, mój ESCORT z takim samym silnikiem jezdził na nim do konca, piszę do konca bo zgnił i elektryka padła :[ Wcale nie musiałem go dolewac od wymiany do wymiany (co 13-15 tys. km)
  
 
Ja również sądzę, Lotos nie jest taki zły. W moim przypadku, po wymianie oleju na Mobil 10w40, w ciągu 2000 km musiałem dolać prawie tyle oleju ile było wlane podczas wymiany - dolewałem Lotos 10w40 i problem z braniem oleju zniknął jak ręką odjął.
  
 
Ehh.. co niektorzy, wlejcie sobie mineralny Lotos i zobaczcie po 1000-2000 co jest pod pokrywa zaworow.
Co do stosowania lotosa jako srodek zapobiegawczy na branie oleju to.... radze poduczyc sie troszke o silnikach.

Kolego, zlej ten syf, olej w miare tani to Castrol, smialo moge polecic, nie tylko z wlasnego uzytkowania ale jedynie 10W40(w twoim przypadku), mineral nie jest zalecany do popychaczy hydraulicznych, i niech Ci nikt kitu nie wepchnie. ze bedzie dobrze, bo chodzic bedzie ale co i w jakim czasie sie bedzie z popychaczami dzialo to juz inna sprawa.

Zlej to co masz, jesli nie ma wyciekow i jest cisnienie to smialo Castrol lub Ford lub Elf 10W40.

Ale jesli ci tak kopci to Masz bankowo do wymiany uszczelniacze zaworowe, a dlatego ze jest to mieszanka jakiejs tam gumy i czesc olejow zle na nia wplywa co jest w twoim przypadku olej NO NAME.

Nie wlewaj wczesniej zadnych lotosow czy czegokolwiek bo na koszta sie narazisz, a uszczelniaczy ani olej ani zaden srodek nie naprawi.

Koszt kompletu uszczelniaczy to od 40 do 70zl ciut lepsze.

Wymiana nie jest skomplikowana, glowicy nie potrzeba sciągac, kazdy uszczelniacz zakladaj na oleju, nigdy na sucho.

To by bylo wszystko.
Powodzenia
  
 
koledzy dziekuje za informację i szybką odpowiedź myslę że wyśrodkuję to co napisaliście zrobię w sobote wymiane a później bede się temu przyglądał i anpewno napiszę jakie będą zmiany
a tak w ramach podziękowania mam zeskanowane dwie książki o eskorcie jedna to sam naprawiam od roku 90 a druga nie pamiętam tytułu bo książka na kompie w domu a piszę z pracy - jakiegoś francuskiego autora jakby ktoś chciał - potrzebował chętnie wyślę na e-mail tylko w przyszłym tygodniu bo od jutra jestem an urlopie
dziękuje i jak cos proszę pisać
pozdrawiam