MotoNews.pl
7 Mikser LPG a wytwarzane przez niego podciśnienie. (225063/0)
  

Mikser LPG a wytwarzane przez niego podciśnienie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zmagając się z ciągłymi problemami w wyregulowaniu instalacji gazowej postanowiłem sprawdzić mikser.

Będąc wyposażonym w czujnik ciśnienia zamontowałem go w wejściu miksera, aby mierzył podciśnienie stworzone przez mikser w czasie pracy silnika. Silnik ustawiłem na benzyne.

Wykonałem 5 pomiarów: na jałowych obrotach, na podwyższonych (3tys. obr) obrotach jałowych, podczas wolnej jazdy, podczas jazdy 60km/h(2,5tys. obrotów), oraz podczas ostrego przyspieszania.

Czujnik podciśnienia pracuje w zakresie (10-115kPa)
Ciśnienie atmosferyczne w czasie pomiaru = 100kPa

1. obroty jałowe - ciśnienie w mikserze jest równe atmosferycznemu, mikser nie wytwarza żadnego podciśnienia
2. podwyższone obroty jałowe - ciśnienie niższe o 0,4kPa od atmosferycznego, zasysanie powietrza wyczuwalne palcem
3. wolna jazda - ciśnienie spadło o 0,2kPa
4. jazda 60km/h - ciśnienie spadło o 0,5kPa
5. ostre przyspieszanie - ciśnienie spadło o 4kPa

Aby osiągnąć dobrą kulturę pracy silnika muszę rozkręcać reduktor, aby praktycznie żadne podciśnienie wytwarzane przez mikser, mogło zassać gaz z reduktora. Natomiast podczas przyspieszania kilku krotnie zwiększone podciśnienie zasysa sporo gazu.

Według książki o instalacjach gazowych podciśnienie powinno się wachać od 0,3kPa na jałowych obrotach, 1,4kPa podczas jazdy 60km/h lub podwyższonego biegu jałowego.

Instalacja IIgen, silnik C18NZ, Opel Vectra A
Mikser jest typowy do tego typu przepustnicy: palnik 32mm.

Wynika stąd, że problemem jest mikser, który nie działa jak powinien.
Stosując zwężkę(prześwit 32mm) na wlocie poprawia się podciśnienie w mikserze, ale silnik dostaje muła, lecz dobrze wyregulowana instalacja nie powinna mieć żadnej zwężki.

Czy istnieje jakiś sposób na poprawienie tego stanu rzeczy?
Czekam na pomysły, sugestie, jak rozwiązać ten przypadek.
Z góry dzięki.

Reszta komponentów silnika jest sprawna.
  
 
witam.
wszystko zależy od profilu zwęzki VENTURIEGO w mixerze i jego srednicy. idealnym rozwiazaniem jest gdy gaz jest pobierany w srodku przeplywu powietrza bo tam jest najwieksze podcisnienie jak i ze scianek zwezki. takie rozwiazanie bylo stosowane w mixerach linearnych firmy stefanelli. podobne robi RYBACKI. lub SONICZNY firmy TARTARINI. jednak ze wzgledu na wejście instalaci z wtryskiem zaprzestano ich p[rodukci bo byly okolo 100 zl drozsze od tradycyjnych. a klienta to nie interesowalo tylko cenma byla najważniejsza.

Cytat:
2009-01-03 22:33:37, zna_ pisze:
Zmagając się z ciągłymi problemami w wyregulowaniu instalacji gazowej postanowiłem sprawdzić mikser. Będąc wyposażonym w czujnik ciśnienia zamontowałem go w wejściu miksera, aby mierzył podciśnienie stworzone przez mikser w czasie pracy silnika. Silnik ustawiłem na benzyne. Wykonałem 5 pomiarów: na jałowych obrotach, na podwyższonych (3tys. obr) obrotach jałowych, podczas wolnej jazdy, podczas jazdy 60km/h(2,5tys. obrotów), oraz podczas ostrego przyspieszania. Czujnik podciśnienia pracuje w zakresie (10-115kPa) Ciśnienie atmosferyczne w czasie pomiaru = 100kPa 1. obroty jałowe - ciśnienie w mikserze jest równe atmosferycznemu, mikser nie wytwarza żadnego podciśnienia 2. podwyższone obroty jałowe - ciśnienie niższe o 0,4kPa od atmosferycznego, zasysanie powietrza wyczuwalne palcem 3. wolna jazda - ciśnienie spadło o 0,2kPa 4. jazda 60km/h - ciśnienie spadło o 0,5kPa 5. ostre przyspieszanie - ciśnienie spadło o 4kPa Aby osiągnąć dobrą kulturę pracy silnika muszę rozkręcać reduktor, aby praktycznie żadne podciśnienie wytwarzane przez mikser, mogło zassać gaz z reduktora. Natomiast podczas przyspieszania kilku krotnie zwiększone podciśnienie zasysa sporo gazu. Według książki o instalacjach gazowych podciśnienie powinno się wachać od 0,3kPa na jałowych obrotach, 1,4kPa podczas jazdy 60km/h lub podwyższonego biegu jałowego. Instalacja IIgen, silnik C18NZ, Opel Vectra A Mikser jest typowy do tego typu przepustnicy: palnik 32mm. Wynika stąd, że problemem jest mikser, który nie działa jak powinien. Stosując zwężkę(prześwit 32mm) na wlocie poprawia się podciśnienie w mikserze, ale silnik dostaje muła, lecz dobrze wyregulowana instalacja nie powinna mieć żadnej zwężki. Czy istnieje jakiś sposób na poprawienie tego stanu rzeczy? Czekam na pomysły, sugestie, jak rozwiązać ten przypadek. Z góry dzięki. Reszta komponentów silnika jest sprawna.

  
 
Piszesz że zamontowałeś czujnik na wejściu miksera. Już bardziej właściwe było by zamontowanie go na wyjściu, a najlepiej podłączenie podciśnienia wężykiem dokładnie ze środka miksera, tam gdzie rzeczywiście jest zasysany gaz.
  
 
Cytat:
2009-01-04 18:06:35, gondoljerzy pisze:
Piszesz że zamontowałeś czujnik na wejściu miksera. Już bardziej właściwe było by zamontowanie go na wyjściu, a najlepiej podłączenie podciśnienia wężykiem dokładnie ze środka miksera, tam gdzie rzeczywiście jest zasysany gaz.



Pisząc wejście miksera chodziło mi o krociec, na który zakłada się wąż gazowy od reduktora.

W środku miksera?
Co rozumiesz przez środek miksera? Czy jest to ten kanał który przebiega od kroćca do obręczy palnika, czy może przestrzeń przez którą przechodzi powietrze do przepustnicy.

*croma1:
Mógłbyś podać o które modele mikserów rybackiego Ci chodzi.
  
 
zna_, ja w polonezie z instalacją I generacji obróciłem do góry nogami mikser (w stosunku do tego jak został zamontowany przez instalatora), tak aby otwory wylotowe gazu na obwodzie miksera były skierowane w kierunku gaźnika. Ponieważ gaźnik był dwugardzielowy, na doprowadzeniu gazu do drugiego przelotu założyłem zaworek zwrotny. Te zmiany radykalnie poprawiły pracę instalacji. Oczywiście musiałem ją sobie ponownie wyregulować i później przez prawie 70 tys.km nic przy niej nie robiłem poza wymianą fitra gazu, po 80 tys.km wymiana membran w parowniku.
Podciśnień nie mierzyłem, nie wpadłem na to.
  
 
na początku dorabialkem mixery z rurek których wyloty znajdowały sie posrodku przekroju wlotu do gaźnika. bo nikt wtedy nie produkowal w ogóle mixerow. posrodku albo pionowo z góry z końcówką w kształcie kielicha albo pod katem 90% do kirunku wlotu powietrza do gaźnika. pośrodku jest najwieksze podcisnienie ale przy tradycyjnych mixerach palnikowych gaz jest zabierany tylko po powierzchni zwężki mixera a posrodku leci czyste powietrze. i właśnie od profilu ksztaltki zależy jak jest mieszny gaz z powitrzem i w jakiej ilości.
  
 
Witam,podobną sytuacje miałem w mojej astrze c16nz,mixer oryginalny załozony przez zakład miał 32mm średnicy wewnętrznej,kupiłem mixer w sklepie Rybackiego 34mm,róznica niby nie wielka,jednak auto zaczeło zupełnie inaczej jeżdzić,znacznie płynniej jest rozwijana moc,większa dynamika,i co dziwne zmiejszyło się spalanie LPG,na benzynie tez lepiej ale mimoi wszystko zwezka pozostaje co napewno ujemnie wpływa na moc.W czasie poszukiwań mixera trfiłem na ciekawostke w sklepie LANDI RENZO,oryginalny mixer do mojego auta ma 38mm średnicy wewnetrznej.Powiedz jaki masz komputer sterujacy LPG ??
  
 
Poczciwy AL-600, ale praktycznie nie spełnia swojej roli, gdyż mieszanka jest ciągle uboga, tylko podczas przyspieszania jest bogata.

Dzięki croma1 za wyjaśnienie.