MotoNews.pl
  

Tlumik czy rurka?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos moze mi wytlumaczyc co daje stalowa rurka w miejscu tlumika szmerow ssania . Bo ja dzis zalozylem takowa i nic mi to nie dalo (tak mi sie wydaje) to dlaczego duzo ludzi wymienia tlumik na rurke. Moja kosztowala 50 groszy i jest orginalna
  
 
po to się zmienia żeby było głośniej
a tak poważne to po prostu dla mniejszych oporów na dolocie...
  
 
Dzieki za szybka odpowiedz. Juz jestem po pierwszych tesztach kture prowadzilem przy rozwozeniu pizzy Nie wiem czy to moje odczucie ale przy sportowej jezdzie Maliszek zachowuje sie lepiej Jakos Lepiej przyspiesza Ale to moze mi sie cos wydawalo
Mam jeszcze jedno pytanie czy strumienice dolotu daja jakis efekt przy seryjnym silniku? Mam na mysli strumienice Michaela Bo na taka sie czaje.
  
 
W moim elx'e rurka z 600 nie dawala nic (od niej zaczely sie moje klopoty z zaplonem-nie twierdze ze to jej wina ale...)

A co do strumienicy dolotowej to przy seryjnym silniku nie wiem jak ty ale ja nie dam ponad 100 zł za "firmowy, chromowany tlumik szmerow ssania"
  
 
I tu miałes pecha.
Lolek poszłą dzisiaj strumienica za 1/2 ceny bo kasy potrzebowałem.
miałbys nieuzywaną prawie za połowe ceny !!!
Teraz pracuje nad puszką żeby wszedłfiltr od cc - srednica wieksza niz w maluchu.
I stopniowe zwezenie aż do gaxnika !!!!
Coś jak stare pseudo strumienice
  
 
To mialem faktycznie pecha. Tak to juz jest Bede musial narazie jezdzic na rurce
  
 
1/2 ceny ? tzn ?

Bo jak kiedys mielism spotkanie GS-126p pod norauto to przyszedl jeden pracownik i sprzedal kolesiowy za 30 zł nowiutka strumienice michaela bo kupil do swojego kaszla ale mu ukradli..podobno kupil ja za 130
  
 
Mam jeszcze jedno pytanie Czy po zalozeniu tej rurki maluszek moze palic wiecej? Bo mi przedwcorzaj spalil ponad 8l a wczoraj ponad 7L
  
 
Cytat:
2003-08-11 15:03:19, Lo3eK pisze:
Mam jeszcze jedno pytanie Czy po zalozeniu tej rurki maluszek moze palic wiecej? Bo mi przedwcorzaj spalil ponad 8l a wczoraj ponad 7L

może zmień sposób pomiaru. no chyba, że spalasz 1bak/dzień i w ten sposób mierzysz, to sorry
  
 
Juz wiem gdzie byl problem. Mój pomiar polegal na zalaniu samochodu do pelna prawie po sam korek. Nastepnie jezdzilem i po zrobieniu 100 km dolewalem ponownie do pelna. Tak uzyskiwalem wynik. Ale wczoraj rano zobaczylem plame pod samochodem. Okazalo sie ze to paliwo. Ale na szczescie to nie bak ale przewody mam nieszczelne. Dzis Zmierze spalanie innym sposobem. A mam ich kilka
  
 
http://www.fiat126p.iq.pl/forum/viewtopic.php?t=891
  
 
Wszystki grzebane malany. które do tej pory widziłem miały rurke.
  
 
simon_pg dzieki za konkretną odpowiedz. Na taka oczekiwalem
  
 
Ja mam wstawiony filtr powietrza zamiast rurki,bo tuner twierdzi że to lepiej polepsza napełnianie silnika powietrzem przy max obrotach,a gdy włoże zwykła rurke to wydech głosniej chula a predkosc spada o kilka km/h na poszczególnych biegach.
  
 
Ja latem śmigam z rurka a na zimne dni pakuję filtr. A to dlatego, że jak jest za ciepło to to zasysane do gaźnika jest gorące powietrze i sprawnośc silnika spada!! Co do spadania prędkości to ja nie zauważylem znacznych zmian (85km/h na 3 biegu bez problemu), no chyba że mówimy o głośnym (syczącym dolocie).
  
 
Simon_pg, ale mi nie chodzi o serie tylko "mocny silnik", jak miałem serie to po włożeniu filtra silnik sie jakos dławił i osiągi makabra, gorsze od tych z rurką, ale przy grzebanym mocno silniku, tuner tak to zrobił i to zdaje egzamin niezaleznie od pory roku zresztą nie może pobierac nagrzanego powietrza bo przecież zimne powietrze i tak jest tłoczone z dmuchawy, sprawdz reka czy taki filtr się wogóle grzeje w komorze , ja sprawdziłem i on ciągle jest zimny przy pracującym silniku.
  
 
Ja też nie mówie o silniku seryjnym!! No chyba że brak wałka rozrządu innego niż seryjny kwalifikuje silnik do seryjnych. Widocznie twoje ustawiania gaźnika są "troszeczke" inne od moich. Ale jest tak jak mówie, no i nie myślcie że zimny dzień to taki kiedy nie ma słonka!! Mówię o temperaturze okolo 10*C. Lekka zmina ustawian i śmigam jak chcem!! Pozdrawiam i cze!!
  
 
Ja tam mam rurke pcv i wku*** mnie to ze mimo ze mam juz drugi silnik to dalej i odsysa olej (albo mgielke olejowa jak to mowia) do filtra powietrza.Jak sie wkurze to faktycznie ten gumowy wezyk se wpakuje na dol tak jak zalecaja a korek na obudowie filtra zaslepie.....
  
 
Cytat:
Jak sie wkurze to faktycznie ten gumowy wezyk se wpakuje na dol tak jak zalecaja a korek na obudowie filtra zaslepie.....


Jezu ludzie!!!!!! Nie puszczajcie tego wężyka pod samochód!!!!!!!!!!!! Czy to naprawde taki problem dać go do butelki??????

A ja mam rurkę pcv zamiast tłumika i nie odczułem absolutnie żadnej różnicy!!!!!!! (oczywiście oprócz głośności Silnik seria ( Głowica 2 mm i polerowana, wydech wupex)