Krokowy z allegro, co jeszcze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Po pierwsze chcialem sie przywitac -z przodu dojazdowka, z tylu dojazdowka, jestem tutaj nowka

Mam pytanko. Szykuje sie do wymiany krokowca. Tutaj rodzi sie moje pytanie - co sadzicie o takim silniczku? Dlaczego jest taki tani? Numery czesci zgadzaja sie z numerami z mojego :
link do aukcji z czescia
kawalek dalej jest wygladajacy tak samo za 220zl. Czym sie roznia?

No i druga sprawa, co ogolnie sadzicie o sytuacji wygladajacej tak:
escort szalal na biegu jalowym, poczytalem fora, pojechalem wyczyscic silniczek krokowy. Dalem go do serwisu bo mam dwie lewe rece do tego typu napraw. Wyjeli, wyczyscili, zalozyli, znalezli przy okazji nieszczelnosc na jakims przewodzie - bral falszywe powietrze, nieszczelnosc zalatali.
Co to dalo? - szalal caly czas do tego stopnia ze na swiatlach, jak jechalem do serwisu musialem juz trzymac go na recznym a noga trzymac gazem obroty bo gasl. Wyjechalem od nich no i obroty nie sa idealne, bo dalej (tym razem na zimnym silniku, potem jest juz duzo lepiej) skacza, ale po przejechaniu paru kilometrow stabilizuja sie i wlasciwie wszystko jest ok. Ale ma jeszcze takie fazy, ze po chwili stania zaczynaja skakac obroty.

Co dalej. Wymienic krokowca? To chyba dobry kierunek skoro po przeczysczeniu jest sporo lepiej? Czy moze isc dalej w kierunku przepustnicy? Czy jakies lepsze pomysly

Mam tylko prosbe o mowienie do mnie prostym jezykiem Nie jestem narazie biegly w 'fachowej' terminologii podmaskowej
  
 
Witam, ja kupilem taki sam, ciut drozszy ale ok 100zl, tez na allegro, i chodzi bardzo dobrze, wiadomo ze to tani zamiennik i moze pochodzic miesiac a moze i 10lat, ale narazie wszystko z obrotami ok wiec moge polecic jesli nie chcesz wydac na oryginakl 300zl.
  
 
oryginal kupisz na allegro za 170zl
wystarczy poszukac

[ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2008-12-09 15:58:21 ]
  
 
to ja wiem ze jest oryginalny za 170, pytam sie o ten, bo jest za stowke mniej i w sumie co mu dolega.

Powiedzcie mi szczerze - macie jakies inne pomysly poza krokowym, co moze powodowac skakanie obrotow na biegu jalowym? wiem ze mialem walniety przewod powietrza, moze przez ta dziure naladowalo sie tam syfu jakiegos i zawalilo wszystko..?
  
 
kolego, a czyściłeś zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej? Wystarczy go wyjąć, wymoczyć w benzynie i dobrze przepłukać.




[ wiadomość edytowana przez: przemkowal dnia 2008-12-09 19:04:30 ]
  
 
hmm.. nie czyscilem, aczkolwiek czytalem ze jest to mozliwa przyczyna. tylko.. jestem takim laikiem ze az sam sie soba zalamuje. miejsce 'wystepowania' zaworka ustalilem juz wczesniej, nawet w tym samym miejscu ktore pokazujesz na zdjeciu tylko.. jak to wyjac jak to ruszyc..

i jeszcze jedna sprawa, zeby juz nie zakladac dodatkowego tematu ani niczego takiego:
dostalem od mechanika numer silniczka krokowego - spisal z czesci. numer to '6m6 95bf 9f715 ab'. Porownalem numery z dostepnymi na allegro i tam jest ten sam kod, ale bez '6m6' na poczatku. Czy to ta sama czesc, czy poczatek kodu jest wazny?

i jeszcze cos - chce go wziasc na komputer zanim zaczne wymieniac czesci (no, moze to odpowietrzenie sprawdze jesli kretynsamochodowy taki jak ja da sobie z tym rade) i tu moje pytanie : samochod juz raz byl podlaczony do komputera, a mechanik stwierdzil, ze moze sprawdzic tylko gospodarke olejowa. Nic na temat ustawienia przepustnicy, powietrza, silniczka krokowego.. Czy to prawda? Bo slyszalem ze ludzie starsze eskorty podlaczali do komputera i wykazywalo co jest nie tak. To tylko mechanik nie wiedzial co robi, albo mial jakis walniety program na komputerze, czy rzeczywiscie w moim samochodze na komputerze mozna sprawdzic jedynie gospodarke olejowa?

przepraszam ze sie rozpisalem, wiem ze nikt nie lubi duzo czytac

[ wiadomość edytowana przez: gomcek dnia 2008-12-24 22:06:02 ]
  
 
Z zaworkiem to nie tak siup, czyszczenie nic Ci nie pomorze, bo zasada dzialania tego zaworka jest troszke bardziej skomplikowana, poczytaj na FCP, tam jest dokladnie co trzeba zrobic zeby zadziałało.

Co do błedów, nie rozumiem stwierdzenia "gospodarka olejowa", widac ten mechanik, to nie mechanik a gospodarz podwórkowy.

Podpieciem do kompa, czy samodiagnostyka sprawdzisz nie wiele, kilka czujników i odczyty z sondy, ale po nich mozna zmienic poł samochodu a i tak czasem cięzko trafic na przyczyne.
Samego krokowego czy pompy paliwa/cisnienia itp nie sprawdzisz przez diagnostyke komputerową.
  
 
hmm.. ale gdyby zrobic diagnostyke, to cos by wykazala w kwestii skaczacych obrotow..? cos z przepustnica gdzies czytalem ze pokazuje czy z powietrzem.. zapomnijmy o tym mechaniku od komputera.. bo on tylko o diagnostyce olejowej mowil.. tez nie wiem co to.. przytaczam jego slowa.. nie skasowal za to bo nic nie zrobil, to odpuscilem pytanie o komputer w tym miejscu
  
 
Zalezy co sie z obrotami dzieje, jesli skaczą płynnie powiedzmy z 900 na 1000czy 1200 i po chwili znowu spadaj na 900 to zacznij od szukania lewego powietrza, lub na 99% zaworek jest juz zniszczony, i jesli nie znajdziesz nieszczelnosci to mozna sie pokusic o jego rozbiórkę i podratowaqnie go, nic Cie to nie bedzie kosztowac a moze pomóc.

Pierwszy link dotyczy zasady działania i mniej wiecej jak go podratowac.

W drugim linku masz fotu i opis jak rozebrac i złozyc, ale nie kieruj sie metoda naprawy bo jest błędna, nizej masz opisane co i jak.

Zasada działania

rozbieranie zaworka
  
 
Obroty skacza mniej wiecej tak jak mowisz. Na zimnym silniku czasem w troche wiekszym zakresie. Im cieplejszy silnik tym rzadziej, az w koncu przestaja.. Jak juz opiywalem nizej poprawilo sie po przeczyszczeniu silniczka krokowego i zalataniu nieszczelnosci, ktora gdzies tam byla. Zdaza sie jednak, ze obroty sobie skacza i przy ruszaniu wciska sie gaz, a ten nic.. Czytalem ze to tak jak mowisz ten zaworek. Przeczyszcze go po swietach, a jak nic to nie da, to rozumiem, ze to ta czesc:
zaworek z allegro

z tego co widzialem, to u mnie ta czesc jest strasznie brudna z zewnatrz. napewno nie jest juz srebrna
  
 
Jak juz masz cos robic w zaworku to zrob najpierw to co Ci podałem, no chyba ze nie szkoda Ci 100zl wywalic to juz twoja sprawa.
  
 
Cytat:
2008-12-24 23:42:26, Magik123 pisze:
Samego krokowego czy pompy paliwa/cisnienia itp nie sprawdzisz przez diagnostyke komputerową.


Z prostej przyczyny, poniewaz kody błędów, pokazują poprawność działania strony elektrycznej tych urządzeń. A urządzenia te niestety mają także stronę mechaniczną i na ogół choć nie zawsze to tu właśnie pojawia sie problem.
  
 
Cos chyba robie nie tak.. wyjalem rurke z zaworkiem, tak jak pisales. Jako ze jestem sam i nie bardzo ma mi kto pomoc, to wyjalem zaworek z rurki gumowej, wsadzilem go spowrotem i zamiast dopychac trzpien zaworka to zatkalem cala rurke i wtedy odpalilem silnik. Ale gasl odrazu po zapaleniu.. Pewnie niedokladnie zatkalem rurke..? Czy zly wniosek.. Jedno moje spostrzezenie apropo zaworka.. Kiedy trzymalem go w rece i dopychalem od tylu trzpien, to zauwazylem, ze pare razy 'zacial' mi sie - trzpien nie wszedl do konca tylko zostal w pewnym miejscu zablokowany. Przestalem dociskac, puscilem, jeszcze raz i wszedl do konca. Tak jakby gdzies sie blokowal. Nie wiem czy tak powinnon byc.. Jesli sie tak blokuje nie dochodzac do konca to znaczy ze dalej leci nim powietrze.. Czyz nie?
  
 
Samochod naprawiony. Walniety byl przeplywomierz. Wymienili mi na nowy i dziala jak marzenie. Pozdrawiam.