MotoNews.pl
  

Zawór EGR , recyrkulacja spalin

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szukałem w archiwum forum ale nic nie znalazłem na ten temat a myślę że warto to przedyskutować kwestie blokady EGR przy zasilaniu silnika LPG.


EGR podczas jazdy na benie kieruje część gorących spalin spowrotem do dolotu aby podgrzać mieszankę benzyna-powietrze żeby benzyna mogła łatwiej odparować, i tym samym mieć lepsze spalanie, więc jest o jak najbarfdziej porządany efekt.


Natomiast w przypadku zasilania LPG 1 generacja W blosie, gaz miesza się z powietrzem już w dolocie i nie musi odparowywać jak robią to kropelki benzyny bo już jest w fazie odparowanej, a z powietrzem miesza się w ułamku sekundy. Więc te gorące spaliny są totalnie po nic. Tylko przeszkadzają, podgrzewają niepotrzebnie mieszankę i brudzą dolot.

Więc moje zapytanie czy ktoś z Was eksperymentował i może ma jakieś uwagi wnioski?

  
 
Z tego co się orientuje to EGR jest głównie po to aby 2 razy przepalić spaliny i uciec z częścią toksycznych spalin (głównie chodzi o emisję weglowodorów (HC) i tlenków azotu (NOx). No i żeby zabrać kilka koni silnikowi. Więc bez EGR będzie kilka kucy więcej (w pewnym zakresie obrotów) ale spaliny będą mniej "ECO".

[ wiadomość edytowana przez: Egiptos dnia 2009-01-02 11:21:26 ]
  
 
Myślę że gazie spaliny są już na tyle suche i dokładnie spalone że ich przepalanie nie ma sensu, i blokada EGR może mieć pozytywne skutki.
Będę to testował i zapodam info.

Testowałem już przyspieszenie zapłonu na lpg i wyraźnie pomaga, ale wiadomo nie w każdym silniku jest to możliwe.
  
 
juz 2 tygodnie tygodnie jeżdzę z zablokowanym zaworem i wszystko wychodzi na plus. obroty jałowe stabilniejsze, i nia ma takiego terkotania co miałem przy przyspieszaniu i ogólnie lepiej się zbiera.

Następny mod to odłączenia ogrzewania kolektora ssącego. fabrycznie borygo przepływa w obudowie przepustnicy aby podgrzać powietrze, tylko że do LPG nie potrzeba podgrzewać powietrza, właściwie im zimniejsze tym lepsze.
  
 
Cytat:
... przyspieszenie zapłonu na lpg i wyraźnie pomaga, ale wiadomo nie w każdym silniku jest to możliwe.



AEB oferuje wariatory do wszystkich solników, na stronie elpigazu znajdziesz info z cennikiem.
  
 
Cytat:
2009-01-16 19:07:21, omegolotC30NE pisze:
AEB oferuje wariatory do wszystkich solników, na stronie elpigazu znajdziesz info z cennikiem.



wszedlem na ich stronke: http://www.elpigaz.com
ale nic nie moglem znalesc o produktach AEB.

w kazdym razie w moim silniku 2.7 hondy, jest potencjometr do zmiany przyspieszenia zaplonu, standardowo jest 15 BTDC, a moge zwiekszyc do 20.
  
 
Jeśli wyprzedzisz potencjometrem, to w całym zakresie prędkości obrotowych silnika; wariator wyprzedza w niskich i średnich prędkościach obrotowych, a w wysokich opuźnia zapłon. Tylko cena tego ustrojstwa trochę wysoka.

ps wchodzisz na elpigaz i masz link do schopgaz
  
 
ok, znalazlem, fajny ten sklep shopgaz.

te wariatory to pewnie zdublowany uklad zaplonowy ktory pobiera impulsy od fabrycznego i na podstawie ich generuje wlasne tylko odpowiednio przesuniety zaplon.
MSD tez produkuje cos takiego, 'dual curve ignition system' ale z tego co pamietam to nie az tak zaawansowany ze zmienia sie w zaleznosci od obrotów.

Zgadza sie LPG wymaga przyspieszonego zaplonu ale do ok 3tys obrotow, pozniej lepiej zeby byl pozniejszy niz do benzyny.

Akurat w moim przypadku jezdze praktycznie w miescie i predkosci obrotowe oscyluja wokol 2 tys obr. skrzynia automat i silnik zaduzo sie nie wysila.
A od kiedy wyrzucilem kata to juz wogole ladnie mieli az przyjemnie sluchac

  
 
Blue827 napisz mi czy jak zatkałeś egr to na tzw "ssaniu" nie pokazuje tobie bardzo bogatej mieszanki. chodzi mi o benzyne.
U mnie pokazuje przez 5min bardzo bogatą mieszankę.
  
 
Cytat:
2009-02-16 14:36:24, mariusz774 pisze:
Blue827 napisz mi czy jak zatkałeś egr to na tzw "ssaniu" nie pokazuje tobie bardzo bogatej mieszanki. chodzi mi o benzyne. U mnie pokazuje przez 5min bardzo bogatą mieszankę.



Niewiem, sprawdze. Tylko że ja mam nie podgrzewane sondy więc i tak na początku pokazują wskazania z kosmosu. Dopiero jak silnik się rozgrzeje to działają prawidłowo.

Natomiast narazie widze że spalanie mi spadło, ostatni pomiar 14 litrów/100km w mieście.
  
 
Nierozgrzane sondy nie generują napięcia, jest napięcie referencyjne ecm-u około 450 mV. Jeśli pokazują Ci kosmos to taki jest skład mieszanki, sondy już pracują.
  
 
Cytat:
2009-02-16 18:46:58, omegolotC30NE pisze:
Nierozgrzane sondy nie generują napięcia, jest napięcie referencyjne ecm-u około 450 mV. Jeśli pokazują Ci kosmos to taki jest skład mieszanki, sondy już pracują.



Zaopomniałem dodać że sondy odczytuje na diodowych wskaźnikach AFR. Przez 'kosmos' rozumiem że np wskazania są nieruchome np na bogatych zółtych diodach, a jak już się silnik rozgrzeje to ładnie latają lewo-prawo po zielonych stechiometrycznych diodach.
To oczywiście w przypadku benzyny, bo na mojej 1 generacji w Blosie to palą się diody czerwone-żółte ubogie podczas spokojnej jazdy, a podczas gwałtownego przyspieszania dopiero mieszanka się wzgogaca na zielone-zółte diody. Tak wogóle to autko rewelacyjnie jeździ na tym Blosie, nie wiem po co ludzie pakują się w jakieś sekwencje po pare tyś. zł a jak są problemy to pozostaje płakać i płacić w serwisie.
  
 
a czy w takim razie na moją bardzo bogata mieszanke na "ssaniu"(pisze cały czas o benzynie) może wpływać to że mam zatkany egr?
czytałem taki ciekawy artykuł http://fbody.pl/2007/11/11/egr-co-to-takiego-i-na-co-to-nam/ ,a zniego wynika ze zatkanie egr moze miec wpływ na wieksze spalania na zimnym silniku
  
 
Cytat:
2009-02-16 20:45:25, mariusz774 pisze:
a czy w takim razie na moją bardzo bogata mieszanke na "ssaniu"(pisze cały czas o benzynie) może wpływać to że mam zatkany egr? czytałem taki ciekawy artykuł http://fbody.pl/2007/11/11/egr-co-to-takiego-i-na-co-to-nam/ ,a zniego wynika ze zatkanie egr moze miec wpływ na wieksze spalania na zimnym silniku



Tamten artykuł bardzo trafnie to opisuje, wydaje mi się że na przykładzie jakiegoś Forda. Tam rzeczewiście praca kompa ściśle jest powiązana z EGR, i na benzynie nie odłączałbym go, a nawet dbałbym o czystość jego kanałów.


Odnośnie większego spalania na zimnym silniku to może mieć wpływ to że bez EGR faktycznie silnik trochę dłużej się nagrzewa, stąd większe spalanie.
  
 
... a ja akurat forda mam Co prawda jezdze na zaslepionym egr juz 2 lata, ale najbardziej duze spalanie odczuwa się zimą i jest to naprawde duze spalanie. Być może to właśnie przez to ustrojstwo. nic innego jak tylko podłączyc to znowu i sprawdzic czy jest różnica.
  
 
blue827 -masz racje ze na LPG egr nie jest potrzebny, a nawet przeszkadza w uzyskaniu dobrej mieszanki. Zaobserwowałem tez, ze na odlączonym egr na benzynie jest gorzej niz na podlaczonym, i to o wiele gorzej, szczegolnie na tzw "ssaniu". Ale znowu gdy egr podłączylem na LPG silnik zachowywal sie tak jakby lapal lewe powietrze. Wkoncu nic dziwnego egr w pewnym sensie mozna uznac za " regulowana dziure w dolocie" ktora jest potrzebna do regulacji skladu mieszanki TYLKO NA BENZYNIE. Chyba najlepszym rozwiązaniem byloby wstawic jakis zawór który po przejsciu na LPG zamykal by egr,a po przejsciu na benzynie znów by go udrazniał.
  
 
Witam
Chrysler Voyager III 3.3 automat

Chrysler Voyager i elektryczny zawór EGR
Mam błąd 0405 oznacza że wysypał się zawór EGR
Pytanie
Można naprawić EGR lub wyczyścić auto jeździ na benzynie i LPG sekwencja .
Dodam że odczuwam usterkę przy przyśpieszaniu oraz przy wyższych obrotach na wysokim biegu auto traci moc.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-09-10 20:36:44, szczota1 pisze:
Mam błąd 0405 oznacza że wysypał się zawór EGR [....] Dodam że odczuwam usterkę przy przyśpieszaniu oraz przy wyższych obrotach na wysokim biegu auto traci moc.




spróbuj zlokalizować i odkręcić swój EGR, może można go wyczyścić? albo ta niebieska rurka się odłączyła.