Do "elektrykow"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie, sprawdzaliscie ile mA ciagnie Wasza instalacja samochodowa podczas postoju i wylaczonych wszystkich odbiornikach i stacyjce? Gdyby tak ktos mogl to sprawdzic...
Zalezy mi na pomiarze przy wyjetym bezpieczniku od radia (radio, horn...) i rowniez wyjetych bezpiecznikach od instalacji gazowej jesli takowa posiadacie i od alarmu, czyli ile potrzeba do zaspokojenia podtrzymania kompa i innych "seryjnych" odbiornikow. Zakrecilem troche ale mam obawy, czy nie mam jakiegos uplywu albo zwarcia w akumulatorze, mhy...
  
 
Jak tylko odbiorę autko z serwisu to sprawdzę . Jaki prąd jest u Ciebie?
  
 
A czy w Waszych Esperkach tez jest tak:
Jak wlaczacie swiatla to deska troszeczenkie minimalne sie przyciemnia!
  
 
Juz nie pamietam bo pomiary robilem przy wyjmowaniu kolejnych bezpiecznikow ale w okolicach 100 - 190mA (niestety do dyspozycji mialem tylko zakres 10A wiec...) Sprawdzalem tez wczoraj i bylo 400mA bez wyjmowania bezpiecznikow!
Akumulator dzisiaj wymienie bo i tak chcialem przed zima, teraz sie laduje i w 2 celach nie widac babelkow, z reszta to juz zabytek.
Moze napisze od czego sie zaczelo. Kiedy wrocilem z Wawy nie chcialo autko zakrecic i trzeba bylo pchnac. Dojechalem, akumulator do domu i ladowanie, po poludniu zainstalowalem i jezdzilem. Nastepnego dnia kolo poludnia wsiadam i znow nie chce zakrecic...
Napiecie ladowania w autku - ponad 14V wiec ok.
  
 
Teraz nie sprawdzałem, ale jakiś miesiąc temu. Miałem problem z ładowaniem. Z podłączonym radiem i LPG miałem 0,1A. Z oświetleniam kabiny około 0,5A
PS. Nie zapomnij zamknąć drzwi Ja zostawiłem uchylone i zastanawiałem się godzine dlaczego mam 0,5A
  
 
Spoko, spoko, po wyjeciu bezpiecznika od radia lampka na tablicy rozdzielczej gasnie.
  
 
Ale zostaje ta w bagażniku... .
  
 
Ta dla pewnosci mam odlaczona!
Mam juz nowy akumulator i klemy ale z montazem sie jeszcze wstrzymam. Narazie nie moge ustalic ile ta instalacja normalnie powinna pobierac, bylem u "fachowcow" w warsztacie zajmujacym sie elektryka, testowaniem instalacji i akumulatorow, bylo 2 panow, oboje nie bardzo wiedzieli o co mi chodzi kiedy pytalem ile mA instalacja moze pobierac ale jeden twierdzil, ze do 0.04A a drugi, ze do 0.4A. Chyba komentarz zbedny...
  
 
Chociaz dodam, panowie zaprosili mnie na "diagnostyke" na poniedzialek! BUHAHAHAHA
  
 
"Fachowców" niestety nie brakuje. Jest nadzieja, że dziś odbiorę autko z naprawy to sprawdzę, no chyba że mnie kwota zwali z nóg
  
 
Wczoraj wykonałem pomiary.
Moje Espero pobiera prąd 0.1 [A] (tak jak Majonez), bez znaczenia jest to czy bezpiecznik od gazu jest czy go nie ma. Nie odlączałem radia ale było ono wyłączone (bez panela), więc sądzę, że wynik poniaru nie powinien się znacząco różnić.
Ponieważ w momencie podłączenia akumulatora płynie duży prąd a ja nie mam miernika z automatyczną zmianą zakresu więc musiałem podobnie jak Ty wykonać pomiar na zakresie 10 [A]. Wykorzystałem do tego celu przyrząd bardzo dobrej firmy (FLUKE), więc należy wyniki przyjąć za dokładne.
  
 
Pomiar mozna zrobic, laczysz jeden przewod od miernika do zalozonej klemy, drugi dotykasz do bieguna akumulatora i dopiero wtedy zciagasz kleme.
U mnie:
wszystko powylaczane - 110 - 120mA
jw ale zalaczony alarm - 120 - 130mA
wyjete wszystkie bezpieczniki (w skrzynce wewnatrz kabiny) - 0mA
Uwaga! Miernik nie podlaczony ale z oswietlonym wyswietlaczem pokazuje pewna wartosc, moj zawyzal pomiary!

Wkladajac poszczegolne bezpieczniki mierzylem ile ktory obwod pobiera (od lewej do prawej, od gory do dolu):
Bezpiecznik nr
10 - 0.04A
11 - 0.01A
14 - 0.01
15 - 0.01
17 - 0.01
18 - 0.04
do tego radio 0.01A i centralka gazowa 0.02A

Tak czy inczej zalozylem juz nowy, naladowany akumulator. Gralo radio pol dnia wczoraj (niestety pobor ledwo ponad 1A), duzo zabawy z centralnym i domykaniem szyb (do 18A) i takie tam. Sprawdzilem napiecie dzis rano i 12.35V wiec problem byl jak sie wydaj w akumulatorze wlasnie.
  
 
BRAWA dla PTASZYNY

Wygląda na to, że dałeś sobie radę z problemem