MotoNews.pl
  

Ile realnie pali Lada 1300

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
... własnie bo czytam i czytam a wszędzie bez konkretów
Interesuje mnie silnik 1300 ze skrzynią 4-biegową
Pozdrawiam
  
 
Miedzy 6 a 11 l / 100km.

Tak realnie to w miescie przy spokojnej jezdzie plaila mi ok 7l-7,5'/ 100km.

a co?
  
 
Moja pali między 8 a 11 litrów benzyny, a LPG to za każdym razem jak jej sie chce. W każdym razie jest to zakres między 10 a 15 litrow na 100 km.
  
 
Moje 1300 na skrzyni 5-biegowej ostatnio paliła 15litrów PB bo instalacji gazowej nie mam.
Po wymianie wszystkich membran i dysz z zestawu z allegro wzrosło spokojnie do 20l PB po wymianie samej dyszy na starą spadło do jakichś 12-13litrów w mieście a na trasie kolo 6-7l PB Na trase w sam raz ale po mieście tragedia Nowe świece, regulacja gaźnika, jazda optymalna (nie sportowa!)

Pamiętajcie że w zestawach z allegro do zestawów naprawczych gaźników nadają się tylko mem branki ewentualnie uszczelka dysza i zawór pływaka odpada.

[ wiadomość edytowana przez: MYSHA dnia 2009-01-08 15:20:42 ]
  
 
Witam
Spalanie dla 1300 powinno sie miescic w granicach 7-8 litrów na trasie, 9-10 w miescie, gazu trzeba liczyc 1-2 litry wiecej (niekoniecznie od górnej granicy), jeśli jest wyższe warto poszukac przyczyny, tj, wyona regulacje zapłonu, gaźnika etc, sprawdzic czy hamulce nie trzymaja, albo zmienić styl jazdy. Oczywiscie w zimie w cięzkich warunkach spalanie moze wzrosnac.
Moja poprzednia Ładna paliła na trasie 7-7.5 litra benzyny, 8-9 w miescie, gazu srednio w trasie 8l, w miescie równo 10l.
O nowej sie nie wypowiadam bo szkoda mi plomb (zaczynam od razu zgrzytać zebami ) , na szczescie do codziennej jazdy mam fiaciora, a diesle nie wiedzą co to korki, zima, pala prawie zawsze to samo
Łada lubi raczej wyższe obroty, duszenie na zbyt wysokich biegach prowadzi czesto do zwiekszenia zuzycia niż do oszczednosci, jesli się posiada sprawny economizer, warto czasem na niego zerknac.
PS 1500 nie musi palić wiecej, skrzynia biegów V daje efekty głownie w jeździe pozamiejskiej, a zwiększenie szerokosci opon (szczególnie tylnych), czy zmiania na rozmiar 14" nie prowadzi do do drastycznego wzrostu apetytu, przetrenowane na 5 ładach
  
 
Cytat:
2009-01-08 17:51:01, sheriffnt pisze:
Witam Spalanie dla 1300 powinno sie miescic w granicach 7-8 litrów na trasie, 9-10 w miescie,


Nie chcę nic mówić, ale tyle to pali moje "dopieszczone" 1500. Zimą ofkors, trzeba doliczyć litr więcej.
  
 
kurcze no rzeczywiście spalanie jak 1,5...
po co miec 1.3 zatem
btw. DOHC po mieście pali 10l, na trasie 8-9 przy delikatnej jeździe choć raz na trasie zmusiłem go do pożarcia 13l ale to nie była wolna jazda

No ale pytam tak informacyjnie... Leszku - pochwalę się jak się uda

od razu mówie że chodzi o 1,3 na łańcuchu
  
 
Witam
Cytat:
2009-01-08 18:23:00, simon2107 pisze:
Nie chcę nic mówić, ale tyle to pali moje "dopieszczone" 1500. Zimą ofkors, trzeba doliczyć litr więcej.


Simon, 1500 jako mocniejsze jest mniej obciazone, wiec i zużycie paliwa nie wzrasta, juz wiele razy o tym wczsniej pisałem.
Przy "starannej" jeździe mozna spokojnie zmiescic się w tych dolnych przedziałach.
Ładnie to ujałes, dopieszczone, to wiele zmienia przy zużyciu paliwa.
  
 
Ja nie wiem jak Wy to robicie, i zapłon ustawiałem, i gaźnik praktycznie nowe życie i jazda nie jest ostra (dziś wymieniłem nawet świece na NGK 32zł za komplet tak dla wiadomości)

Po prostu nie mam pojęcia dla mnie teraz 13litrów to dolna granica. To co wy mówicie że 8 litrów dla silnika 1300 (faktem jest że moja to samara) to jak mi by to paliło 8 litrów to mógłbym jeździć 50% wiecej niż teraz nie robił bym 100km a 150 jak nie lepiej i nie 200 a 300 a co dopiero przy 1000km? wychodzi 1500km masakra!
  
 
Witam
ważne jest też jak długo jeźdszisz na "ssaniu", jezeli masz krótkie odcinki, w wiekszosci pokonywane na ssaniu, lub w korkach, wtedy nie ma siły, spalanie bedzie wyższe,
Inna sprawa to sprawdź czy hamulce Ci odpuszczaja do końca, takze ręczny, no i oczywiscie technika jazdy, auta trzeba się nauczyć, kiedy efektywnie przyspiesza, kiedy zredukować pod górke, kiedy wrzucić V, tu wiele zalezy od kierowcy i "czucia" auta.


[ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2009-01-10 22:04:51 ]
  
 
Faktem jest że jestem młodym kierowcą 19 i pól na karku a prawko mam od ponad 1,5 roku ale ładą jeżdżę prawie rok i naprawdę już ekonomiczniej się nie da jeździć. Koła były sprawdzane również nic nie hamuje, redaguje biegi dość często i nie mule 50mk/h na 4 biegu. A krótkie odcinki pokonuje tu masz racje do szkoły mam jakieś 4-6 km zanim dojadę to dopiero silnik osiąga te 90st C i jak wrócę to samo, a ssanie wyłączam po 400-600m od ruszenia, z tym że jakoś minute zawsze chodzi na postoju przed ruszeniem.

Te krótkie odcinki to jest przyczyna?
  
 
proponuje coponiektórym naprawdę sprawdzić swoje gaźniki, zapłony i silniki
jeździłem ostatnie pół roku naprawdę sporo Nivą 1,7 SPI i na trasie (80-90kmh) paliła 7,5-8,5l a w mieście 9-10 Auto 4x4!
nie wierzę że Samara 1300 pali 13 litrów i wszystko jest OK
Nasza Samara 1,5 paliła po mieście 9l przy ostrym deptaniu!
Łady nie palą AŻ TAK dużo z natury!!!
  
 
Cytat:
2009-01-08 23:21:42, MYSHA pisze:
Faktem jest że jestem młodym kierowcą 19 i pól na karku a prawko mam od ponad 1,5 roku ale ładą jeżdżę prawie rok i naprawdę już ekonomiczniej się nie da jeździć. Koła były sprawdzane również nic nie hamuje, redaguje biegi dość często i nie mule 50mk/h na 4 biegu. A krótkie odcinki pokonuje tu masz racje do szkoły mam jakieś 4-6 km zanim dojadę to dopiero silnik osiąga te 90st C i jak wrócę to samo, a ssanie wyłączam po 400-600m od ruszenia, z tym że jakoś minute zawsze chodzi na postoju przed ruszeniem. Te krótkie odcinki to jest przyczyna?


Wg specjalistów, opłacalność używania auta do dojazdów do pracy, zaczyna się właśnie w granicach 6km (w jedną stronę ofkors). Jednak mimo wszystko, coś jest nie tak. Mi paliła kiedys 13l/100, ale to było zima w mieście, przy szybkiej jeździe (parę audi 80 1.8 się skroiło) i przy źle wyregulowanym gaźniku. Proponuję udać się do dobrego gaźnikowca. Poszukaj po różnych forach w swojej okolicy. Ja dobrego gaźnikowca znalazłem dopiero po wizycie na forum golfa. Facet nie dysponował co prawda najnowszym sprzetem, ale miał kilkanaście modeli gaźników na składzie i uczył chłopaków z technikum fachu na praktyce. Dopiero on zajarzył, że mechanizm regulacji jednej z dyszy jest połamany, co uniemożliwiało prawidłową regulację, wymienił kilka czesci i wszystko jest OK. A juz myslałem nad wymiana gaźnika na nowy
  
 
Cytat:
2009-01-08 18:31:18, Konriii pisze:
kurcze no rzeczywiście spalanie jak 1,5... po co miec 1.3 zatem



Nie wiem jak inne 1300, ale kto pamieta moje to wie jaka byla roznica miedzy 1300 a 1500

  
 
No Twoja ładnie szła w Borsku pamiętam, ale to raczej świadczy na niekorzyść reszty 1,5
  
 
ludziki regulujcie gaźniki... mi dziś na trasie z Zielonej Góry 21063 czyli Lada 1300SL spaliła średnio przy 90-100km/h 6,7l/100km
  
 
Po wymianie aparatu zapłonowego i ustawieniu zapłonu na strobo, 14l lpg/100km. Silnik 1.3, 87kkm, skrzynia IV. Jazda na obrotach do 3500 rpm., przeważnie dojazdy do pracy-16 km. Wstępne lekkie rozgrzanie silnika przed jazdą, palenie tylko na lpg-zajechany gaźnik. Tyle
  
 
Konrii - pokaz foty ten szóstki!!!! Szczegolnie silnika!
  
 
1300 skrzynia 4 w trasie w 4 osoby z bagażami prędkości 100-110 - spalaine 7-7,5 benzyny. Samemu przy prędkości 80-90 troche ponad 6 litrów.
Dawno temu to było, ale było Łada 21072 rok 88.
  
 
1300 na lancuchu moze miec wieksza sprawnosc.(inne tloki) Do tego w zaleznosci od glowicy(numery na boku glowy) moze miec rozny stopien sprezania. A to wszystko sie przeklada na inne spalanie.
Mysle jednak ze w wiekszosci ma tu wplyw kondycja silnika, i noga kierowcy.