Przegląd - olej - filtr

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Po przejechaniu 2000 km zmieniłem olej na Castrol TWS 10w60 - co uprawnia mnie do robienia przeglądów co 30000 km (olej jest naprawde ok.! w poprzedniej musiałem dolewać a tutaj nic!!!)
Ale do rzeczy:
zastanawia mnie kwestia filtów (powietrz, paliwa) czy fakt stosowania oleju, który umożliwia przeglądy co 30000 wpływa w jakiś sposób na wspomniane filtry?? przecież to niemożliwe!!!
mam obecnie przejechane 23000 (normalny przegląd powinien być po...chyba 15000) zauważyłem jakby spadek dynamiki, tzn. przy rozpędzaniu jest moment w okolicach 2500 rpm(nie zapomnijcie że to td) - coś jakby brakowało mu powietrza albo paliwa, po odpuszczeniu przyspieszacza, na chwilę i ponownym dodaniu idzie jak strzała???
Czy powyższe objawy mogą być spowodowane zanieczyszczonym filtrem powietrza i paliwa??

Nadmienię, iż testowałem to na różnym paliwie, tzn. z różnych stacji - Orlen, Shell, Statoil. Notabene najlepiej pracuje na Statoil!

Pozdrawiam

Robert


[ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2003-08-04 12:19:25 ]
  
 
Z tego co pamietam ze szkoly do spalanie potrzebne jest paliwo i powietrze.
Ale Ty masz TD , hm kurcze sam niewiem..........
tos mi zagial parola ..............
  
 
To gdzie tankujesz nei ma znaczenia - wszystkie koncerny biora z CPNu - za wyj VPowera na Shelu - ale tez głowy nie dam czy czyms tam tego nei uszlachetniają na bazie CPNowskiej produkcji

No , chyba ze jedni chrzczą mniej, innie wiecej, chue, chue
  
 
ponieważ w sprawach technicznych jestem DYLETANTEM nie wypowiem sie Robercie , za to opowiem historyjkę :

u siebie miałem objawy pomiedzy 1500-2000 obrotów ( mówiąc fachowo robił mi , łyy-łyy-łyy a od 2000 ciągnął. łyy było na I i II , a poprzednio ( czas jakiś temu) mogłem ruszyć z II ( zima na ten przykład na lodowisku ) i nie było wspomnianego łyy-łyy ttylko równiutko sunął na obrotach.

Wymieniłem:
swiece ( z BOSCH na BERU Z27 czy jakoś tak dwuelektrodowe w każdym razie) - należało sie im, 2 były total schiesse ( szajse jak kto woli)
filtr powietrza
olej ( ja tradycyjnie od samego poczatku jak mam bestie leję 15W40 Mobil SUPER)
i co - i POMOGŁO
silnik nie dośc że chodzi jak rok temu to jakby yyy... "miękciej" - nie znam lepszego słowa
  
 
Urg wszystko jest cool, ale Res nie ma swiec
  
 
Cześć, olej to możesz wymieniać co 30000 km ale filtr powietrza częściej ,najlepiej to go sam sprawdż czy czysty.Filtr paliwa to jak miałem disla to wymieniałem bardzo rzadko. Narka.
  
 
Robert, w beci częstotliwość wymiany oleju i filtra oleju (i jednoczesne odwodnienie filtra paliwa) jest niezależna od cyklu przeglądów rocznych (tych co 15 tys. km) i związanych z tymi drugimi wymian filtrów powietrza.
Filtr paliwa zmienia się co drugi przegląd, czyli co dwa lata lub co 30. tys km co nastąpi szybciej.
Przynajmniej tyle mówi fabryka.
Jeszcze jest taka sprawa, że przy turbodieslu co 4 lata należy wymienić płyn w układzie chłodzenia - prawdopodobnie ma to związek z inhibitorami korozji.
Jako rozumiejący inaczej przeczytałem, ale nie zrozumiałem który silnik ma Twoja omcia: piszesz o motorku TD, a w sygnaturce X30XE
Fakt, co dwie omcie to nie jedna
Ale to pewnie nie jest X25DT bo w przypadku tego akurat silnika wymagana jest wymiana oleju, filtra i odwodnienie filtra paliwa co 7,5 tys. km i trzydziestoma tysiącami z nalepki na ojemniku oleju to chyba mało kto by ryzykował
A jaki jest fabryczny cykl zmiany oleju dla nowszego turbodieselka 24-zaworowego ??
JaC


Cytat:
Po przejechaniu 2000 km zmieniłem olej na Castrol TWS 10w60 - co uprawnia mnie do robienia przeglądów co 30000 km (olej jest naprawde ok.! w poprzedniej musiałem dolewać a tutaj nic!!!)
Ale do rzeczy: zastanawia mnie kwestia filtów (powietrz, paliwa) czy fakt stosowania oleju, który umożliwia przeglądy co 30000 wpływa w jakiś sposób na wspomniane filtry??
przecież to niemożliwe!!!
mam obecnie przejechane 23000 (normalny przegląd powinien być po...chyba 15000) zauważyłem jakby spadek dynamiki, tzn. przy rozpędzaniu jest moment w okolicach 2500 rpm (nie zapomnijcie że to td) - coś jakby brakowało mu powietrza albo paliwa, po odpuszczeniu przyspieszacza, na chwilę i ponownym dodaniu idzie jak strzała???
Czy powyższe objawy mogą być spowodowane zanieczyszczonym filtrem powietrza i paliwa??
Nadmienię, iż testowałem to na różnym paliwie, tzn. z różnych stacji - Orlen, Shell, Statoil.
Notabene najlepiej pracuje na Statoil!
Pozdrawiam
Robert

  
 
Witam
Osobiście nie ryzykowałbym wymiany oleju co 30000. Uważam że dobre smarowanie w silniku to podstawa. Jeśli ktoś nie robi długich tras to wymiana powinna być przyspieszona.
  
 
Gdybyś wykazał się bystrością zwróciłbyś uwagę na to, że w miom profilu obok Omegi stoi Zafira (Y22DTR) - takie są skutki wyciągania wątków starych jak świat

A co do wymiany oleju w Y22TDR co 30000 jest to w tej chwili normą. Opel daje 2 lata gwarancji i wymiany oleju i filtrów co 30000 . W Vectrach GTS co 60000.

Podobno technologia w produkcji oleju silnikowego poszła do przodu...ale ja go nie robię więc nie wiem na 100 %
  
 


co 60 tyś to już jest HARTKORRRRR

myślę, że to tylko w "cieplarnianych warunkach" tzn only autobahn (deutsche oczywiście) i mało cykli rozruchowych


w afryce jeżdżą amerykany mające po 40 lat, które od nowości nie miały wymienionego oleju.... ale ilość dolewek pewnie spełnia tę funkcję z nawiązką
  
 
ale co ma olej do filtrów. Podam porównanie oleje do ciągników siodłowych - wymiana co 100 tyś ale filtry wymienia sie normalnie co 10 tyś dolewa sie różnice w oleju i jazda. Dlatego Ty musisz tak samo robić czyli co 15 tyś autko na podnośnik lub kanał zrzucasz stray filtr wkrecasz nowy oleju no i oczywiście wymina filtra powietrza. Chyba ze kupisz sobie sportowy filtr powietrza i dożywonio prawie masz za darmo filtry. Bo taki filtr płuczesz sobie pod woda i wkładasz zpowrotem
  
 
w dieslach wymiana f. pow. ma ogromne znaczenie dla trwałości i osiągów tak więc może coś w tym jest. z olejem też bym tak bardzo nie przesadzał bo jakość(czystość) paliwa dla czystości oleju też ma znaczenie zasadnicze. lepiej zmienić filtr za często niż za rzadko. amen
  
 
moze jestem laikiem, ale jak bez wymiany oleju mozna wymienic filtr oleju? mozna? przeciez jak odkrecasz filterek to tak chlup - chlup i olej leci. Ja chyba na serio jestem laikiem.....ale nie kumam tego filtr bez utraty oleju? czy to sie da?
  
 
Kiedys wyczytalem, ze czestosc wymiany oleju (dla jakiegos przecietnego sposobu jazdy) zalezy przede wszystkim od silnika a nie od oleju. Tzn. zalezy od tego jakie tolerancje i pasowania zalozyl producent przy projektowaniu. Ogolnie im nowsza konstrukcja, tym pola tolerancji wykonania mniejsze i olej mozna zmieniac po wiekszym przebiegu.
Ja wnioskuje z tego, ze trzeba sie trzymac zalecen producenta.