MotoNews.pl
  

Nieszczelny reduktor

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak mogę sprawdzić reduktor czy jest szczelny, kiedy odkręciłem ostatnio korek spustowy przy reduktorze na włączonym silniku, leciał z niego gaz. Czy jest to prawidłowe czy nie? Proszę o odpowiedź.
  
 
Nie odkręcałem tego korka przy silniku pracującym na gazie, ale w takim przypadku wydaje mi się to normalne. Gaz nie powinien lecieć przy wyłączonym silniku, lub pracującym na benzynie.
  
 
jeśli leci gaz na wyłączonym silniku to zawór elektromagnetyczny odcinający gaz jest nieszczelny : normalnie otwiera sie tylko po przełączeniu na gaz. Uszkodzony reduktor ( dziurawa membrana) to od razu czuc po jeździe bo gaz jest prawie zamkniety albo jak sprężyna to odwrotnie - zalewa gazem i śmierdzi
  
 
ile obrotów powinna być odkręcona śruba która znajduje się na reduktorze. Jest to reduktor lovato
  
 
Nie liczyłem, ale u mnie w polonezie była w takim położeniu, żeby nagrzany silnik na wolnych obrotach miał ich ok. 750.
  
 
śrube nie ustawia sie na ilość jej obrotów , ale ustawia sie skaład mieszanki i obserwuje obroty silnika. Nie ustawiasz na pałę tylko indywidualnie w każdym samochodzie , a czasem trzeba podregulowac w miarę jak się zatyka filtr powietzra, starzeje reduktor itd
  
 
Cytat:
2008-12-27 20:18:13, darek1975 pisze:
jak mogę sprawdzić reduktor czy jest szczelny, kiedy odkręciłem ostatnio korek spustowy przy reduktorze na włączonym silniku, leciał z niego gaz. Czy jest to prawidłowe czy nie? Proszę o odpowiedź.


szczelność reduktora sprawdzisz przy pomocy...płynu do mycia naczyń Dajesz taki płyn na gąbkę i przy pracującym reduktorze smarujesz go tymi "mydlinami", może być zresztą też mydło lub inny łatwo pieniący płyn czyszczący. Jak masz nieszczelność to się pieni w tym miejscu.
Nie odkręcaj śruby do spuszczania "syfu" przy pracującym silniku. Ta śruba służy do usuwania z parownika nieczystości naniesionych przez gaz.... więc gaz tam jest przy otwartych elektrozaworach