Tabela Obrotów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Loodzie kochani, moze ktos z was przynajmniej wie gdzie znalezc tabele w ktorej beda zaleznosci obrotów na poszczególbych biegach, do prędkości???? (Lada 2107, 1300, IV biegowa)
Vhyba sie niezbyt jasnow yrazilem, hmm, chodzi mi o takś tabelkę w której na jednej osi będą wartości obrotów, a na drugiej prędkość, takich tabelek powinno byc 4 (kazda dla innego biegu).
Z góry dziekuje za odpowiedzi. Szukam tego juz z 6 miesięcy i jakoś k.....a nigdzie nie ma.
  
 
No to pewnie jeszcze poszukasz.Ja mam 4 instrukcje do LADnej i nic takiego tam nie widzialem.
  
 
Ja znam stronę, gdzie będą wypisane przełożenia dla każdego biegu i przełożenia mostów. Ale to nie jest to co trzeba, prawda?
  
 
raski podejżewam że bedzie tak jak u mnie (samarka 1.3 IV biegi)
tak mniej więcej mam zaznaczone na liczniku czerwone krechy
bieg km/h
I 0-20
II 20-45
III 45-60
IV 60-95
  
 
Co do czwórki Drągu to czegoś tu nie rozumię. No bo tak:
na jedynce można jechać z prędkością od 0 do 20 km/h
na dwójce - od 20 do 45 km/h
na trójce od 45 do 60 km/h
no i z tą czwórką: piszesz od 60 do 95 km/h?? Nie rozumię przecież jak czwórka (a masz jak mówisz cztery biegi) to chyba powinno być, że do maksa, nie? A z resztą nawet gdybyś miał skrzynię piątkę, to jeżeli dobrze kojarzę, skrzynie pięciobiegowe są chyba (nie jestem pewien) tak skonstruowane, że na czwórce też można jechać do maksa, tylko, że piątka zmniejsza spalanie. Więc z tą czwórką czegoś nie rozumię.
  
 
miły masz racje że można dusić ile wlezie. ale to są optymalne prędkości dla poszczególnych biegów. poprostu przy tych prędkościach na określonych biegach silnik pracuje w zakresie (na moje ucho) 2800-4500obr/min przy których silniczek za bardzo sie nie męczy ani nie żyłuje. przy predkości powyżej 95 na IV biegu obroty przekraczają ok. 4500obr/min co już nie jest przyjemne dla silnika i dla ucha. moja samarka poleci np. na IV biegu 145 ale to jest dla niej katorga.
  
 
Aha rozumię. To tak samo na deskach rozdzielczych Maluchów tych z sześcioma włącznikami. Tam między 60 a 80 chyba czy jakoś tak jest namalowany taki zielony łuk (razem z liniami prędkościomierza). Nigdy nie wiedziałem o co tam chodzi. Spytałem się kiedyś znajomego, który ma malucha 1993 i też mi powiedział, ze to optymalne prędkości dla tej pojemności i przekraczanie tego zielonego pola częściej jak czasowo po prostu ostro dałoby silnikowi w dupę.
  
 
Ale muszę powiedzieć, że ja z kolei w Megance mam tak, że na prędkościomierzu jest zaznaczona tylko jedna czerwona kreska zmiany jedynki na dwójkę (przy trzydziestce czy tam czterdziestce). Nie wiem czemu innych kresek już nie ma. Może jest to spowodowane tym, o czym mówiłem,że np. na czwórce też by można pruć do maksa, a piątka jest tylko po to żeby zmniejszyć spalanie?
  
 
Jesli masz przelozenia, to mozesz policzyc obroty kola dla danych obrotow silnika, a nastepnie znajac srednice kola wyliczyc predkosci.
Jasiu
  
 
miły podejżewam ze w megance masz obrotomierz. i na tym obrotomierzu jest zaznaczone kolorem (najprędzej zielonym) optymalny zakres obrotów silnika co jest bardziej praktyczne niż oznaczenia na prędkościomierzu.
  
 
Obrotomierz jest aczkolwiek nie mam zaznaczonego tego zakresu. Po prostu tylko zaznaczone białe i czerwone pole. Z resztą sądzę, że w osobowych samochodach to rzadko jest na obrotomierzu zaznaczone takie pole. Jeżeli już to może w tirach czy autobusach, to coś takiego widziałem, aczkolwiek w osobówkach to nie.

Ale dziwi mnie jedna rzecz co do osiągów w ogóle. Dla porównania: ja mam Megane 1,6 8v, która o kilkadziesiąt kg jest cięższa od Zhiguli też z silnikiem 1,6 o kilkadziesiąt kilogramów. Skąd się biorą wtedy takie nieporównywalne różnice w osiągach skoro pojemność w obydwu przypadkach 1,6? Bo właśnie Megane 1,6 8v jest w stanie wyciągnąć vmaks 185 km/h, podczas gdy Zhiguli 1,6 ok 150. Przyspieszenie renówki z tym silnikiem to ok 10,5 s, podczas gdy Zhiguli to powyżej 15 s. Takie pytanie możnaby zadać też w przypadku Poldka i innych. Co o tym decyduje? Czy to sprawa napędu na tył i to właśnie znacznie spowalnia?
  
 
Odnośnie tego co mówił Jasiu, to jakby co podaję przełożenia dla 21072:
I -> 3,67
II -> 2,1
III -> 1,36
IV -> 1
wsteczny -> 3,53
  
 
Dragu żeby przekroczyć 4500obr/min na IV musialbyś jechac ze 130-140 km/h(minimum),zas przy 90km/h masz nie więcej niż 3100-3200 obr/min.Moim zdaniem , możesz smialo jezdzic nawet z predkościa 110km/h na IV i wcale dużo ci nie spali i silnika też nie bedziesz żylowal.
Pozdrawiam
Jarek Szczecin
 
 
Dragu,jesli przy 95 masz 4500 obr. to ile bedziesz mial przy 140?6750obr?Juz Ci zaczynam zazdroscic silnika.... A co do wykresu to najwiekszy wplyw na predkosci na poszczegolnych biegach ma przelozenie przekladni glownej.Bo skrzynie biegow w Ladzie maja 4 pierwsze przelozenia takie same,jedynie 5 jest nadbiegiem,ale za to w ladzie sa za 3 rozne przekladnie w tylnym moscie.4.3 , 4.1 , 3.9. I to wlasnie przelozenie mostu decyduje o predkosciach osiaganych przez autko. A moze pokusic sie o zrobienie wykresu samemu?Mily byd-a moze tak?Kiedy powstala Lada a kiedy Megane?No i co z tym wspolczynnikiem cX (opor powietrza?).Nie bierzesz tego pod uwage?Wsadz silnik z ladnej do Megane i wtedy mozesz robic sobie porownania.Megane pewnie jest na wtrysku...Naped na tyl ma jakis wplyw bo jest wieksza masa elementow ktore trzeba wprawic w ruch obrotowy (wał napedowy troche waży).Jak to powiedzial jeden z klubowiczow o Ladzie: aerodynamika wrót od stodoly...
  
 
niezbyt precyzyjnie to opisałem mój błąd adam2106 nie napisałem że przy 95km/h mam 4500obr/min tylko że powyżej tej prędkości a na usprawiedliwienie dodam że pisałem to na oko i na ucho bo nie dorobiłem się jeszcze obrotomierza

[ wiadomość edytowana przez: dragu dnia 2003-08-08 13:17:47 ]
  
 
Spoko.No niestety to jest jedyna rzecz jaka mi sie nie podoba w samarze -brak NAJWAZNIEJSZEGO zegara.A przy 95 powinno byc ok.3700-3800.Tak na oko.
  
 
Adam, no w sumie to racja, że Megane ma raczej obłe kształty, więc ten współczynnik oporu będzie inny. No i wtrysk oczywiście ma, a napęd oczywiście przedni. No dobra, czyli te argumenty to rozumię. Ale co ma wspólnego czas wyprodukowania
Cytat:
Kiedy powstala Lada a kiedy Megane?

  
 
Ehh,Miły,nie czepaij się
Chodziło o czas skonstruowania,zaplanowania,zbudowania,czy jak tam kto chce se to nazwac.Chodzi o to ze np 2107,mimo że ma też silnik 1.5,czy 1.6,to ma inną konstrukcję (czyt. starszą),co nie pozwala jej na osiąganie takich prędkości i przsypieszeń co twoje megane.
To jest zupełnie inna dekada.
pzdr Grzesiek
  
 
Troche?Opor powietrza to BARDZO duzo!Ja ostatnio pod gorke na rowerze jechalem za autobusem 46km/h (goral!) a w normalnych warunkach to na prostej gora 35km/h.Fakt ze to rower a nie auto i mialem znikomy opor powietrza ale zasada jest taka sama.A lada jest oplywowa jak blok partyjnego betonu.No i nie mozna porownywac konstrukcji silnika.Czemu 125p pomimo tej samej mocy i podobnych gabarytow i masy nie ma z Ladna zadnych szans?Lepszy silnik!A byly projektowane w tym samym okresie czasu.A megane to przeskok 30 lat!!!
  
 
Napęd na tył powoduje że samochód jest szybszy!!! Megane ma mniej do 100 bo ma więcej mocy. Stopień sprężania to 9,5-10:1 a w ładzie 8,5:1 i to głównie dlatego renault jest szybszy. Megane 1.6 ma pewnie ze 110KM mocy a zobacz ile ma do 100 łada po tuningu u Goduli( http://www.godula.cc.pl/firma/of_tun_mech_lada1600g.htm ) przy 115KM.