NOS a O2.....????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czytałem ostatnio o instalacji NOS no cóż nie jest tania ale skuteczna........ . Zasada jej działania jest taka że nadtlenek ( chyba) azotu rozpada się dostarczając dodatkowe ilości tlenu i umożliwiając spalenie wiekszej ilości paliwa.......... . Mam pytanie.
A co by sie stało gdyby do kolektora doprowadzić czysty tlen taki z butli????? Wybuchnie ????? Nie wiem czy wsród nas jest ktos kto się na tym zna ........ ale pogdybać można co nie???? Czekam na komentarze
  
 
Podtlenek azotu rozklada sie na azot ktory obniza
temperature spalania (im chlodniej tym lepiej)
i tlen a wiadomo im wiecej tlenu tym lepiej siem
mieszanka pali - o to chyba tak bylo

a co do doprowadzania tlenu to chyba po to te
wszytkie kombinacje z dolotami filtrami powietrza
itd a tlen z butli hmm nie mam pojecia

pozdr
  
 
Kiedys sie pytalem mechanika co bylo by gdybym doprowadzil czysty tlen do dolotu on mi na to odpowiedzial ze jego kumple to robili, samochod zaczol zapierdalac ale uszczelki szybko szlak trafial.

Moze Ci kolesie rozkrecali zawor na maxa i jazda no i wtedy wiadomo ze przyrost mocy byl spory ale nie na dlugo. Trzeba bylo by sprobowac ale puszczac jak najmniejsza ilosc tlenu, tylko kto to zrobi
  
 
No dopsz panowie. Spróbuje z tym tlenem. mam u kumpla starego polda oficjalnie po kasacji i w somie nie da rady go juz rejestrowac. Jak przeżyje z tlenem to dam wam znać

pozd k<
  
 
keen tylko wiesz nie tak jak w topgunie
tlen jest dla poldzia nie dla ciebie

a tak na serio to bi kareful

pozdr

p.s. a pamietacie syrenki na hel czy tam wodor ??
chyba tak to bylo
  
 
ok ok
postaram sie nie robić sobie przy okazji kuracji tlenowej.
a co do bezpieczeństwa (mojego oczywiście) to pierwszy pojedzie tym moj mechanik.
  
 
hihihihiii Wiesz co podejrzewam że przy zastosowaniu NOS-u silnik by ci z ramy wyleciał hihihihi. ale poważnie to te silniki nie są przystosowane do takiego ciśnienia bo NOS jest to podtlenek azotu nabity do butli pod ciśnieniem. JeZeli chcesz zobaczyć jakie skutki powoduje NOS polecam ci film pt. SZYBCY I WŚCIEKLI. W tym filmie jest to pięknie pokazane jak gość przegrzewa silnik i tym podobne historie poleca film naprawde dobry.
  
 
Nie zamierzam zakładać nosu do 125p. No ale trzeba powiedzieć że gdybym to zrobił to by był niezły łach........ fiat za 1500 zł i instalacja za 4000 zł. Ale zastanowie się nad czystym tlenem o ile to mozliwe.
  
 
Skoro już mowa o takich extremalnych przeróbkach, to może ktoś zamontował do siebie intercooler aby obniżyć temperaturę powietrza dolotowego do silnika.Włąśnie szukam intercoolera który by dało radę zamontować do Poloneza.Mm jeden ale od 3 litrowego silnika i nie za bardzo jest miejsce pod maską aby go zamontować .Może ktoś coś doradzi.
Pozdrawiam
  
 
Kiedyś na PTK był taki temat. Ale z tego co wiem to jak by się doprowadziło czysty tlen do kolektora to by wybuchł jeszcze zanim by się dostał do cylindra i był niezły burdel. A pozatym to czysty tlen z różnymi smarami i olejami może tworzyć mieszaninę wybuchową i się samoczynnie zapalać. Więc chyba nic z tego nie będzie...
  
 
Tlen + olej = samozapłon. Poza tym należy precyzyjnie dobrać ilość tlenu do benzyny, poniewaz nadmiar tlenu spowoduje wypalanie materiału z komory spalania, zaworów, tłoków itp, Po za tym wzrośnie bardzo radykalnie temperatura pracy silnika i moga tłoki spłynać na dno miski olejowej.
Gdyby tlen był ok to nikt by się nie bawił w podtlenek azotu tylko zostałaby opracowana instalacja go wtrysku tlenu.
A tak na marginesie to może zamiast benzyny podać wodór ?
  
 
No panowie test przeprowadzony.
Kumpel załatwił tlen, podpieliśmy do starego poldiego.
Od groma zabawy - butla, rurki miedeziane, reduktory, coś w rodzaju parownika, zawór,przepustnica. W sumie samego zelastwa na około 450 złotych. Dopsze że mój mechanik zainteresował się sprawą natyle poważnie że pokrył większość części. Zresztą sam ma poloda z 92 roku i sporo przy nim miesza. Fajnie było.
Odpaliliśmy
Jazda nawet dość przyjemna. But niekiepski normalnie rakieta.
i co - i ZONK. Po około 20 km jazdy zatarło silnik !!!!.
Dopiero potem pomyśleliśmy. Po sekcji zwłok wszystko wyszło na jaw. Zbyt czysta mieszanka. Olej po spuszczeniu wyglądał i zachowywał zię jak woda(w dodatku przegotowana). Zero smarowania.

Trzeba podejść do sprawy inaczej. Narazie myślimy ale nie mam już polda z silnikiem do testów.

Pozdrówka k<

Ps. jak kumpel wywoła film to zamieszcze zdjęcia tej instalki.
  
 
PANOWIE TLEN STOP!!!

Tlen wchodząc w reakcję z jaką kolwiek drobinką oleju l;ub smaru i innych substancji oleistych i tłustych tworzy mieszankę wybuchową do tego stopnia że bez reduktora na butli z tlenem rozpierdzieli całą butlę.
A chyba nie chcecie pożegnać się z tym światem!!!

Jak wiadomo paliwo jest tłuste więc sami się już domyślacie co by się mogło stać z waszym silnikiem!!! No i czasem z WAMI!

Pozdrawiam!
  
 
Można sie pobawić "w tchórza". Jedą poldkiem 4 osoby. Poldek zaczyna sie palić. Wygrywa ten który zostanie najdłużej...
  
 
keen a ja dalej czekam na zdjecia

arturw podtlenek jest lepszy bo jak juz napisalem azot po oddzieleniu siem od n2o obniza temperature spalania a tlen powoduje polepszenie spalania

pozdr
  
 
Dobry pomysl OLO.

Moze ktos zagra?
  
 
Panowie jak kogo interesuje to bede mial za jakies 2 miesiace kompletna instalcje Podtlenku Azotu do poloneza na wilopunktowym wtrysku typu NOS. Tylko jeszcze nie wiem jaka bedzie cena. Jak beda chetni to poprostu jej nie bede montowal u siebie tylko zalatwie sobie druga.
  
 
To jak podasz cene to sie moze znajda chetni. A jakiej to produkcji?
  
 
przeciez pisze typu NOS. NOS to taka firma zajmujaca sie miedzy innymi takimi rzeczami