Dusi się na niskich obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.mam pytanko,a dokładnie co może być przyczyną,że jak jadę na 4 biegu,mam niecałe 2 tys obr.,dam gaz do dechy i auto się dusi.Co to może być?
  
 
A jaki masz silnik ??
  
 
2.0 benzyna
  
 
to jak.pomoże ktoś?
  
 
Myślę, że potencjalnych przyczyn może być wiele.
Świece, cewki, przepływka, lambda, czujnki.
Na początek proponuję diagnostykę na kompie.
  
 
Dodam,że gdy dodaję gazu to cos jakby stuka w wydechu pod autem
  
 
Świece sa do wymiany.czy to moze byc przyczyną?a moze katalizator?
  
 
Tak jak napisałem mogą być różne przyczyn, mogą być i świece chociaż to mało prawdopodobne, katalizator wg mnie też mało prawdopodobny.
Pewną odpowiedź na Twoje pytanie może dać tylko wróżka,
Wymień to co jest podejżane a i tak powinieneś wymienić. Czyli np. te świece.
"Dusi się" to można różnie zrozumieć, może zwalniać albo poprostu kiepsko przyspieszać.
Spróbuj opisać dokładniej.
Proponuję jedna dignozę na kompie wydatek nie jest wielki ok. 50zł. W inny sposób mozolna praca przez podmienianie podejżanych elementów.
  
 
Jak daje gazu przy niecałych 2tys obrotów to szarpie,później jedzie normalnie a jak mu depne to przy 5tys obr juz nie ma takiego przyspieszenia.na postoju troche strzela z rury i nie może wejść na obroty.
  
 
A czy jest opcja,że to kopułka?
  
 
okazało się,ze wymiana swiec pomogla

[ wiadomość edytowana przez: Arczi52 dnia 2009-01-13 18:10:27 ]
  
 
Bardzo podobne objawy i ja mialem..(E36 2.0 M50) mi komp pokazal blad sondy lambda. zmienilem i jest duuzo lepiej ale do konca to nie jest to co ma byc..:/ Delikatnie jest zmulona.. jade na 5biegu 80 (predkoscia stala)ekonomizer pokazuje 10L i czuje ze jest jakas taka ospala, przejade tak 2km i nagle wszystko jest ok. czyli juz tego ospania nie czuc, i ekonomizer wtedy pokazuje mi 7-8L przy predkosci 80km co to moze byc??
  
 
Witam,

Adam86, ile lat katalizator nie byl wymieniany ? Nigdy ?

Pozdrawiam,
Jacek
  
 
Adam86 czy to osłabienie dzieje sie na zimnym silniku czy ma ciepłym też?
  
 
Witam. POdpinam sie pod temat. U mnie jest tak: Jak zimny to lata jak szalona a mam 323i e36 . Świetnie targa ,Jak się dogrzeje to już nie targa tak jak powinien. Podpinałem kompa wykryło mi błąd wtrysku no to wymieniłem 6 wtryskiwaczy. Poprawa dość widoczna bo za duzo paliła.Sondy i przepływka ok . Mam jeszcze tak że minimalnie telepie budą na luzie.Zastanawiam się nad świecami bo nie wymieniałem od kupna i cewki zaplonowe wiem że jak sie piłuje czasem to potrafią sie przegrzać. Co jeszcze byście podpowiedzieli??
  
 
Witam,

Aquaz przeczysc swiece szczotka druciana i sprawdz czy na swiecach na ceramicznej zewnetrznej czesci swiecy na ktora nakladana jest fajka, przy polaczeniu z metalowa czescia (sruba) jest brunatny nalot.
Jezeli nalot ma 0.5 cm to swieca leci do kosza. Swieca z czasem (przejechanymi kilometrami) traci szczelnosc (rozszerzalnosc termiczna metalowej czesci z gwintem jest wieksza od rozszerzalnosci ceramiki) pomimo wprasowywania ceramicznej czesci w metalowa.

Jezeli nalot jest niewielki to swieca jeszcze troche popracuje.

Kolor nagaru na swiecy - bialy - mowi, ze mieszanka paliwowo powietrzna jest za uboga - auto jest zamulone - brak mocy.
AFR (stosunek ilosci paliwa do powietrza) z 14.7 rosnie do 16 lub nawet 18, silnik traci wtedy nawet do 30 koni mocy.

Brazowy nagar - prawidlowa mieszanka.

Czarny nagar - zalany silnik, za duzo paliwa wtryskiwane do komory spalania - uszkodzona sonda lambda lub zatkany stary katalizator - muliste auto, czkawka na wolnych obrotach, paliwo nie spala sie w cylindrach, wylatuje i dopala sie od goracego kolektora wydechowego strzelajac z rury wydechowej.


U mnie bardzo zadko swiece NGK 20 przejezdzaly wiecej niz 10.000 km. Zawsze po przeczyszczeniu swiec szczotka druciana, usunieciu nagaru auto odzyskiwalo wczesniejsza werwe.
Taki zabieg nigdy jeszcze nie zaszkodzil silnikowi a przy okazji mozna ocenic stan silnika.

Proponuje sprawdzic kolor nagaru na swiecy i przeczyscic je. Poprawisz wielkosc iskry, zwiekszysz jej energie / temperature co spowoduje spalenie wiekszej ilosci mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrze - odczujesz nagla lekkosc z jaka silnik zacznie ciagnac auto (powrot kilkunastu utraconych Nm).

Pozdrawiam,
Jacek
  
 
Aquaz dokładnie tak jak kolega Jacek_E36_745 pisze.. A przerywa przy gwałtownym dodawaniu gazu?