2.0 wywala olej z odmy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dwa dni temu zlozylem sobie poloneza z 2.0. . Zauwazylem ze z puszki filtra powietrza kapie olej. Okazalo sie ze filtr i gaznik sa zalane olejem wiec odpiolem odme od puszki zeby nie brudzilo nic. Silnik pracuje elegancko i jedzie tez, nie kopci w czasie jazdy z wyjatkiem wczoraj kiedy raz przy ostrym starcie puscil mega chmure ale to wlasnie pewnie olej z odmy poszedl w gaznik i go przepalil. a teraz mam zarzygane pol komory bo odpiolem odme i polozylem luzem. nigdy nie spotkalem sie z takim czyms w silnikach ktore mialem wiec pytam osoby ktore maja pojecie co to moze byc??? przy normalnej jezdzie tego nie zauwazylem,ani chmur ani nic niepokojacego.
  
 
Cytat:
2008-11-09 19:54:37, fiatabarth pisze:
Dwa dni temu zlozylem sobie poloneza z 2.0. . Zauwazylem ze z puszki filtra powietrza kapie olej. Okazalo sie ze filtr i gaznik sa zalane olejem wiec odpiolem odme od puszki zeby nie brudzilo nic. Silnik pracuje elegancko i jedzie tez, nie kopci w czasie jazdy z wyjatkiem wczoraj kiedy raz przy ostrym starcie puscil mega chmure ale to wlasnie pewnie olej z odmy poszedl w gaznik i go przepalil. a teraz mam zarzygane pol komory bo odpiolem odme i polozylem luzem. nigdy nie spotkalem sie z takim czyms w silnikach ktore mialem wiec pytam osoby ktore maja pojecie co to moze byc??? przy normalnej jezdzie tego nie zauwazylem,ani chmur ani nic niepokojacego.


może poprostu jest za dużo oleju ?
sprawdź tą alu obudowę co wychodzi z niej odma , może powrót jest zatkany (powinien byc tam wygaszac płomieni - taka spiralka siatkowa)

jak nie to może nie być pierścieni (ale to auto powinno nie jechać)

  
 
Wywal poloneza i składaj do kupy mirakulum
  
 
sprawdze jutro ten olej bo bagnet nie wyglada na seryjny i
moze klamac.. dzieki za podpowiedz
  
 
Zerknij na ten temat, na końcu podane są dane dot. wymiarów poziomu min i max.

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=210010&c=0&f=25&start=40
  
 
na mój gust zapchany jest filtr labiryntowy (ta przykręcana do bloku, aluminiowa częśc odmy) lub gumowe kolanko łączące ten filtr z blokiem. Efelt jest taki, że przy wiekszych przedmuchach do skrzyni korbowej gazy nie są usuwane przez to gumowe kolanko tylko wypychają olej do odmu przez spływ do miski (którego koniec jest ponizej lustra oleju).
  
 
sprawdze wszystkie opcje i napisze czy cos sie poprawilo.pozdro
  
 
witam. Wiec opcje sprawdzone. Na podstawie pomiaru dlugosci bagnetu wyszlo ze w silniku ktos wpakowal okolo 1 l oleju za wiele . Po usunieciu tej usterki auto hula jak powinno. Dziekuje za podpowiedzi i porady.
  
 
Cytat:
2008-11-10 20:01:34, fiatabarth pisze:
witam. Wiec opcje sprawdzone. Na podstawie pomiaru dlugosci bagnetu wyszlo ze w silniku ktos wpakowal okolo 1 l oleju za wiele . Po usunieciu tej usterki auto hula jak powinno. Dziekuje za podpowiedzi i porady.



teraz zwracaj uwagę na 'czerwień' na desce rozdzielczej dobrze że tylko tyle
  
 
wczoraj bylismy z pwr na upalaniu, kontrolka sie nie swieci, cisnienie trzyma. oleju juz nie wywala wiec jest dobrze. silnik znosi dobrze temat ale nie moge tego powiedziec o leciwym polonezie bo juz cos stuka w zawieszeniu i kierownica sie przesunela od normalnego ustawienia o jakies 1/4 w lewo wiec mam juz kolejne opcje na sprawdzenie nie sposob sie z tymi autami nudzic.
  
 
odkopuje bo jak pewnie już wszyscy zauważyli też mam ten problem.

Mam w 2.0 założoną miskę od 1.8 i oleju na max bo inaczej w ostrzejszym zakręcie zaświeci się kontrolka.
Rozumiem że wymiana miski na głębszą albo na szeroką rozwiązała by ten problem ?
  
 
u mnie bylo po prostu za duzo oleju. Cisnienie jakie sie wytwaza w bloku silnika wywala ten nadmiar na zewnatrz.
  
 
Cytat:
Rozumiem że wymiana miski na głębszą albo na szeroką rozwiązała by ten problem ?


Niestety "szeroka" miska od Argenty wcale nie jest lepsza jeśli chodzi o odpływanie oleju na zakrętach. Na stronie Crofta jest gdzieś opis modyfikacji tej miski. Poprawa po przeróbkach jest podobno znaczna.