Płyn hamulcowy ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Zakupiłem oryginalny płyn hamulcowy Super DOT-4.
1 .litr wystarczy mi na wymianę ???
2. czy ktoś może opisać jak się wymienia taki płyn ???
Dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam
  
 
wystarczy. odkręcasz odpowietrzniki, pompujesz pedałem-płyn wycieka. Zakręcasz, nalewasz, odpowietrzasz (pompujesz-trzymasz-popuszczasz odpowietrznik, aż przestanie lecieć powietrze) i tak 4 koła, dolewając płynu do zbiorniczka na bieżąco.
  
 
Witam
Ja zrobiłem w ten sposób że odessałem strzykawką stary płyn ze zbiorniczka - zalałem nowy i zacząłem odpowietrzać. Zaczynaj odpowietrzać od najdalszego koła i pamiętaj że układ jest połączony po przekątnej. Jeśli masz ABS to odpowietrzaj na zapalonym silniku. W sumie jakbyś chciał tak całkiem fachowo to zakładasz wężyka na odpowietrznik a drugi koniec do szklanego pojemnika umieszczonego co najmniej 30cm nad odpowietrznikiem. Oczywiście w tym szklanym pojemniku musi być płyn najlepiej ten stary żebyś widział czy ida bąbelki powietrza przy odkręcaniu odpowietrzników.
Pozdrawiam
  
 
Dzięki za instrukcje
Słyszałem że z ABSem powinno się to robić w takiej kolejności LP>PT>PP>LT Czy to jest dobra kolejności ???
I gdzie znajdę przy kołach odpowietrzniki jak to wygląda ???
Jestem świeży na forum i dlatego może zadaje proste banalne pytania.
  
 
Witam
Tak kolejność jest dobra - faktycznie książka tak podaje - ja się rozpędziłem z tym najdalszym kołem A co do odpowietrzników to są one zaraz nad podejściem wężyków do zacisków czy cylinderków.
Pozdrawiam
  
 
WIELKIE DZIĘKI za info z pewnością się przyda Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-11-21 12:42:46, makaron-001 pisze:
Dzięki za instrukcje Słyszałem że z ABSem powinno się to robić w takiej kolejności LP>PT>PP>LT Czy to jest dobra kolejności ??? I gdzie znajdę przy kołach odpowietrzniki jak to wygląda ??? Jestem świeży na forum i dlatego może zadaje proste banalne pytania.


odpowietrzniki są na zaciskach z przodu i z tyłu bębnów tylnich. Taki mosiężny "wypustek" na klucz 11 bodajże, na nim powienien być jakiś korek gumowy. Nie urwij tylko tego odpowietrznika, bo będzie bida...
  
 
No i wcześniej kup sobie nowy klucz oczkowy - tylko jakiś porządny. Oczywiście jeśli nie masz już nic takiego. Popryskaj odpowietrzniki jakimś odrdzewiaczem, wyczyść z rdzy, obstukaj delikatnie młotkiem dookoła odpowietrznik (to mi zostało z Łady - a wiadomo że w ruskim sprzęcie to było podstawowe narzędzie ).