MotoNews.pl
  

LPG - Co jest powodem wystrzału?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Założyłem ostatnio obudowę filtra "całą",ponieważ poprzednia była po wystrzale gazu (auto mamy 2 tyg.tak,że nie moja wina była z zaniedbań jakichkolwiek(. W reduktorze wymieniłem wszytkie membranki,uszczelki itp na nowe wraz z filterkiem (nowy reduktor 430zł a zestaw naprawczy 110zł).
Mam zamiar kupić klapkę/i na obudowę.

Może mi ktoś wyjaśnić co powoduje wystrzał gazu? Mieszanka czy jakieś zaniedbania w trakcie eksploatacji?
  
 
Pytanie kiedy świeczki i kable były wymieniane

-----------------
Na stanie Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 163 KM 18.09.2017.
Był:
Złomek MKVII 1.6 90 KM HB 5D 10.06.1999,
Asterix H 1.6 116 KM HB 5D 19.12.2011.
  
 
Do świeczek i kabli dołożyłbym filtr powietrza jeszcze.

Oczywiście po regeneracji parownika byłeś na regulacji gazu??

[ wiadomość edytowana przez: przemkowal dnia 2008-11-15 22:10:02 ]
  
 
Kable i świecę i nie szukaj niczego innego .Wszystko oczywiście firmy Motorcraft
  
 
Witam. Mam ten sam problem, i myślę że nie jest powodem wystrzałów kable, świece itp. Szukaj przyczyny w ustawieniu gazu, lub zmień stację tankowania. Ja tak zrobiłem i powiem ci że strzały minęły. Zatankowałem w poprzedniej i znów się pojawiły. Jestem przekonany, że wiele zależy od jakości gazu.
  
 
Skąd wziąłeś cenę reduktora - jest zabójcza
  
 
mam instalke 2 generazji przy zetecu
i dzieki temu ze tankuje tylko i wyłacnzie na BP to przez 20 tyś nigdy mi nie strzelił gazem
  
 
Ja tam Bp nie polecam, pracowwałem na stacji i wiem ze syf mają w zbiornikach i taki gigant nawet potrafi "ochrzcić" gaz (oprócz propan-butan są jeszcze inne dodatki ... czasami ...miedzy innymi grafit ) dobry gaz mają na stacjach "Bliska" Orlenu, na Shellu(mają juz "zimowy", czyli inne proporcje propanu i butanu, i na Statoil. Zmień swiece i kable, tak jak piszą koledzy, mi pomogło ... a tez waliło mi w rure nieźle :/
  
 
Escort zakupiony jakieś 2 tyg. wstecz i jak to po kupnie używanego auta - wymienione świece,kable,rozrząd,filtr powietrza itp. prócz oleju w silniku.
Cenę za reduktor podał mi gość z serwisu LPG - model BRC 430zł a jakiś inny tańszy miał za 380zł tak,że taniej wyszło kupić zestaw naprawczy też firmy BRC za 110zł i jest jak nowy I filterek za 8zł.
A co do stacji paliw...podzielam opinię o BP - dużo osób nie pochwala tego koncernu i faktycznie zalecają Shella.

Nie miałem jeszcze wystrzału ale poprzedni właściciel miał (filtr posklejany był - wymieniony już na cały) i dlatego zapytałem na forum co jest przyczyną. Gazu jeszcze nie zatankowałem i nie próbowałem jechać na nim aż wyregulują mieszankę - myślę,że dobrze to zrobią....Trochę ciężko jest dostać obudowę filtra do 1.4 z 92r
  
 
Gratki z zakupu autka

Nowy reduktor na allegro kupisz polowe taniej niz w sklepie, wymiana jest banalnie prosta

Co do zestawu naprawczego to nie polecam, regenerowalismy parownik i dobrze dzialal przez ok 3 miesiace... wiec ja osobiscie nie jestem przekonana do tego typu srodkow



Powodzenia
  
 
Dzięki za życzonka

Nie wiedziałem,że regeneracja będzie działać tak krótko..ale zawsze będzie czas na uzbieranie kaski na nowy reduktor - jak wiadomo - człowiek na błędach się uczy choć niekiedy można temu zapobiec pytając choćby na takich forach o rade ale niestety ja za późno zapytałem.
A co do wymiany - jest to faktycznie prosta sprawa - do wymiany całego środka musieliśmy go wykręcić a to była kwestia 1 śrubki,1 przewodu doprowadzający gaz (z filterkiem),3 węży gumowych i kabelki 3 odpiąć.
Przeglądnę cennik na All.
  
 
Nie słuchaj bzdur, pracuje w zakładzie montującym instalacje LPG BRC. Podejrzewam że masz reduktor BRC Tecno 100KW, to najpopularnirjszy typ. Jeżeli użyłeś oryginalnego zestawu naprawczego, dobrze wyczyściłeś i wydmuchałeś reduktor to bedziesz miał spokój na 50 000 km. Jedynymi elementami które się tak na prawde zużywają są membrany szczególnie II sropnia ta duża, po prostu z czasem sztywnieje. To są dobre reduktory, ewentualnie BRC Eco. Co do strzałów to podstawa: świece i przewody Motorcarft i regulacja! uboga mieszanka sprzyja strzelaniu w kolektor
  
 
Dzięki za słowa otuchy
A zestaw naprawczy był oryginalny firmy BRC tak,że ciesze się,że jest możliwość śmigania dłużej.
Wszystko wyczyszczone dokładnie w środku - maź ta czarna (osad),przedmuchane kompresorkiem tam gdzie się dało i powinno - w sumie zrobione to było dokładnie tym bardziej,że miałem nad tym kontrolę i sam też czyściłem a jak wiadomo dla siebie się raczej człowiek stara
Miałem poprzednio przez rok Ford-a Aerostar-a z gazem i nie było żadnego wystrzału przez ten czas choć tak jak w Escorcie - poprzedniemu właścicielowi rozerwało obudowę - mam chyba szczęście do tego typu zdarzeń ale staram się zaraz po kupnie zrobić tak abym nie musiał kiedyś po drodze kleić obudowy. Wtedy nie pytałem na żadnym forum o ten problem co w temacie ale nadszedł czas na powiększenie swojej wiedzy tym bardziej jak mam użytkować autko długo i przeważnie na gazie - po to w sumie jest zamontowany
  
 
1. Świece + przewody - nie żadne inne zamienniki, tylko MOTOCRAFT,
2. odpowiednie wyregulowanie,
3. wymiana filterka gazu co 10.000 km
3. gaz tylko i wyłącznie na STATOIL.

Na takiej konfiguracji samochód jeździ na gazie bez żadnego problemu, nawet lepiej niż na benzynie. Ma buta, tylko mniej odczuwalnego niż na beznynie, kręcę go na gazie bez problemu do 180km/h-ale wtedy pije ogromne ilości gazu . Przy jeździe ekonomicznej robię na zbiorniku (34 litry w kole zapasowym) ok. 320 km, przy dociskaniu - oj nogę mam ciężką wtedy na baku wychodzi mi ok 250 km.

Jedna ważna rzecz, przy jeździe na gazie:
-zmiana przewodów do świec co 90.000 km
-świece 45.000 km

W związku z powyższym przejechałem na gazie i przy takiej konfiguracji ok. 56.000 km i odpukać - dalej z bryki szatan
  
 

witam
ja po kupnie auta z lpg wymieniłem wszystko oprócz butli -czyli centralke,reduktor,mikser i przewody za 350złz montażem i regulacją.
reduktor to taki ostatnio popularny brc jak wspomniany ponizej.
100 hp czy 100kw ( istotna róznica )

Jezdze juz drugi rok bez zadnej regulacji,raz tylko byłem na kontroli i wszystko było ok.
przebieg 270 000
na lpg ogółem z 80000km
kable i swiece nie ruszane od 40000km
obroty nie falują
nie gaśnie
oleju nie bierze
strzelił mi moze ze trzy razy.
pali srednio 10litrów w jezdze mieszanej
-na ostro moze z 13litrów
5 bieg zamyka sie na 6500obr i 205km/h i szóstki juz nie mam
(mtx)

w miedzyczasie raz na pół roku filterek do wymiany(zawsze czysty,ale wiadomo ze sie zuzywa)
-skrecony blachowkretem krokowiec od lpg w pełnym otwarciu bo sie wieszał
-odpiety emulator sondy lambda gdyz falowały mi lekko obroty od skoków napiecia sondy
-i najważniejsze -dobry olej -u mnie valvoline 10w-40 max life
-silnik pod deklem i miską jak nowy-zero nagarów,zero masła.


I dzis tez wolałbym dać 300-400zł za full serwis
pozdrawiam uzytkowników lpg

  
 
Reduktor po regeneracji,gaz po regulacji,zatankowane na Statoil.
Silnik pracuje dobrze,nie jest "mułowaty" itp. ale jest jedno ALE:
Niekiedy wskoczy na 3000-3500 obr/min i trzyma jakieś 2-4 sekund następnie powoli opada do 900-1000 obr/min. Działo się też tak przed regeneracją (zasyfione było wszystko - dziwię się,że przez filterek gaz jakoś przelatywał)
Na benzynie nie ma takich objawów.
Dzieje się tak,przeważnie po odpaleniu ciepłego silnika gdy był niedawno zgaszony oraz niekiedy "odbije" mu w czasie jazdy - jak puszczę gaz (wysprzęgle).

Podejrzewam silniczek krokowy z gazu - jest takie coś w ogóle? podobno to jest to małe,czarne,okrągłe na wężu gumowym z gazu z kabelkami.
  
 
Nikt nie wie
  
 
Cytat:
2008-11-20 00:02:25, mardan pisze:
Nikt nie wie



ja Ci napisze tak... Są 3 rzeczy podstawowe...
1. Może to być zbyt uboga mieszanka - za mało gazu za dużo powietrza...
2. Zapchany filtr powietrza...
3. KABLE WN i świece...

NIE MA CUDÓW.

Poza fałszywym powietrzem ewentualnie nie moze być nic innego.

AAAA REGULACJE NA SONDE LAMBDA CZYLI NA KOMPUTER SOBIE ODPUŚC.... SPRAWDZ SONDE I DOPIERO REGULUJ

[ wiadomość edytowana przez: pavulonstudio dnia 2008-11-20 00:14:47 ]