Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2009-01-08 14:22:16 ... własnie bo czytam i czytam a wszędzie bez konkretów ![]() Interesuje mnie silnik 1300 ze skrzynią 4-biegową ![]() Pozdrawiam ![]() |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2009-01-08 14:57:41 Miedzy 6 a 11 l / 100km.
Tak realnie to w miescie przy spokojnej jezdzie plaila mi ok 7l-7,5'/ 100km. a co? ![]() |
![]() MYSHA Kandydat na Kandaydata Samara Szczecin | 2009-01-08 15:18:18 Moje 1300 na skrzyni 5-biegowej ostatnio paliła 15litrów PB bo instalacji gazowej nie mam.
Po wymianie wszystkich membran i dysz z zestawu z allegro wzrosło spokojnie do 20l PB po wymianie samej dyszy na starą spadło do jakichś 12-13litrów w mieście a na trasie kolo 6-7l PB Na trase w sam raz ale po mieście tragedia ![]() Pamiętajcie że w zestawach z allegro do zestawów naprawczych gaźników nadają się tylko mem branki ewentualnie uszczelka dysza i zawór pływaka odpada. [ wiadomość edytowana przez: MYSHA dnia 2009-01-08 15:20:42 ] |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2009-01-08 17:51:01 Witam
Spalanie dla 1300 powinno sie miescic w granicach 7-8 litrów na trasie, 9-10 w miescie, gazu trzeba liczyc 1-2 litry wiecej (niekoniecznie od górnej granicy), jeśli jest wyższe warto poszukac przyczyny, tj, wyona regulacje zapłonu, gaźnika etc, sprawdzic czy hamulce nie trzymaja, albo zmienić styl jazdy. Oczywiscie w zimie w cięzkich warunkach spalanie moze wzrosnac. Moja poprzednia Ładna paliła na trasie 7-7.5 litra benzyny, 8-9 w miescie, gazu srednio w trasie 8l, w miescie równo 10l. O nowej sie nie wypowiadam bo szkoda mi plomb (zaczynam od razu zgrzytać zebami ) ![]() ![]() ![]() Łada lubi raczej wyższe obroty, duszenie na zbyt wysokich biegach prowadzi czesto do zwiekszenia zuzycia niż do oszczednosci, jesli się posiada sprawny economizer, warto czasem na niego zerknac. PS 1500 nie musi palić wiecej, skrzynia biegów V daje efekty głownie w jeździe pozamiejskiej, a zwiększenie szerokosci opon (szczególnie tylnych), czy zmiania na rozmiar 14" nie prowadzi do do drastycznego wzrostu apetytu, przetrenowane na 5 ładach ![]() |
![]() simon2107 ŁADZIARZ Kia Ceed 1.4 Optimum ... Olsztyn/Górowo Iławeckie | 2009-01-08 18:23:00
Nie chcę nic mówić, ale tyle to pali moje "dopieszczone" 1500. Zimą ofkors, trzeba doliczyć litr więcej. |
![]() Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2009-01-08 18:31:18 kurcze no rzeczywiście spalanie jak 1,5...
po co miec 1.3 zatem ![]() btw. DOHC po mieście pali 10l, na trasie 8-9 przy delikatnej jeździe choć raz na trasie zmusiłem go do pożarcia 13l ale to nie była wolna jazda ![]() No ale pytam tak informacyjnie... Leszku - pochwalę się jak się uda ![]() od razu mówie że chodzi o 1,3 na łańcuchu ![]() |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2009-01-08 21:43:54 Witam
Simon, 1500 jako mocniejsze jest mniej obciazone, wiec i zużycie paliwa nie wzrasta, juz wiele razy o tym wczsniej pisałem. Przy "starannej" jeździe mozna spokojnie zmiescic się w tych dolnych przedziałach. Ładnie to ujałes, dopieszczone, to wiele zmienia przy zużyciu paliwa. |
![]() MYSHA Kandydat na Kandaydata Samara Szczecin | 2009-01-08 21:52:48 Ja nie wiem jak Wy to robicie, i zapłon ustawiałem, i gaźnik praktycznie nowe życie i jazda nie jest ostra (dziś wymieniłem nawet świece na NGK 32zł za komplet tak dla wiadomości)
Po prostu nie mam pojęcia dla mnie teraz 13litrów to dolna granica. To co wy mówicie że 8 litrów dla silnika 1300 (faktem jest że moja to samara) to jak mi by to paliło 8 litrów to mógłbym jeździć 50% wiecej niż teraz nie robił bym 100km a 150 jak nie lepiej i nie 200 a 300 a co dopiero przy 1000km? wychodzi 1500km masakra! |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2009-01-08 22:41:30 Witam
ważne jest też jak długo jeźdszisz na "ssaniu", jezeli masz krótkie odcinki, w wiekszosci pokonywane na ssaniu, lub w korkach, wtedy nie ma siły, spalanie bedzie wyższe, Inna sprawa to sprawdź czy hamulce Ci odpuszczaja do końca, takze ręczny, no i oczywiscie technika jazdy, auta trzeba się nauczyć, kiedy efektywnie przyspiesza, kiedy zredukować pod górke, kiedy wrzucić V, tu wiele zalezy od kierowcy i "czucia" auta. [ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2009-01-10 22:04:51 ] |
![]() MYSHA Kandydat na Kandaydata Samara Szczecin | 2009-01-08 23:21:42 Faktem jest że jestem młodym kierowcą 19 i pól na karku a prawko mam od ponad 1,5 roku ale ładą jeżdżę prawie rok i naprawdę już ekonomiczniej się nie da jeździć. Koła były sprawdzane również nic nie hamuje, redaguje biegi dość często i nie mule 50mk/h na 4 biegu. A krótkie odcinki pokonuje tu masz racje do szkoły mam jakieś 4-6 km zanim dojadę to dopiero silnik osiąga te 90st C i jak wrócę to samo, a ssanie wyłączam po 400-600m od ruszenia, z tym że jakoś minute zawsze chodzi na postoju przed ruszeniem.
Te krótkie odcinki to jest przyczyna? |
![]() Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2009-01-09 00:57:20 proponuje coponiektórym naprawdę sprawdzić swoje gaźniki, zapłony i silniki ![]() jeździłem ostatnie pół roku naprawdę sporo Nivą 1,7 SPI i na trasie (80-90kmh) paliła 7,5-8,5l a w mieście 9-10 ![]() nie wierzę że Samara 1300 pali 13 litrów i wszystko jest OK Nasza Samara 1,5 paliła po mieście 9l przy ostrym deptaniu! Łady nie palą AŻ TAK dużo z natury!!! |
![]() simon2107 ŁADZIARZ Kia Ceed 1.4 Optimum ... Olsztyn/Górowo Iławeckie | 2009-01-09 09:46:59
Wg specjalistów, opłacalność używania auta do dojazdów do pracy, zaczyna się właśnie w granicach 6km (w jedną stronę ofkors). Jednak mimo wszystko, coś jest nie tak. Mi paliła kiedys 13l/100, ale to było zima w mieście, przy szybkiej jeździe (parę audi 80 1.8 się skroiło) i przy źle wyregulowanym gaźniku. Proponuję udać się do dobrego gaźnikowca. Poszukaj po różnych forach w swojej okolicy. Ja dobrego gaźnikowca znalazłem dopiero po wizycie na forum golfa. Facet nie dysponował co prawda najnowszym sprzetem, ale miał kilkanaście modeli gaźników na składzie i uczył chłopaków z technikum fachu na praktyce. Dopiero on zajarzył, że mechanizm regulacji jednej z dyszy jest połamany, co uniemożliwiało prawidłową regulację, wymienił kilka czesci i wszystko jest OK. A juz myslałem nad wymiana gaźnika na nowy ![]() |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2009-01-09 10:21:38
Nie wiem jak inne 1300, ale kto pamieta moje to wie jaka byla roznica miedzy 1300 a 1500 ![]() |
![]() Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2009-01-09 11:08:18 No Twoja ładnie szła w Borsku pamiętam, ale to raczej świadczy na niekorzyść reszty 1,5 ![]() ![]() |
![]() Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2009-01-18 17:33:46 ludziki regulujcie gaźniki... mi dziś na trasie z Zielonej Góry 21063 czyli Lada 1300SL spaliła średnio przy 90-100km/h 6,7l/100km ![]() |
![]() slepy-1986 Kandydat na Kandaydata Lada 2103 1500 '1976 ... Lublin | 2009-01-18 21:56:42 Po wymianie aparatu zapłonowego i ustawieniu zapłonu na strobo, 14l lpg/100km. Silnik 1.3, 87kkm, skrzynia IV. Jazda na obrotach do 3500 rpm., przeważnie dojazdy do pracy-16 km. Wstępne lekkie rozgrzanie silnika przed jazdą, palenie tylko na lpg-zajechany gaźnik. Tyle ![]() |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2009-01-19 08:34:20 Konrii - pokaz foty ten szóstki!!!! ![]() ![]() |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2009-01-20 10:36:41 1300 na lancuchu moze miec wieksza sprawnosc.(inne tloki) Do tego w zaleznosci od glowicy(numery na boku glowy) moze miec rozny stopien sprezania. A to wszystko sie przeklada na inne spalanie.
Mysle jednak ze w wiekszosci ma tu wplyw kondycja silnika, i noga kierowcy. |