Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
adam2106 SYMPATYCZNY GOŚĆ Volvo 480 turbo mysłowice | 2003-08-07 19:44:52 No to pewnie jeszcze poszukasz.Ja mam 4 instrukcje do LADnej i nic takiego tam nie widzialem. |
mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2003-08-07 20:00:21 Ja znam stronę, gdzie będą wypisane przełożenia dla każdego biegu i przełożenia mostów. Ale to nie jest to co trzeba, prawda? |
Dragu Łada Samara Stalowa Wola | 2003-08-07 23:44:25 raski podejżewam że bedzie tak jak u mnie (samarka 1.3 IV biegi)
tak mniej więcej mam zaznaczone na liczniku czerwone krechy bieg km/h I 0-20 II 20-45 III 45-60 IV 60-95 |
Dragu Łada Samara Stalowa Wola | 2003-08-08 00:07:45 miły masz racje że można dusić ile wlezie. ale to są optymalne prędkości dla poszczególnych biegów. poprostu przy tych prędkościach na określonych biegach silnik pracuje w zakresie (na moje ucho) 2800-4500obr/min przy których silniczek za bardzo sie nie męczy ani nie żyłuje. przy predkości powyżej 95 na IV biegu obroty przekraczają ok. 4500obr/min co już nie jest przyjemne dla silnika i dla ucha. moja samarka poleci np. na IV biegu 145 ale to jest dla niej katorga. |
Dragu Łada Samara Stalowa Wola | 2003-08-08 10:12:32 miły podejżewam ze w megance masz obrotomierz. i na tym obrotomierzu jest zaznaczone kolorem (najprędzej zielonym) optymalny zakres obrotów silnika co jest bardziej praktyczne niż oznaczenia na prędkościomierzu. |
mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2003-08-08 12:13:58 Odnośnie tego co mówił Jasiu, to jakby co podaję przełożenia dla 21072:
I -> 3,67 II -> 2,1 III -> 1,36 IV -> 1 wsteczny -> 3,53 |
Dragu Łada Samara Stalowa Wola | 2003-08-08 13:14:31 niezbyt precyzyjnie to opisałem mój błąd adam2106 nie napisałem że przy 95km/h mam 4500obr/min tylko że powyżej tej prędkości a na usprawiedliwienie dodam że pisałem to na oko i na ucho bo nie dorobiłem się jeszcze obrotomierza [ wiadomość edytowana przez: dragu dnia 2003-08-08 13:17:47 ] |
Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2003-08-08 21:10:08 Ehh,Miły,nie czepaij się
Chodziło o czas skonstruowania,zaplanowania,zbudowania,czy jak tam kto chce se to nazwac.Chodzi o to ze np 2107,mimo że ma też silnik 1.5,czy 1.6,to ma inną konstrukcję (czyt. starszą),co nie pozwala jej na osiąganie takich prędkości i przsypieszeń co twoje megane. To jest zupełnie inna dekada. pzdr Grzesiek |
adam2106 SYMPATYCZNY GOŚĆ Volvo 480 turbo mysłowice | 2003-08-09 13:46:59 Troche?Opor powietrza to BARDZO duzo!Ja ostatnio pod gorke na rowerze jechalem za autobusem 46km/h (goral!) a w normalnych warunkach to na prostej gora 35km/h.Fakt ze to rower a nie auto i mialem znikomy opor powietrza ale zasada jest taka sama.A lada jest oplywowa jak blok partyjnego betonu.No i nie mozna porownywac konstrukcji silnika.Czemu 125p pomimo tej samej mocy i podobnych gabarytow i masy nie ma z Ladna zadnych szans?Lepszy silnik!A byly projektowane w tym samym okresie czasu.A megane to przeskok 30 lat!!! |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2003-08-09 18:10:10 Napęd na tył powoduje że samochód jest szybszy!!! Megane ma mniej do 100 bo ma więcej mocy. Stopień sprężania to 9,5-10:1 a w ładzie 8,5:1 i to głównie dlatego renault jest szybszy. Megane 1.6 ma pewnie ze 110KM mocy a zobacz ile ma do 100 łada po tuningu u Goduli( http://www.godula.cc.pl/firma/of_tun_mech_lada1600g.htm ) przy 115KM. |