[1.2MPI] Śmietanka zamiast oleju ;/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, problem jest następujący: od jakiegoś czasu zauważyłem że znika płyn chłodniczy ze zbiorniczka. Z początku myślałem że po prostu układ jest jeszcze zapowietrzony ale dziś po krótkiej pojeżdzawce przyjeżdżam do garażu i słyszę że zaczyna się gotować olej. Jednak po chwili przeszło. Po sprawdzeniu pojemnika do którego wsadzona była odma moje zdziwienie sięgnęło zenitu. Zresztą zobaczcie sami:

















Pytanie brzmi czy poszła uszczelka pod głową czy może trzeba sie już zacząć rozglądać za nowym motorem jeśli poleciał blok...?
  
 
nie wiem co z Twoim ukladem ale w kaszlu i w garbie ktore wody nie maja w pojemniku na odme maslo sie robi - to chyba kontakt syfu olejowego z wilgocia - do takiego wniosku doszlismy. tak jak mowie tak wyglada odma w wiekszosci garbow.
  
 
Wygląda to jak chłodziwo np w ściernicy tyle że u mnie wyraźnie widać rozdział pomiędzy wodą (skroplona para) a tym capucino. Z kolei inna sprawa, gdzie się podziewa woda jak po każdej pojeżdżawce (no może co drugą) muszę dolewać wody bo zbiorniczek jest pusty a woda tylko w wężach...?

Edit: jutro a właściwie już dzisiaj sprawdzę jak wygląda olej bo na bagnecie mało co widać. Tylko tyle że nie podnosi sie poziom oleju.
PS: silnik nie kopci ani nie zrobił się mułem więc jak ta woda mogłaby do oleju sie dostawać?

[ wiadomość edytowana przez: DAWCY dnia 2008-11-18 00:15:02 ]
  
 
zdejmij głowice i zobacz co z uszczelką ...

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Prawdopodobnie poszla uszczelka pod glowica, w najgorszym przypadku (malo prawdopodobne) pekniety blok lub glowica
  
 
ja też stawialbym na UPG /Lukasz
  
 
Cytat:
2008-11-18 00:11:50, DAWCY pisze:
Wygląda to jak chłodziwo np w ściernicy tyle że u mnie wyraźnie widać rozdział pomiędzy wodą (skroplona para) a tym capucino. Z kolei inna sprawa, gdzie się podziewa woda jak po każdej pojeżdżawce (no może co drugą) muszę dolewać wody bo zbiorniczek jest pusty a woda tylko w wężach...?


Ilosc majonezu troche niepokoi, ale zanim zabierzesz sie za zrywanie glowicy zrobi dluzsza trase bez katowania ale spokojnie tak zeby wygrzac silnik. Oczywiscie kontroluj poziom i temp oleju oraz wody (?) plynu chlodzacego.
Co do znikania wody - mamnadzieje, ze jej nie uzywasz tylko plynu chlodzacego), to, jesli posiadasz standardowy zbiorniczek wyrownawczy z cc/sc, bedziesz mial takei zjawisko. Niestety zbiornik ten ma zbytmala pojemnosc na kompensacje roznic temperaturowych calego ukladu chlodzenia - woda za bardzo sie kurczy w niskich temperaturach, za bardzo rozszerza przy wysokich. Dlatego jak uzupelnisz poziom do wymaganego na zimnym silniku, to po rozgrzaniu nadmiar plynu upuszczony zostanie korkiem, a gdy ostygnie okaze sie ze plynu bedzie za malo. Rozwiazaniem ejst wiekszy zbiorniczek wyrownawczy - ok. 5litrow.
Tak wiec najpierw wygrzej i zobacz czy ilosc majonezu zniknie. Jesli tak - to efekt uzytkowania samochodu na krotkich dystansach na niedogrzanym do konca silniku. Pra wodna, ktora sie wtedy w nim zbiera powoduje takie jazdy - trzeba ja usunac do konca. Ale jesli jazda na dlugim dystansie nei pomoze - wtedy rwiesz glowice.
I jeszcze jedno pytanie - wali z majonezu spalinami czy nie?
  
 
wiesz co żuraw??? jak z odmy wali masłem na krótkich przebiegach to norma ale nie tyle i nie z takim ubytkiem chłodziwa jak dawcy pisze... ja też obstawiam wydmuszkę...
  
 
a nie pachnie jak capucino ??
a tak na serio to pierwszy raz widzę taki deser
  
 
Cytat:
2008-11-18 10:15:55, CEHU pisze:
a nie pachnie jak capucino ?? a tak na serio to pierwszy raz widzę taki deser


młody jesteś to mało widziałeś

jak po 3 tyś docierania potem po zmianie oliwy na nową pojechałem na tor tychy i po jednym okrążeniu miałem podobne masełko... zdjołem głowe i uszczelka była ok -> cylindrowi sie pękneło



-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Zaraz idę olej spuścić i sprawdzę czy tam też takie cuda. Ten majonez nie śmierdzi spalinami- raczej normalnie, przypalonym olejem ale nic strasznego.
Co do znikania wody to cholera wie gdzie ją wciąga. Zbiorniczek mam z vectry (ponad 2l), korek nowy, raz tylko widziałem jak wywala przez niego płyn przy zbyt dużej temp. Żadnej pary ani dźwięków upuszczania ciśnienia nie słyszałem.
Najgorsze było to gdy wczoraj olej się ugotował- jak robię frytki to mniej słychać "pryskanie"...
  
 
Aha jeszcze przypomniało mi się że do oleju miałem dodanego doktora z k2 bo rozszczelnił się zimering na wale. Zaczynam sie utwierdzać że ta cała pianka to z tego jest. Napisałem pianka bo w konsystencji jest to dość rzadkie i nijak nie przypomina majonezu (smaropodobne) który miałem okazje oglądać chociażby w 650. Olej też nie wygląda źle ale po zrobionym tysiącu km wygląda tak (jasna plama to ten sam olej ale nowy):













Nie jest zły ale dla zasady wymienię go na nowy inny tym razem już nie castrol... Zraziłem sie.
  
 
Cytat:
2008-11-18 13:14:25, DAWCY pisze:
Aha jeszcze przypomniało mi się że do oleju miałem dodanego doktora z k2 bo rozszczelnił się zimering na wale.


Man - to nie trzeba bylo wymienic simeringu na wale zamiast lac jakiegos syfa? Echh... polsrodki...
  
 
Może i półśrodek ale to się stało z dala od domu w trasie więc wolałem dojechać z doktorem w oleju niż z zatartym motorem z powodu braku smarowania, poza tym nie wlałem tam produktu firmy kogucik więc? W każdym bądź razie teraz będzie nowy olej i zobaczymy.
  
 
Chciałem zaprotestować, moja firma nie ma nic wspólnego ze śmietanką, jogurtem ani nawet majonezem w oleju, przetwory mleczne nas nie interesują, firma Kogucik działa wyłącznie w nabiale, wiec proszę to odszczekać bo wy tu sobie mięsem rzucacie a potem z tego jaja wychodzą.
  
 
dawcy moze to Latte?
  
 
Dobra, bo zaraz wyjdzie, że was tylko na kawę zaprosić chciałem
  
 
no nie mow niemow bo w zywcu ostatnio jestem 2 razy w tygodniu
  
 
To cholera czemu nie mówisz, ustawimy się gdzieś
  
 
a wracając do tematu: to jaki powód zamiany silnika w ekspres ciśnieniowy był???