MotoNews.pl
  

Automat sam hamuje biegami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Od 3-4 dni mam taki problem: kiedy jade na zimnym silniku, przykładowo próg zwalniający i zaczynam hamować przed progiem, hamulce zwalniają auto ale nagle automat zaczyna jeszcze bardziej hamować. Objaw identyczny jak przy hamowaniu manułalem czyli hamowanie biegami. Obroty idą w góre o jakieś 500-600 obr./min. auto zwalnia. Wtedy też czuje zmiane biegu w automacie. Natomiast kiedy silnik ma temp. około 80-90 stopni jest ok. Objawy te znikają. Przeczytałem dosłownie 8-9 stron w archiwum ale takiego objawu nie znalazłem. Dodam jeszcze że jest to omega b 2,5 v6 benzyna 95r.

[ wiadomość edytowana przez: alicia dnia 2008-11-28 17:28:40 ]
[ powód edycji: ortografia ]
  
 
Dodam jeszcze że przy włonczaniu D czuć spore szarpnięcie (tylko wtedy kiedy silnik jest zimny) Czy to wina oleju czy jakiegoś sterownika?
  
 
Niezły cham z tego automata...
  
 
Kolego BoruPL a jaki jest stan i ilość oleju w skrzyni i kiedy był ostatnio zmieniany?
 
 
Cytat:
2008-11-26 09:26:48, Immo pisze:
Kolego BoruPL a jaki jest stan i ilość oleju w skrzyni i kiedy był ostatnio zmieniany?



a to sie zmienia olej w skrzyni?
  
 
Chamuje, czy chamieje
  
 
Cytat:
2008-11-26 09:35:27, Brutal pisze:
a to sie zmienia olej w skrzyni?



a jakiego oleju używacie?
ile sie go wlewa?
kiedy się go zmienia?

(...)

aftomat zobaczył wizję lambo-doors w omedze kombi i stwierdził, że zahamuje ten projekt
  
 
Olej był prawdopodobnie zmieniany jakieś 7 mieś.. temu na warsztacie. Wycieków nie ma jest suchutki silnik i skrzynia więc wyciec nie mógł. To się stało nagle, jednego dnia wszystko ok a nastepnego ranka takie cyrki mi robi. Ale sprawdze stan oleju jak tylko ktoś mi powie jak i gdzie sie to sprawdza. A jak przyspieszam gwałtowniej to miga mi kontrolka od hamulca ręcznego. Stało się to w tym samym czasie. Klocki hamulcowe są nowe wraz z tarczami więc nie wiem dlaczego też zaczeła migać. Dla mnie to nie ma związku ze skrzynią biegów. Dlatego wydaje mi sie to dziwne.
I też znika po tym jak silnik uzyska 80-90 stopni.
  
 
Uzupełnij płyn hamulcowy w zbiorniczku.
  
 
ehh widać sami fachowcy To jest normalne działanie skrzyni biegów w omedze - jeżeli silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury to skrzynia "trzyma biegi" po to żeby silnik i oleje szybciej się rozgrzały. To jest podobna sytuacja jak odwieczny temat - dlaczego późno przełącza mi biegi jak samochód jest zimny. Tak ma być. U mnie trzyma biegi tak do 80 st, powyżej tej temperatury wszystko stabilizuje się.
  
 
Płyn hamulcowy jest. Nie chodzi mi o trzymanie biegów ale o to że automat hamuje auto biegami. Dosłownie jak to się robi przy manułalu. Czesto redukujemy biegi aby najpierw spowolnić auto a potem zatrzymujemy je hamulcem norznym. I właśnie tak robi mi automat gdzie nie powinien. Jak tylko lekko wcisne pedał hamulca automat tak redukuje biegi że auto momętalnie zwalnia. Wcześniej takich zachowań nie było. Wszystko przebiegało płynnie.
  
 
No to niezłe jajca z tym chamującym automatem.
  
 
Śmiesznie to było na początku. Teraz mnie to irytuje. Niech ktoś mnie naprowadzi na dobry trop.
  
 
Nadmierne pełzanie aftomatu występuje?
  
 
ale o co chodzi?

zimno jest, to zanim aftomat się nagrzeje przytrzymuje biegi - czyli są wyższe obroty na danej prędkości przez inny niż na ciepłym bieg - czyli efekt jest dokładnie taki sam jak opisuje autor przy redukcjach w manualu.

szukamy dziury w całym?

edit: inne pytanie: BoruPl czy to Twoja pierwsza zima z aftomatem w omedze?

[ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2008-11-26 22:55:09 ]
  
 
Chamujący automat
hamulec norzny
Pliss, przecież forum sprawdza pisownię i podkreśla błędy.
  
 
Cytat:
Wcześniej takich zachowań nie było. Wszystko przebiegało płynnie.


Wczesniej bylo lato i temperatura oleju na starcie byla inna
  
 
Cytat:
2008-11-26 22:53:26, Szcurek pisze:
Chamujący automat hamulec norzny Pliss, przecież forum sprawdza pisownię i podkreśla błędy.



nie forum tylko Twoja przegladarka
  
 
Cytat:
2008-11-26 11:05:06, BoruPl pisze:
A jak przyspieszam gwałtowniej to miga mi kontrolka od hamulca ręcznego.


Jak wygląda ta kontrolka??
(P) czy (!)
Bo to różnica ZASADNICZA.
I po drugie primo: ZACZNIJ SPRAWDZAĆ BYKI kolego. Comprende??
  
 
Sorki za błędy. Poprzedniej zimy auto zachowywało się normalnie. Wysokie obroty przy zimnym silniku potem spadały (normalka). Kontrolka jest taka sam jak przy zacią gani ręcznego (!). Wiec wydaje mi się że to dziwne. Nie dośc ze hamuje nożnym to automat dowala swoje. Zachowania dosłownie jak przy hamowaniu biegami przy manułalu. Automat powinien płynnie redukować biegi a on poprostu zrzuca na najniszy bieg i zhamowywuje auto jeszcze bardziej niż tego chcę.