MotoNews.pl
12Błędy P1130 i P0170 oraz EGR (225703/0)
  

Błędy P1130 i P0170 oraz EGR

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć.
Mam opla zafirę Z1,8XE 125 kM wersja z Austrii.Mam instalację lpg landi-renzo omegas.
Mam pytanie dotyczące zapalającego się checka i wynotowanych błędów po diagnostyce.
są dwa:
P1130 Lack Of HO2S Switch - Adaptive Fuel At Limit
P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
Czy może mi ktoś to rozszyfrować na język polski i czy są one bardzo szkodliwe,czy należy się bać czy też może przyzwyczaić?Podobne problemy miałem rok temu a potem znikło-czyżby jakość gazu?Czy też może mam awarię?
Załączam zrzuty ekranu z AB-Coma:
silnik : http://www.wrzuta.pl/obraz/tRK6DU7kCn/silnik
moduł chłodzenia : http://www.wrzuta.pl/obra...odul_chlodzenia

Mam też pytanie dotyczące zaworu egr w moim silniku.Jedni twierdzą że jest inni że na 99% nie ma.Może ktoś mi to jakoś wyjaśni czy jest czy też nie ma?
Pozdrawiam Sławek

  
 
Siemka. Zapala Ci kontrolkę MIL, czy SVS ???

Generalnie te błędy dotyczą nieprawidłowego składu mieszanki/ spalin. Nie mam nowego TISa, więc nie powiem wiele o P1130.

P0170 potrafi nieźle dać się we znaki, ale tutaj może być konsekwencją P1130.

Czy usterki są stałe?

Egr (LEGR) teoretycznie występuje w silniku X , w silniku Z nie. Praktycznie nie wiem.
  
 
Dzięki za odpowiedź.
Na jednym z forum dostałem odpowiedzi że
P0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
P1130 - (HO2S) czujnik 1 błąd czasowy sygnału(pewnie zbyt długo sygnał nie dochodzi lub nie dochodzi wcale)
oraz z jeszcze innego forum:
P0170 mieszanka paliwo - powietrze bogata / uboga
P1130 obwód O2 czujnik 1 (sonda) sygnał poza zakresem zmian
Oba błędy razem powiązane.

Skasowałem te błędy ,przejechałem około 100km i nic nie wywaliło.
Kontrolkę zapalało tą żółtą taka jak tu http://www.checkenginesite.com/wp-content/themes/upstart-blogger-minim-01/images/header.jpg
Nie wiem która to ale chyba MIL.
Tego egra sprawdzę jutro ale ciekawe jest dlaczego nie ma.W jaki sposób spełnia normy euro bez dopalania spalin ten silnik?
Znalazłem tez artykuł na forum vectry w którym pokazane są fotki że vectra z silnikiem Z1,8XE produkowana na Anglię miala EGr a na Polskę nie ma tego zaworu. link http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=58993

fotka silnika Z18XE z egr http://www.wrzuta.pl/obraz/2OgCDiOX2u/z_egr
fotka silnika Z18X bez EGR http://www.wrzuta.pl/obraz/vh6y1Z8nBK/brak_erg

Mam auto z Austrii a tam chyba normy maja wyśrubowane, no chyba że jest inaczej?
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: slawinek dnia 2009-01-16 20:34:11 ]
  
 
Witam
Mój silnik w zafirce Z1,8XE nie ma EGR'a - sprawdziłem namacalnie osobiście z mechanikiem czyli wszystko jasne
Pozdrawiam
  
 
Cześć.
Błędy skasowałem po czym pojeździłem na lpg jakieś 300 km i znowu je zapaliło-te same.

Ktoś na innym forum mi napisał że lambda siada.Jeżeli tak to która?ta pierwsza przed katem czy ta druga za katem?
Czy może to wina gazu?
Chciałbym jakoś rozwiązać ten problem ale nie wiem dokładnie gdzie szukać.Może wtyczki poczyścić?


P.S.
Co do Egra to nie mam w moim silniku Z18XE tego ustrojstwa.
Pozdrawiam