MotoNews.pl
  

Termostat a jazda na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W związku z dzisiejszymi kłopotami z autem mam pytanie jak się ma ewentualna awaria termostatu do jazdy na gazie ? słyszałem opinie że jeżeli jest dobrze założona instalacja to teoretycznie na małym obiegu płynu jazda na gazie powinna byc bezproblemowa. Ile w tym prawdy.
  
 
Cytat:
2009-01-06 10:31:07, nnorbi pisze:
W związku z dzisiejszymi kłopotami z autem..........


Jak będę medium to telepatycznie odgadnę jakie miałeś kłopoty z autem........

Mam kłopoty ze zdrowiem. Czy to jest uleczalne,czy zostanie mi tak na zawsze
  
 
moja awaria nie ma większego znaczenia dla teoretycznego pytania, ale skoro ma to w czymś pomóc to po przejechaniu rano z 8 km i przełaczeniu sie na gaz auto zaczęło szarpać i nie dało sie jechać. ponowne próby to samo. Jazda na paliwie okazała sie mozliwa ale wskazówka temperatury szybuje pod czerwone pole.
Przypuszczam ze mam h..jowy płyn chłodniczy który był mieszany z wodą destylowaną, a teraz przy mrozach chyba sie to odbiło pytanie tylko czy to jakis chwilowy zator lodowy w płynie chłodzacym czy może termostat strzelił.
  
 
kolego Nasz drogi wymień sobie płyn chłodniczy jak najszybciej (najlepiej na wczoraj). A na gazie nie chodzi ponieważ gaz rozpręża się pod wpływem ciepłego płynu chłodniczego w reduktorze,a że masz jakiś syf zamiast porządnego zimowego płynu więc możliwe, że w reduktorze coś mogło zamarznąć. Temperatura się dźwignęła bo nie ma obiegu płynu chłodniczego.Auto sie grzeje i nie ma chłodzenia.W związku z tym może dojść do uszkodzenia termostatu. Czyli reasumując: wymiana płynu lekarstwem na ten problem.
  
 
chłopaki dzięki za odp. ale ja wiem że moim problemem jest płyn chłodzący, ale pytanie dotyczyło czy mozliwa jest jazda na gazie jeśli termostat jest uszkodzony. Wydaje mi sie to mało prawdopodobne ale spotkałem sie z opinia że jednak jest wiec chciałem to skonsultować .
  
 
Cytat:
2009-01-06 14:42:12, nnorbi pisze:
ale pytanie dotyczyło czy mozliwa jest jazda na gazie jeśli termostat jest uszkodzony.


możliwa jest, ale tylko i wyłącznie jeśli termostat jest uszkodzony i ciągle otwarty ( auto wtedy barrddzzooo opornie sie nagrzewa) w związku z czym słabo grzeje nawiew itd. Ja niedawno wymieniałem termostat ale w 2.0 gdzie jego koszt to 30zł .Więc się nie zastanawiaj czy można jeździć tylko wymień bo koszt jest malutki
  
 
Cytat:
2009-01-06 16:18:32, sta3x63 pisze:
możliwa jest, ale tylko i wyłącznie jeśli termostat jest uszkodzony i ciągle otwarty ( auto wtedy barrddzzooo opornie sie nagrzewa)


A co jeśli jest cały czas całkiem zamknięty, to wtedy nie jest możliwa?
  
 
Cytat:
2009-01-06 16:27:53, Adam4302 pisze:
A co jeśli jest cały czas całkiem zamknięty, to wtedy nie jest możliwa?


jeśli chcesz to możesz jeździć pytanie tylko jak długo??? Zamknięty termostat spowoduje to ze silnik nie będzie odpowiednio chłodzony aż w końcu coś strzeli
  
 
Cytat:
2009-01-06 17:16:42, sta3x63 pisze:
jeśli chcesz to możesz jeździć pytanie tylko jak długo??? Zamknięty termostat spowoduje to ze silnik nie będzie odpowiednio chłodzony aż w końcu coś strzeli


Co ma strzelić, jak na dworze jest -10. Przecież duży obieg się w zasadzie nie włącza. A pytanie było czy się da, oczywiście że się da bezproblemowo. A napisałeś jakby był jakiś problem z jazdą na gazie, co jest bzdurą.
  
 
a co ma do tego temperatura na zewnątrz bo nie rozumiem? Jeśli termostat się nie otworzy, a trzeba jechać więcej niż 15 minut to co wtedy??? Co jeśli trzeba stać w korku??? O ile podniesie się temp. silnika? bo według mnie znacznie i to o dużo. A co się z tym wiąże to chyba każdy wie.
  
 
Cytat:
2009-01-06 16:27:53, Adam4302 pisze:
A co jeśli jest cały czas całkiem zamknięty, to wtedy nie jest możliwa?


Czy to pytanie konkursowe?
Jeśli tak, to odpowiadam:

Możliwa, ale trzeba uważnie obserwować temperaturę płynu chłodzącego.
Jeśli wejdzie na czerwone pole, należy pojazd zatrzymać, ponieść maskę i poczekać, aż temp. silnik spadnie.
Po czym można kontynuować jazdę, ale tylko do momentu aż znów temp. wejdzie na czerwone pole, itd, itd....

Oczywiście jest to skrajny przypadek, ale możliwy


Co wygrałem?
  
 
Cytat:
2009-01-06 17:30:58, sta3x63 pisze:
a co ma do tego temperatura na zewnątrz bo nie rozumiem? Jeśli termostat się nie otworzy, a trzeba jechać więcej niż 15 minut to co wtedy??? Co jeśli trzeba stać w korku??? O ile podniesie się temp. silnika? bo według mnie znacznie i to o dużo. A co się z tym wiąże to chyba każdy wie.

Co ma temp. na zewnątrz?
No chyba sobie jajca robisz, że zadajesz takie proste pytanie.
W temp. np. 25*C silnik podczas normalnej pracy powinien osiągnąć wymaganą temp. w czasie niecałych 5min.
W tem. -25*C tą samą temp. osiągnie po jakiś min. 15*C
  
 
Cytat:
2009-01-06 17:38:31, kisztan pisze:
W tem. -25*C tą samą temp. osiągnie po jakiś min. 15*C



Cosik kolego Pawle namieszaliście

Chyba miało być min. 15 minut co i tak jest chyba zbyt optymistycznym wynikiem
  
 
kolego kisztan Ty chyba nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi.odpowiedziałem Adamowi4302
  
 
Cytat:
2009-01-06 17:30:58, sta3x63 pisze:
a co ma do tego temperatura na zewnątrz bo nie rozumiem? Jeśli termostat się nie otworzy, a trzeba jechać więcej niż 15 minut to co wtedy??? Co jeśli trzeba stać w korku??? O ile podniesie się temp. silnika? bo według mnie znacznie i to o dużo. A co się z tym wiąże to chyba każdy wie.


Kisztan ma jak najbardziej rację pytając czy sobie jajca robisz. Uważasz że temperatura na zewnątrz nie ma wpływu na temperaturę silnika? Włączone na maksa ogrzewanie też bierze swą temperaturę z kosmosu (ostatnio jeden jeleń w pracy próbował mnie przekonać, że klima ma pozytywny wpływ na szybkość wzrastania temperatury ogrzewania)? Chłopie, ogarnij się. Przy obecnych mrozach termostat w zasadzie nie ma się kiedy otworzyć. Poza tym pytanie było takie
Cytat:
2009-01-06 14:42:12, nnorbi pisze:
ale pytanie dotyczyło czy mozliwa jest jazda na gazie jeśli termostat jest uszkodzony.


a więc nie dotyczyło długości, tylko możliwości jazdy. Po czym odpowiedziałeś że z otwartym tak, z zamkniętym kategorycznie nie. Co totalną jest bzdurą. Bo co to obchodzi gaz że jakiś tam termostat jest zamknięty czy otwarty.
  
 
nie będę już komentował bo nie ma sensu
  
 
Cytat:
2009-01-06 18:02:23, krzychu_ch pisze:
Cosik kolego Pawle namieszaliście Chyba miało być min. 15 minut co i tak jest chyba zbyt optymistycznym wynikiem


Oj rzeczywiście, ale to z pośpiechu, bo na GG czekał już kolega Paweł12356 i kroiła się ciekawa dyskusja

Oczywiście chodziło mi o min. 15 min.
Mówisz, że to optymistyczny wynik? Kurcze, mi teraz przy mrozach jakie są u nas (-15*C) nagrzewa się ok. 20min. i już rozglądam się za nowym termostatem, bo wydaje mi się, że to wieczność
  
 
Mi na oplowskim łapie temperaturę po 5-6 km

Ale staram się trzymać ponad 2000 obr cały czas
  
 
Cytat:
2009-01-06 14:42:12, nnorbi pisze:
chłopaki dzięki za odp. ale ja wiem że moim problemem jest płyn chłodzący, ale pytanie dotyczyło czy mozliwa jest jazda na gazie jeśli termostat jest uszkodzony. Wydaje mi sie to mało prawdopodobne ale spotkałem sie z opinia że jednak jest wiec chciałem to skonsultować .




tak cię czytam i się zastanawiam czyś głupi ja na twoim miejscu gdybym miał świadomość ze mi płyn chłodzący zamarza wymieniłbym go w ciągu godziny ale ty najwyraźniej chcesz oddać silnik do przetopienia bo jak ci zamarznie płynik obawiam się że nie będzie czego naprawiać...
polecam fajny eksperyment nalej se wody do plastikowej butelki zakręć i wystaw przy -10 na zewnątrz ...
potem otwórz wikipedie i sprawdź maksymalną rozciągliwość metali porównaj
na końcu weź magnesik i idź sprawdź czy przypadkiem twój silnik nie jest z metalu


[ wiadomość edytowana przez: greenberg dnia 2009-01-07 17:08:10 ]
  
 
Cytat:
2009-01-07 17:04:55, greenberg pisze:
tak cię czytam i się zastanawiam czyś głupi ja na twoim miejscu gdybym miał świadomość ze mi płyn chłodzący zamarza wymieniłbym go w ciągu godziny ale ty najwyraźniej chcesz oddać silnik do przetopienia bo jak ci zamarznie płynik obawiam się że nie będzie czego naprawiać... polecam fajny eksperyment nalej se wody do plastikowej butelki zakręć i wystaw przy -10 na zewnątrz ... potem otwórz wikipedie i sprawdź maksymalną rozciągliwość metali porównaj na końcu weź magnesik i idź sprawdź czy przypadkiem twój silnik nie jest z metalu [ wiadomość edytowana przez: greenberg dnia 2009-01-07 17:08:10 ]



jak przytknie magnesik do głowicy to może wyciągnąć złe wnioski