Wszelkie info na temat 4x4 potrzebne :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum escorta, jestem posiadaczem forda fiesty 2.1 turbo ZVH. Ciągle mam przemyślenia na temat przeniesienia napędu. Puki co mam skrzynie z szperą od escorta rs turbo, na ten sezon chce wsadzić dyfer z 1.6 bądz 1.8 diesel, tak aby były dłuższe biegi. Ale ciągle wiem że to jeszcze nie jest ta ostateczna skrzynia... Chciałem kupić mtx75 z foki bądz rs2000 i dorzucić szpere quifa. Jednakże ciągle to będzie "tylko" FWD. Miesiąc temu chciałem kupić silnik coswortha z skrzynią borga i kąbinować nad RWD, bądz zapodać skrzynie MT75 z sierry 4wd. Jednakże po rozmowie z Karambą z kluby sierry, doszłem do wniosku, że jest to bardzo kosztowna jak i czasochłonna zabawa (90% pracy będzie trzeba wykonać na "ramie") Tak aby fiesta nie stała się czterośladem. I przy wizycie u Zagiego u którego jest strojona moja fofi. Zobaczyłem escorta rs2000 4x4 turbo i przyszła mi myśl nad przełożeniem takowego napędu do fiesty...
I teraz mam kilka jak nie kilkanaście pytań odnośnie tego zagadnienia. To zaczynajmy:
- czy tunel środkowy w escorcie rs2000 4x4 jest inny jak ten w FWD?
- skrzynia biegów mtx75 z rs2000 4x4 jest taka sama jak w escorcie rs2000 fwd? I tylko jest dołożony transferbox? Czy można by kupić skrzynię z FWD i dołożyć sam transfer box, który i tak bym chciał z modka wsadzić gdyż podobno jest wytrzymalszy
- czy idzie kupić nowe półośki?
- przeguby są takie same jak w FWD?
- czy jest różnica w punktach mocowań tylnego zawieszenia, tzn czy trzeba przespawać z rs2000 4wd podłużnicę?
- czy podłoga bagażnika jest jakoś inaczej wyprofilowana tak aby było miejsce na dyfer?
- mocowanie górne zawieszenia tylnego jest takie same z tego co wiem, rozstaw pomiędzy dwoma kielichami równierz jest taki sam?
- Szło by przerobić tylnie amorki tak aby pasowały pod wielowachachaczowe zawieszenie z 4x4? Mam gwinta H&R i z chęcią bym sobie je zostawił Chodzi kwesti mocowania dolnego
- Czy dyfer w mondeo 4x4 i escorcie 4x4 jest taki sam. A może warto pomyśleć nad dyfrem z innego auta?

Co ogółem sądzicie o tym pomyśle? Czy wogule ten napęd jest wytrzymały, czytałem na forum że jeden z uzytkowników narzekał że się sypie.
  
 
Witam, plany zacne - oby się udało. Ztego co ja wiem:
Escort RS2000 4X4 turbo niema- jest Escort RS 2.0Turbo 4X4 ale to juz praktycznie bardziej sierra jest
Tunel środkowy w escorcie rs2000 4x4 jest taki sam jak w zwyklym RS2000

Musisz chyba pomyslec o tynlym zawiasie z Escorta Rs2000 4X4(rarytas żadko spotykany) lub z mondeo 4X4(jest ich troche na allegro) bo z tego co wiem to obydwa auta mają silniki montowane poprzecznie tak jak fiesta więc i skrzynia od nich powinna podpasowac. Z tego co tez wiem to w tych samochodach zbiorniki paliwa są mniejsze ze względu na tylny most. To tyte co ja wiem z tego forum.
  
 
Na tym forum sami teoretycy ,a jedyna osoba ktora cos Ci pomoze to wg mnie DarasBB - ma takie i takie auto i jest czlowiekiem ktory z gow.. bat ukreci
  
 
seryjnie niema escorta rs2000 4x4 turbo... ale mówię że w Gdyni gościu ma customowego i widziałem go na żywo... bak paliwa to nie problem bo będzie w środku z ALU 20 litrow. Zawias tylni w mondeo wydaje mi sie ze jest zupelnie inny, nawet sam rozstaw osi. Skrzynia też jest inna ma tylko taka sama nazwe mtx75
  
 
Mam RSa 4x4. nie ma on cic wspólnego z cossim czy sierra 4x4. Z mondeo tez niewiele. Jak chcesz mieć 4x4 to najtaniej bedzie dłubać z gratami od ściery, ale to przeróbka całego zawieszenia i upakowania silnika wzdłużnie. Nie wiem czy ktoś szperował sktzynie od essiego 4x4. reduktor do niej to dość rzadki element więc w razie uszkodzenia...
  
 
Całe tylne zawieszenie w 4x4 jest konstrukcją niepowtarzalną. zawiera trochę gratów z przodu od fiesty, ale to wszystko. podłoga bagaznika jest inna - dziura na koło zapasowe jest b.płytka, nawet dojazdówka lekko wystaje. Zbiornik paliwa jest z tworzywa, jest 2 komorowy i ma 2 pompy paliwa. do zabawy na torze polecałbym coś, co sie da łatwo naprawić i są do tego części.

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2008-12-07 14:32:48 ]
  
 
a jakieś fotki z kanału albo podnośnika mógł bym poprosić I tylnego zawiasu, wału, podłużnic tylnich
  
 
Zdjęć nie mam, ale moge zapodać link do technicala o 4x4
KLIK
  
 
Jeśli się nie myle escort jest szerszy od fiesty, a więc rozstaw podłuznic jest inny niż w Escorcie. Niemniej jednak warto by to i owo pomierzyć. Tylne zawieszenie w Escorcie 4x4 przymocowane jest nie tylko w tych miejsca co zwykła belka ale również do takiego aluminiowego stelaża, który zaś przykręcony jest do ZDROWYCH podłużnic
  
 
Cytat:
2008-12-07 13:56:07, piotroski05 pisze:
... Ztego co ja wiem: Escort RS2000 4X4 turbo niema- jest Escort RS 2.0Turbo 4X4...


A co to jest bo pierwszy raz widzę??
  
 
koledze pewnie chodzilo o coswortha
  
 
Tylne zawieszenie z Cossiego:



  
 
tak escort 4wd ma rozstaw osi z tyłu 1460mm (escort fwd ma też taki sam rozstaw), a fiesta 1375mm. Z przodu escort ma 1440mm a fiesta 1430mm. O przód się nie martwię, bo myślę że problemem będzie tylko mocowanie skrzyni, półośki nawet nie będzie trzeba raczej skracać. Co do tyłu to już właśnie będzie wyższa szkoła jazdy. Ale myślałem czy przypadkiem ford nie zrobił tylko tego większego rozsawu poprzez wydłużenie belki już za mocowaniem belki do podłużnicy
Belka od escorta:

Belka od fiesty:


Amorki mają takie same mocowania w escorcie FWD i fiescie.
Darku możesz odpowiedzieć na moje pytanie w 1 poście? Bo słyszałem że tylko Ty jesteś w tej dziedzinie mocny jeśli chodzi o 4wd
  
 
Cytat:
2008-12-09 10:37:03, PiesekZVH pisze:
(...) Darku możesz odpowiedzieć na moje pytanie w 1 poście? Bo słyszałem że tylko Ty jesteś w tej dziedzinie mocny jeśli chodzi o 4wd





Nie wiem skąd te info, że jestem mocny w 4wd. Escortem 4x4 jeżdżę dopiero od kilku miesięcy. Ja również spotkałem się z opiniami, że transferbox jest bardzo słaby w Escortach i wystarczy mocniejszy strzał ze sprzęgła by się posypał. Ja miałem tyle szczęścia, że kupiłem swojego RSa całkiem tanio, z silniczkiem który wypluł 148 koników (przebieg 215.000km) a do bagażnika sprzedający wrzucil mi zapasowy alternator, nowy filtr paliwa, nowy filtr oleju, zapasowy transferbox oraz zapasową tylną „gruszkę”.

Kiedyś zapytałem byłego klubowicza GrzEE (również użytkownik RS2ooo 4x4) o wytrzymałość transferboxu. Odparł, że jeśli transferbox zalany jest odpowiednim olejem to na prawdę ciężko jest go uszkodzić agresywną jazdą.

Ja swojego będę używał bardziej do lansu niż do rajdów dlatego mam nadzieję, że nie wypowiem się prędko na temat wytrzymałości napędu 4x4 z własnego doświadczenia



[ wiadomość edytowana przez: DarasBB dnia 2008-12-09 12:12:19 ]
  
 
- czy tunel środkowy w escorcie rs2000 4x4 jest inny jak ten w FWD?
- skrzynia biegów mtx75 z rs2000 4x4 jest taka sama jak w escorcie rs2000 fwd? I tylko jest dołożony transferbox? Czy można by kupić skrzynię z FWD i dołożyć sam transfer box, który i tak bym chciał z modka wsadzić gdyż podobno jest wytrzymalszy
- czy idzie kupić nowe półośki?
- przeguby są takie same jak w FWD?
- czy jest różnica w punktach mocowań tylnego zawieszenia, tzn czy trzeba przespawać z rs2000 4wd podłużnicę?
- czy podłoga bagażnika jest jakoś inaczej wyprofilowana tak aby było miejsce na dyfer?
- mocowanie górne zawieszenia tylnego jest takie same z tego co wiem, rozstaw pomiędzy dwoma kielichami równierz jest taki sam?
- Szło by przerobić tylnie amorki tak aby pasowały pod wielowachachaczowe zawieszenie z 4x4? Mam gwinta H&R i z chęcią bym sobie je zostawił Chodzi kwesti mocowania dolnego
- Czy dyfer w mondeo 4x4 i escorcie 4x4 jest taki sam. A może warto pomyśleć nad dyfrem z innego auta?


hmmmm a może półosie przednie prawa i lewa jest taka sama? Czyli szło by krutkie półośki przerzucić z esiego FWD ?
  
 
- czy tunel środkowy w escorcie rs2000 4x4 jest inny jak ten w FWD?
Tunel środkowy jest identyczny w 4WD i FWD

- skrzynia biegów mtx75 z rs2000 4x4 jest taka sama jak w escorcie rs2000 fwd? I tylko jest dołożony transferbox? Czy można by kupić skrzynię z FWD i dołożyć sam transfer box, który i tak bym chciał z modka wsadzić gdyż podobno jest wytrzymalszy
Wydaje mi się, że skrzynie biegów są inne, gdyż ludzie sprzedający te skrzynie piszą w opisie że jest to skrzynia 4x4 i tym samym drożej sobie za nie krzyczą. Mogę się jednak mylić i póki nie wyjmę swojej skrzyni to nie będe miał pewności.

- czy idzie kupić nowe półośki?
Gdzieś może i by się w Europie znalazły nówki sztuki. A jesli nie to zawsze można dorobić.

- przeguby są takie same jak w FWD?
Nie wiem.

- czy jest różnica w punktach mocowań tylnego zawieszenia, tzn czy trzeba przespawać z rs2000 4wd podłużnicę?
Rozmieszczenie podłużnic i punkty mocowań zawieszenia w FWD i 4WD są identyczne. Tylne zawieszenie i układ napędowy jest przykręcony do budy w tych samych miejscach co belka + mocowania amortyzatorów. Dodatkowo pomiędzy układem napędowym a budą znajduje sie taki aluminiowy stelaż, który przykręcony jest do podłużnic. A dopiero do niego mocowany jest tylny dyfer i inne elementy układu napędowego.

- czy podłoga bagażnika jest jakoś inaczej wyprofilowana tak aby było miejsce na dyfer?
Podłoga bagażnika jest taka sama, ale wnęka na koło zapasowe jest płytsza o ponad połowę i przesunięta maksymalnie do tyłu.

- mocowanie górne zawieszenia tylnego jest takie same z tego co wiem, rozstaw pomiędzy dwoma kielichami równierz jest taki sam?
Na 99,9% taki sam. Ale mogę to zmierzyć wieczorem.

- Szło by przerobić tylnie amorki tak aby pasowały pod wielowachachaczowe zawieszenie z 4x4? Mam gwinta H&R i z chęcią bym sobie je zostawił Chodzi kwesti mocowania dolnego
Będę borykał się z identycznym problemem i prawdopodobnie wsadzę na tył przednie amortyzacory z innego samochodu. Będe mierzył i kombinował, bo również chcę gwinta wsadzić. Ale Twój trick nie przejdzie, bo amory z tyłu są równie masywne co przednie i podobne wyglądem, ale nie wiem czy identyczne rozmiarem.

- Czy dyfer w mondeo 4x4 i escorcie 4x4 jest taki sam. A może warto pomyśleć nad dyfrem z innego auta?
Nie wiem. Zapytaj kogos o zdjęcia dyfra z mondka, a ja moge porobić zdjęcia dyfra z Escorta

- hmmmm a może półosie przednie prawa i lewa jest taka sama? Czyli szło by krutkie półośki przerzucić z esiego FWD ?
Na pewno prawa półoś 4WD, będzie krótrza niż w FWD

Uff.... dotrwałem do końca.
  
 
Wydaje mi się że Zagi by na większość twoich pytań odpowiedział.

BTW - fajna ta twoja Fiesta.
  
 
fotka mostu od mondka:

Daras mam nadzieje że będę miał okazję zawitać na zlot escort klubu i postawić Ci dużego browarka

U Zagiego stał esi 4x4 jakiś czas temu, wsumie jest częstym jego bywalcem ale niestety nie miałem okazji zobaczyć go na podnośniku, napewno jak będę już zbierał komponenty to uderze do Krzycha aby udostępnił mi esiego 4wd do zwymiarowania i oględzin Narazie info od Darasa wystarczy mi do moich nocnych koszmarów A Zagi puki co niech lepiej zacznie stroić moje autko bo kwitnie u niego na placu już od sierpnia
  
 
Z tego co mi wiadomo transfer box od mondeo nie pasuje do rs 4x4. kiedyś miałem okazję nabyć po bardzo okazyjnej cenie rs 4x4 z padniętym T.Boxem ale kolesie na złomie mnie przystopowali. obdzwoniłem wtedy z pół PL i nie było boxa do rs. Skrzynia różni sie tylko tym, że ma mocowania do transferboxa. Zobacz ten manual dokładnie.
  
 
Wybacz, ale mam głupie pytanie:
Skoro chcesz transferbox od mondka to nie możesz powalczyć ze skrzynią od niego?? Pozmieniać przełożenia skrzyni itp??