Jak odroznic silnik 1.8 od 2.0 ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Kolejny problem, a silnik juz w poniedzialek bedzie zakladany.
Mecher cos ma watpliwosc, czy jest to silnik 2.0 i twierdzi ze to chyba 1.8.
Moje pytanie wiec do was, jak je odroznic?
Czy jest jakas istotna roznica, po ktorej mozna poznac.
Problem jest o tyle zlozony, ze na kupionym silniku nie ma numeru.
Szukal go sprzedajacy i dzis szukalismy go z mecherem.
Nie ma.
Powinien byc o ile wiem, nad ta duza zebatka od skrzyni, na bloku.
Jest tam tylko czarny nadruk 7W05 czy jakos tak.
Hilfe.
  
 
wydaje mi się, że zewnętrznie jest nie do odróżnienia, pytanie skąd mechanik nabrał podejrzeń? Nie powiedział, co mu się nie podoba?
  
 
Cos pomruczal ze jakis taki maly jest, ze w oplach takie montowal, pogrzebal w jakims programie ze to chyba nie SOHC czy jakos tak i zasial we mnie watpliwosci.
  
 
Cytat:
2008-11-15 00:45:22, buzerek pisze:
Cos pomruczal ze jakis taki maly jest, ze w oplach takie montowal, pogrzebal w jakims programie ze to chyba nie SOHC czy jakos tak i zasial we mnie watpliwosci.



Z tego co wiem 1,8 i 2,0 mają zewnętrznie identyczne bloki i głowice, więc ich zewnętrzny rozmiar o niczym nie świadczy. Różnią się bebechy - średnica cylindrów, wykorbienie wału, cylindry*

  
 
Silnik jest uzbrojony, wiec moze jakas roznica we wtryskach, nie wiem jeden czujnik, czy gumowy waz?
Czy dobrze mysle ze numer silnika, powinien byc nad ta zebatka, ktora idzie do skrzyni?
  
 
Cytat:
2008-11-15 00:45:22, buzerek pisze:
Cos pomruczal ze jakis taki maly jest, ze w oplach takie montowal, pogrzebal w jakims programie ze to chyba nie SOHC czy jakos tak i zasial we mnie watpliwosci.


Obydwa Esperakowe motory ...1, 8 i 2,0 ...są SOHC!...co to za baran z tego "mechaniora" ,. skoro ma takie dylematy
  
 
Baran czy nie, wychodzi na to ze dopiero po zalozeniu sie okaze, czy to 2.0 czy nie.Jezeli 1.8, to najwyzej bedzie mniej palil
  
 
Cytat:
2008-11-15 16:26:43, buzerek pisze:
Baran czy nie, wychodzi na to ze dopiero po zalozeniu sie okaze, czy to 2.0 czy nie.Jezeli 1.8, to najwyzej bedzie mniej palil


po pierwsze...to ...wg mnie.....taka "wiedza" Twojego "fahofca"..pozwala przypuszczać , że to bardziej grabarz niż mechanik

Po drugie ...po założeniu...nadal nie będziesz wiedział czym masz 2.0 czy 1,8 ...bo niby skąd ??!

a po trzecie...spalanie 1,8 a dwazero jest wbrew niektórym opiniom...tak porównywalne...że dalej nie będziesz wiedział czym jeździsz...
  
 
Cytat:
2008-11-15 17:46:25, bogdan1 pisze:
nie będziesz wiedział czym jeździsz...



i OC płacił jak za 2.0

Pozdr.
  
 
dopiero po zdjęciu głowicy można stwierdzić czy to 1,8 czy 2,0...
  
 
osobiscie sie nie znam za duzo ale popatrz po osprzecie silnika. napewno cos je rozni. Moze chocby aparat lub rozrusznik itp. Szukaj w osprzecie a nie w sciaganiu gloweic no chyba ze zamierzasz wymienic uszczelki itp.
  
 
Sranie w banie. Jakiś czas temu kumpel kupował Fokę. W papierach 1,6. Przegląd kompleksowy w ASO i nic. Dopiero przy wymianie rozrządu wyszło, że to 2,0. Auto sprowadzone z Francji
  
 
Cytat:
2008-11-15 19:30:38, adamesce pisze:
osobiscie sie nie znam za duzo ale popatrz po osprzecie silnika. napewno cos je rozni. Moze chocby aparat lub rozrusznik itp. Szukaj w osprzecie a nie w sciaganiu gloweic no chyba ze zamierzasz wymienic uszczelki itp.


sęk w tym że nie różnią się niczym.
Generalnie jeśli dawca miał klimę to na 90% jest 2.0
  
 
A ja standardowo wrzucę kij w mrowisko
1,8 często spala więcej niż 2,0
1,8 często jest zrywniejsze i szybsze od 2,0

Jak ktoś się nie zgodzi z tym to w ryj
  
 
Cytat:
2008-11-15 20:37:39, DeeJay pisze:
A ja standardowo wrzucę kij w mrowisko 1,8 często spala więcej niż 2,0 1,8 często jest zrywniejsze i szybsze od 2,0 Jak ktoś się nie zgodzi z tym to w ryj


1.g...o prawda
2.g...o prawda
  
 
Tak jak kolega wcześniej wspominał odróżnienie tych obu silników z zewnątrz jest niemożliwe, osprzęt jest identyczny. Jedyne co mogę doradzić jest to żebyś raz jeszcze spróbował odczytać numer. Może to co tam zobaczyłeś jest jakimś innym oznaczeniem albo nie kompletne, nie wiem bo nie widziałem. Spróbuj to jakoś wytrzeć czy coś. Miejsce w którym szukałeś też jest chyba odpowiednie, ale dla wszystkiego dołącze skan miejsca gdzie zawarty jest numer silnika. Sorki za jakość. Jeżeli będzie potrzeba postaram się zrobić lepszy i wtedy wyśle na emaila. Odpowiedni nr dla silnika 2,0 powinien zaczynać się od C20L. mam jeszcze jeden pomysł, a mianowicie: jeśli silnik wymontowany był z espero z którego możesz odczytać nr VIN też można określić pojemność. no rozpisałem się trochę, oby tylko pomogło - powodzenia.




[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2008-11-15 20:58:53 ]
  
 
Temu Panu podziękujemy - sflugany i pobity na gg

PS Chodzi o desperosa

[ wiadomość edytowana przez: DeeJay dnia 2008-11-15 20:50:37 ]
  
 
Cytat:
Temu Panu podziękujemy - sflugany i pobity na gg




Ufff... A już mysłałem że o mnie chodzi


[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2008-11-15 20:53:02 ]

[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2008-11-15 20:53:29 ]
  
 
no to niezle zamieszanie
  
 
Dokładnie