Sprężarka w 1.8TD - jak sprawdzić działanie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam podejrzenia, że moja sprężareczka nie pracuje jak należy.

1. Czy jest jakiś sposób, żeby sprawdzić jej działanie poza demontażem i rozłożeniem na części piewsze? Może pomiar ciśnienia doładowania?
2. Czy możecie polecić zakład w W-wie który zająłby się diagnozą?
3. Ile kosztowałaby taka diagnoza? Z tego co się orientowałem to za zdjęcie i założenie sprężarki trzeba dać 200-350zł a za regenerację podstawową 700-1200, główną ok. 1.600. Straszne ceny jak na nastoletnią furę.
4. Czy jest szansa jazdy samochodem po zdjęciu turbo??? Można coś prowizorycznie "zaślepić", żeby przejeździć kilka dni?
  
 
No więc dzwoniłem do jednego magika od turbo i powiedział żeby podjechać to zrobimy jazdę testową. Ale na początek polecił usunąć katalizator, gdyż twierdzi, że w kilkunastoletniej furze nie ma możliwości że nie jest zapchany. A to z pewnością powoduje znaczące opory w układzie wydechowym i nie można sprawdzać turbo bez udrożnienia układu.
Już zorientowałem się i fachowcy od wydechów zażyczyli sobie 200zł w związku z tym, że jest to kat pionowy i pod sprężarką.
Co o tym wszystkim sądzicie....
  
 
wstaw strumienice za 50zł i po sprawie
  
 
Cytat:
Już zorientowałem się i fachowcy od wydechów zażyczyli sobie 200zł w związku z tym, że jest to kat pionowy i pod sprężarką.
Co o tym wszystkim sądzicie....



Sądze ,że weżmie 200 i zarobi 200 na sprzedaży Twojego kata .Jak będziesz go wycinał to przed powiedz ,że chcesz go z powrotem jest sporo wart .
  
 
ajjj
pionowy to jest w 1,8 ale zetec'u
w TD jest normalnie od spodu - poziomo.
jak odpalisz to podstaw lapke i wyczujesz ze dmucha na jalowym jak z odkurzcza
pomiar cisnienia latwy jest - na 3-4 biegu buta pomiar manometrem wpietym w dolot
  
 
ściskasz ręką gumowy przewód idący od turbinki do silnika , i dajesz gazu jeśli przewód "puchnie" to znaczy , że jest Ok