MotoNews.pl
  

Regulacja Stag300/Vectro4 popatrzcie prosze na moje mapy ;)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie
Jestem tu pierwszy raz więc WITAM WSZYSTKICH

W moim Aveo 1.2 okazało się że trzeba wymienić listwę wtryskową (diagnoza mechanika). Koszt usługi był według mnie za wysoki i postanowiłem wymienić tą listwę( Valtek czerwony ) samemu,
korzystając z informacji znalezionych na tym forum Oto dane przed wymianą listwy:


Dysze przełożyłem ze starej listwy a mimo to po autokalibracji wyskoczył komunikat że mam za dużą średnicę dysz. Oczywiście zrobiłem zgodnie z instrukcją z forum kalibracje w terenie i udało mi się stworzyć takie coś :



Dodam jeszcze że mam to auto od miesiąca i prawdopodobnie kupiłem je już z uszkodzoną listwą (mrozy ujawniły tą usterkę) ale nie wykluczone że już ktoś majstrował przy innych parametrach - tak aby problemy z listwa (klekotanie i praca na 3 cylindry jak była zimna, gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła) nie były widoczne, może bawił się ciśnieniem ?
Auto wydaje mi się że na gazie "idzie" lepiej niż na benzynie i działa rewelacyjnie, mnożnik jest mimo to chyba zbyt niski ? Dlaczego spadł mi mnożnik mimo, że mam te same dysze co w starej listwie ? Czy można/da się podnieść mnożnik bez zmiany średnic dysz ?
Proszę mi powiedzieć co myślicie o tych ustawianiach.
Pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: Toster86 dnia 2009-01-10 18:30:54 ]

[ wiadomość edytowana przez: Toster86 dnia 2009-01-10 18:32:55 ]
  
 
nie ma dwu identycznych listew jeśłi nie są skalibrowane , wymiana dysz nie gwarantuje że listwa jest identycznie skalibrowana bo zostaje jeszcze ustawienie skoku grzybka. Srednica dysz i ciśnienie gazu to para. Zmniejsz ciśnienie do 1,0 a może nawet 0.9 bara i sprawdź czy wystarczy. No i trzeba było nie kupowac valteków tylko magic jety
mapy w pierwszej wersji i tak były rozjechanie niemiłosiernie.
Sprawdzałeś jak jest śrenica dysz?

[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-01-10 22:12:45 ]
  
 
Czyli mam zmniejszyć cisnienie robocze (zakładka Parametry/Parametry kalibracji/Cisnienie robocze --> ustawic 1.00 lub mniej) ? Srednicy nie sprawdzałem, bo nie mam czym ;/

Pozdro




[ wiadomość edytowana przez: Toster86 dnia 2009-01-11 03:06:39 ]
  
 
Cytat:
2009-01-11 03:02:28, Toster86 pisze:
Czyli mam zmniejszyć cisnienie robocze (zakładka Parametry/Parametry kalibracji/Cisnienie robocze --> ustawic 1.00 lub mniej) ? Srednicy nie sprawdzałem, bo nie mam czym ;/ Pozdro [ wiadomość edytowana przez: Toster86 dnia 2009-01-11 03:06:39 ]


nie w zakładce tylko w reduktorze trzeba podkręcic obserwując wskazania na komputerze w zakłądce też ale to tylko infpormacja do korekcji od zmian ciśnienia
  
 
Chyba jednak podjadę do znojomego gazownika, sprawdzonego a nie tego co montował tą instalke (niestety będącego na liście niepolecanych warsztatów )
Mam jeszcze pytanko odnośnie jady na aktualnych ustawieniach ?
Czy jazda na tych ustawieniach może spowodować jakieś usterki w silniku lub instalacji ewentualnie zwiększone zużycie paliwa/ wypalenie zaworów ? Bo do pracy silnika nie mam zastrzeżeń.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-01-11 16:00:44, Toster86 pisze:
Chyba jednak podjadę do znojomego gazownika, sprawdzonego a nie tego co montował tą instalke (niestety będącego na liście niepolecanych warsztatów ) Mam jeszcze pytanko odnośnie jady na aktualnych ustawieniach ? Czy jazda na tych ustawieniach może spowodować jakieś usterki w silniku lub instalacji ewentualnie zwiększone zużycie paliwa/ wypalenie zaworów ? Bo do pracy silnika nie mam zastrzeżeń. Pozdrawiam


nie, nic sie nie stanie, może masz trochę za bogato to autko ma power ! Za duże dysz lub ciśnienie. Wybór należy do Ciebie.
  
 
Cytat:
2009-01-11 20:35:24, hydrol pisze:
nie, nic sie nie stanie, może masz trochę za bogato to autko ma power ! Za duże dysze lub ciśnienie. Wybór należy do Ciebie. Skoro boisz się pokręcić w reduktorze to zmień dysze na mniejsze. Jak sprawdzić ? Kup wiertła 1,8 i 2.0 mm (1zł/szt) i wlóż w dyszę. Każdą dyszę nawet fabrycznie nową trzeba kalibrować poprzez wiercenie.

  
 
A gdzie dostanę takie wiertełka ? Na allegro są po 8 zł za sztukę.
Podkręce śrubę w reduktorze, ale dopiero w sobotę bo jestem poza domem i nie mam pod ręką imbusa 4mm.
Rozumiem że jak będę miał auto na wolnych obrotach to kręcenie śrubą w prawo lub w lewo będzie powodowało zmianę wartości w prawym górnym rogu programu (( Ciśnienie [Bar] Gazu))
Zjadę z ciśnieniem do 0,95. Ale podszas obciążenia pilinować aby nie spadło poniżej 0,8 ? 0,7 ?
Ktoś mi powiedział że mam za wolne wtryski - ale ja przed wymiana wtryskiwaczy miałem na LPG około 6ns czas wtrysku na benzynie 4,8-5ns a nowa listwa podaje 4,2-4,4ns ! Wiec chyba listwa nie jest za wolna ? Czy ja poprostu myle pojęcia...
Pozdrawiam
ps. Możecie mi polecić jakiś tutorial odnośnie regulacji instalacji? Jakieś kompendium wiedzy


[ wiadomość edytowana przez: Toster86 dnia 2009-01-12 17:23:57 ]
  
 
Cytat:
2009-01-12 17:21:12, Toster86 pisze:
A gdzie dostanę takie wiertełka ? Na allegro są po 8 zł za sztukę. Podkręce śrubę w reduktorze, ale dopiero w sobotę bo jestem poza domem i nie mam pod ręką imbusa 4mm. Rozumiem że jak będę miał auto na wolnych obrotach to kręcenie śrubą w prawo lub w lewo będzie powodowało zmianę wartości w prawym górnym rogu programu (( Ciśnienie [Bar] Gazu)) Zjadę z ciśnieniem do 0,95. Ale podszas obciążenia pilinować aby nie spadło poniżej 0,8 ? 0,7 ? Ktoś mi powiedział że mam za wolne wtryski - ale ja przed wymiana wtryskiwaczy miałem na LPG około 6ns czas wtrysku na benzynie 4,8-5ns a nowa listwa podaje 4,2-4,4ns ! Wiec chyba listwa nie jest za wolna ? Czy ja poprostu myle pojęcia... Pozdrawiam ps. Możecie mi polecić jakiś tutorial odnośnie regulacji instalacji? Jakieś kompendium wiedzy [ wiadomość edytowana przez: Toster86 dnia 2009-01-12 17:23:57 ]


w każdym sklepie z narzędziami lub większym budowlanym moiżna kupić wiertła co 0,1 mm a już z całą pewnością w zakresie do 5mm, nie wszystko sie opłaca w internecie sprzedawać Niżej jak 0,95 nie schodź bo przy butowaniu lekki spadek ciśnienia może powodowac przełączanie się na benę, lepiej wymień dysze na mniejsze jeśli regulacja ciśnienia nie wystarczy. Producent staga udostępnia instrukcje programowania , nie wiem czego więcej oczekuijesz ? Zajrzyj na strone producenta są tam przykładowe, skrajne przypadki map. Czerwone valteki są za wolne jeśli czasy wtrysku gazu są poniżej 3 ms, a z Twoich map wynika że są. Jeśli na wolnych obrotach nie masz falowania obrotów to wymianę na magic jety zostaw sobie po wyjeżdżeniu valteków
  
 
Zapoznałem się z przykładowymi mapami ze strony AC. Liczyłem też programikiem zalecaną średnicę dyszy - wyszło 1,79. Jak znajdę chwilkę czasu to wbije do OBI tam z pewnością znajdę wiertełka
Odezwę się w weekend - jak wyjdę z garażu i będę coś wiedział. Narazie dziękuję za wskazówki.
Pozdrawiam
  
 
Chciałem jeszcze napisać że slisnikowi zdarza się zgasnąć przy wysprzęgleniu przed zatrzymaniem. Po przegazówce obrotomierz "nurkuje" na 400-500obr/min po czym wraca na 800 (bez falowania). Na starych wtryskach gasł każdym razem często nawet podczas zmiany biegów. Zalewa go ?
  
 
Cytat:
2009-01-12 23:02:43, Toster86 pisze:
Chciałem jeszcze napisać że slisnikowi zdarza się zgasnąć przy wysprzęgleniu przed zatrzymaniem. Po przegazówce obrotomierz "nurkuje" na 400-500obr/min po czym wraca na 800 (bez falowania). Na starych wtryskach gasł każdym razem często nawet podczas zmiany biegów. Zalewa go ?


nie, to przykład działania zbyt wolnych wtrysków, tak jak Co radzili inni wymień na magic jety ( albo zółte vatleki) a falowanie do gaśnięcia zniknie,
  
 
No to niezłe jaja Auto robi 60tys na gazie, ma ksiażke serwisowa do gazu jest serwisowane w autoryzowanym serwisie (Vector - PEGAZ w krk) i okazuje się, że ma za słabe wtryski. Amatorszczyzna ! Jak zaczynam grzebać w przy tej instalce to dochodze do wniosku że lepiej sam to ustawie. Jak bym wiedział że ta listwa jest za wolna to kupił bym lepszą... a teraz to już szkoda kasy.

Opinia na temat zakładu w którym była zakładana ta instalka

Jest taki warsztat LPG w Krakowie, gdzie.....

1. Sruby przykrecaja momentem: "chwila-moment"
2. Pan nie slyszy jak wtryskiwacz stuka
3. Drugi pan tez nie slyszy jak wtryskiwacz stuka
4. Nie beda jechac autem zeby sprawdzic dlaczego przelacza sie na benzyne ("nigdzie nie bede z panem jezdzil")
5. Reduktor mam za slaby bo taki chcialem...
6. Dysze wkrecili z gory w kolektor zamiast podprowadzic pod gniazda (nie bedzie problemow, bedzie pan zadowolony)
7. Nie ma filtrow do wymiany "bo ludzie tego duzo biora".
8. Upieraja sie przy malych dyszach - a potem mowia ze to ja takie chcialem (!!!).
9. Jak nie ma bledu cisnienia to znaczy ze jest wszystko ok.
10. cisnienie 1,5 spada do 0,8 i to jest ok.
11. Zalozyli mi reduktor europegas chociaz zaplacilem za zavoli (co mam w papierach)
12. Jak pierwszy europegas padl to zalozyli drugi, regenerowany, do 150 koni. (reduktor na gwarancji)
13. Pan tez mial takie auto i mu falowaly obroty, ale to normalne (hhhhehhehe).
14. Wszyscy zadowoleni tylko ja sie ciagle czepiam niewiadomo czego.

A wszystko to przeciez dlatego ze beemkami to jacys nienormalni ludzie jezdza....


Fajnie nie? Polecam uslugi zakladu w Krakowie przy ulicy Na dolach. Bylo ich trzech, juz jest dwoch, a przyszlosc przed nimi swietlana...
Kurcze a moze to jest jakas parowozownia albo stajnia? Gdzie ja pojechalem?

[ wiadomość edytowana przez: Toster86 dnia 2009-01-13 18:37:39 ]
  
 
Zminiejszyłem ciśnienie do 0,99 - 1,01 z około 1,05-1,07. Podczas obciążenia cisnienie spada do 0,80. Mnożnik po autokalibracji sam podskoczył na taki jak na zdjęciach. W sumie to mapy wyrysowały sie jedna na drugiej więc korekte i to niewielką zrobiłem tylko na niskich obrotach.
Zmartwiła mnie jedna rzecz, a mianowicie to że wtryski montowałem na prawie pełnej butli i na tym samym pozimie gazu jeździłem podczas robienia mapy (tej z niskim mnożnikiem) i wtedy też pojawił się komunikat o za dużych dyszach. Dzisiaj zrobilem troche kilometrow poziom gazu spadł do okolo 40-50% i auto zaczęło gasnąć przy wysprzęgleniu (np na światłach). Po podpieciu pod laptopa okazało się że wykres od gazu jest sporo niżej od wykresu beznyny (o około dwie jednostki czyli 0,2 ? Wiem że kalibracje powinno sie robić przy niskim stanie gazu ale czy to oznacza że jak zatankuje do pełna to wykres od gazu powędruje do góry (mnożnik spadnie ? ) Czy może przyczyną tego stanu było to że wtryski są nowe i po przejechaniu tych 200km dotarły się ? Po autokalibracji auto przestało gasnąć, mało tego wykres zaczyna się od 2,5ms a zaczynał od 1,5. Więc prędkość wtrysków jest ok ? Czy tworzenie map trwało zbyt krótko i nie dorysował ?
Pozdrawiam
  
 
nie bardzo rozumiem problem po każdej zmianie ciśnienia , wymianie wtrysków trzeba zrobic autokalibracje i zebrać mapy. Wymieniłeś na magic jety czy nadal na valtekach ?
  
 


Tak to wygląda aktualnie.
W planie mam:
1.Jazde na benzynie (jakieś 20-30 km) tak aby zgasł check.
2. Podpięcie pod laptopa i autokalibracje przy niskim stanie gazu.
3. Ustawienie map dla benzyny i lpg - jeśli mnożnik wyjdzie poniżej 1.0 to zmniejszę ciśnienie do 0,95, ale wątpie żeby spadł.
4. Tankowanie do pełna i znów podpięcie pod kompa - sprawdze czy poziom gazu ma wpływ na mapę gazu.
5. Jeśli będzie ok, auto nie będzie gasło to koniec tematu.

Mam jeszcze pytanie dotyczące tych wolnych wtrysków. Czy jeśli podniosę mnożnik na wolnych obrotach (mapa gazu nad mapą benzyny) to czy jest szansa że rzadziej będzie gasł lub wogole przestanie ?

Dziękuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
ps. Nadal działam na Valtekach i jeśli nie będzie zbyt często gasł to pozostane przy nich.

[ wiadomość edytowana przez: Toster86 dnia 2009-01-15 17:43:00 ]
  
 
tutorial :
1 odłączyc ujemną klemę akumulatora w celu zresetowania sterownika benzyny na 30 minut. przy okazji skazują się w sterowniku gazowym obie mapy.
2 podłączyc kompa i pojechać w celu zrobienia mapy beny
3. Zrobić autokalibrację.
4. Pojechac w celu zebrania mapy.
5.Zobaczyć co wyszło i wprowadzic korekty dla pokrycia map.
6 Skasowac mapę gazu i pojechac w celu zebrania nowej po korektach.
7. Zobaczyć jak się ułożyły mapy .
8 jeśłi jest potrzeba wrócic do p.5 lub jeśłi jest OK to się upić ze szczęścia.

Jeśłi to nie popmoże to znaczy że masz jakięś wady ionstalacji, reduktora , wtrysków o któych nie wiem a uniemożłiwiają one prawidłowe zestrojenie instalacji
Tak, jeśłi to pomaga to możesz dla biegu jałowego ręcznie podciągnąć mnożnik , ale tylko w tym miejscu