MotoNews.pl
12Turbo na gazniku ?? (226024/0)
  

Turbo na gazniku ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszsytkich bardzo serdecznie mam takie pytanko do znawcow tematu, ostatnio troszke wieksze zakupy porobilem i zakupilem zestaw turbo do mojego dohca wraz z gaznikiem podcisnieniowym. Moje pytanko do was brzmi wielu ludzi mowi ze jezeli turbo to tylko wtrysk bo inaczej samochod pojdzie z dymem czy ktos moze mi powiedziec co jest takiego niebezpiecznego w turbo polaczonym z gaznikiem ??. Turbo dmuchac bedzie 0.5 bara wiec to nie jest zabojcza ilosc i chcialbym sie poradzic czy przy takim doladowaniu moge spokojnie jezdzic na gazniku czy jednak warto przyinwestowac we wtrysk ?? pozdrawiam i czekam na odpowiedz
  
 
z gaznikiem nadcisnieniowym to turbo jest mam nadzieje nie podcisnieniowym bo faktycznie nie bedzie chodzic rewelacyjnie i dlugo

jedna sprawa podstawowa: wtrysk jest poprostu lepszy, nowocczesniejszy od gaznika podaje dokladniejsza mieszanke paliwa i powietrza niz gaznik,jest podatny bardziej na rozbudowe i zwiekszanie mocy, no i bardziej dostepny w czesciach zamiennych, dohc turbo gaznik byl tylko przez kilka lat w delcie , 130 koni, nietypowy silnik, raczej dla fana marki i oryginalnosci niz do customowania jakiegos fiata czy poloneza, ma ten plus ze delta turbo gaznikowa miala jeszcze stary uklad glowicy jak w autach rwd, tyle plusow moim zdaniem
  
 
Może już zapomnieliście jakiego fiata miał/ma PG uturbionego i to jeszcze na LPG z tego co pamiętam... a że już sławetnego druciarskiego polda a'la żuczek nie wspomnę... tam chyba seryjne gaźniory siedziały nie???

oczywiście do turbo na gaźniku dobrze jest zdobyć nadciśnieniowy gaźnik - PWR takiego szukał jakiś czas temu...
chyba solex dis




[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2009-01-21 12:48:38 ]
  
 
furiosus ale mowimy o fabrycznych ukladach turbo czy o klockach lego poskladanych w garazu ktore troche dzialaly troche nie a w zasadzie to nie i byly zrobione zeby cos udowodnic a nie po to zeby w to wsiasc i bez zmrozonych jaj ze strachu ze cos pierdolnie za 5 minut pojechac sobie z dziewczyna do Dubrovnika na wakacje?

pg mial gaznik zwykly ale byl na poczatku ukladu i podawal mieszanke gazu i powietrza przed turbem ktore sobie ssalo poprostu, nie wtlaczalo powietrze do gaznika jak w fabrycznych rozwiazaniach, projekt pg dzialal ale chyba tylko na gazie bo dolot mial z poltora metra i gaznik byl na samym poczatku, nie widze tego na benzynie na wolnych obrotach, z reszta pg moze wejdzie to opisze swoj uklad dla innych wynalazcow


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-01-21 12:53:39 ]
  
 
co racja to racja - fabryka toto żadna nie jest. Tu masz świętą rację
  
 
eh ludzie.
draw-thru - zwykly gaznik przed turbo
blow thru - nadcisnieniowy gaznik za turbo.
Oba rozwiazania maja wady i zalety oba moga DOBRZE dzialac.
Ja osobiscie wole blow thru ale co kto lubi.
A np zwykle webery idf'y czy dellorto drla mozna przerobic latwo na nadcisnieniowe - sa do tego kity, nie jest to jakos specjalnie trudne

A silnik zazwyczaj pada z 2 powodow - za duze cisnienie lub zla mieszanka (zbyt uboga)

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2009-01-21 13:34:10 ]
  
 
ej jaqo znamy anglojezyczne fajne wyrazy ktore podales oba uklady moga dobrze dzialac ale lepiej dziala turbo na wtrysku, postepu nie oszukasz a juz tym bardziej na swapa, pomysl ile jest czesci do gaznikowego turbo dohc a ile do wtryskowego, 1:10?

znalazlem foty poloneza zuczka, czyli dohc chyba 2.0 z zestawem turbo od fiata 1600 zrobione przez PG, dla zainteresowanych konstruktorow wklejam




  
 
Fakt gaznik nadcisnieniowy przepraszam, wiem ze rozbudowa wtrysku jest bardziej efektywna i efektowna ale pytam bardziej o to jakie jest niebezpieczensto jazdy na gazniku i turbo ?? tylko nie bardzo rozumiem polaczenie turbo przed gaznikiem lub za gaznikiem czy ktos moze mi to lopatologicznie wytlumaczyc ?? a co do doladowania tak jak pisalem chce dmuchnac mu 0.5 bara nie wiecej, no i mieszanke ustawie u speca w tych sprawach,ale wlasnie chcialem sie dowiedziec jak to jest z tymi strzalami w dolot ?? i przy okazji jakiej srednicy powinien byc wydech przy takim silniku z turbo ?? A dziekuje bardzo za zdjecia ale to co tam jest zrobione troszke mnie zadziwia gdyz ja planowalem zrobic to kapke inaczej mianowicie,wiadomo turbo na kolektorze wydechowym natomiast gaznik z ssacym zostawic w seryjnym miejscu i polaczyc to rura nadcisnieniowa no i wiadomo dolozyc samorwanie oraz powrot do miski czy moj pomysl jest jakis nie taki moze cos pominalem prosze o ocene tego co przedstawilem pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: XsA76 dnia 2009-01-21 14:20:28 ]
  
 
w delcie turbo hf z ktorej pewnie masz zestaw turbo byl gaznik nadcisnieniowy bo turbo wdmuchujac pow do silnika wytwarza nadcisnienie, tzn wtlacza poprostu przez gaznik wiecej niz silnik normalnie by zassal, to jest uklad z gaznikiem za turbina , zwykly gaznik dziala na podcisnieniu wytworzonym przez pracujace tloki, jest to gaznik tzw.podcisnieniowy i taki gaznik na nadcisnieniu nie bedzie poprostu dzialac, dlatego np PG uzyl go przed turbem zeby wykorzystac te elementy ktore akurat mial w garazu a nie szukac nadcisnieniowego z renaulta 5 fuego czy innych wynalazkow turbogaznik.

wydech niskorestrykcyjny i tyle. 50mm plus

edit twoj pomysl na podlaczenie tego dokladnie odpowiada temu co bylo w delcie hf turbo gaznik

edit2: o niebezpieczenstwach dla trwalosci silnika turbo napisal jaqo, za uboga mieszanka i za duze cisnienie doladowania, jesli bedziesz mial kompletny zestaw z delty, oryginalny gaznik itp to powinno dzialac i tyle




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-01-21 14:41:51 ]
  
 
minus rozwiazania PG był taki, ze folot miał długi i do tego zimny. mieszanka benzynowa nie miałaby jak odparowac, wiec silnik prawdopodobnie nie chodziłby na benzynie tak jak nalezy. insza inszosc, ze dostawanie sie na turbine mieszanki paliwa plynnego i powietrza IMHO to troche niebezpieczne. Na gazie nie było problemu, bo gaz był lotny. Ale i tak bezpieczniejsze moim zdaniem jest turbo przed gaznikiem czyli nadcisnieniowy gaznik i turbina przed, bo zadne paliwo nie płynie przez turbosprezarke, tylko czyste powietrze
  
 
a co ja sie bede wypowiadal skoro bart wszystko wie. wie czemu bylo robione jak bylo robione z czego bylo robione dla kogo bylo robione jak chodzilo jak nie chodzilo, czy chodzilo dobrze czy chodzilo zle.
szkoda ze nie znalazles foty jak zestaw byl w kancie i nie byl zamontowany metoda drutmode...



XsA76 tu masz watek w ktorym byl opisany geg turbo kit o ktorym wszyscy wszechwiedzacy mowili ze nie bedzie dzialal wybuchnie i rozjebie pol krakowa....

klik klik

pomysl byl zaczerpniety z fotki pewnego kanta ze strony klubowej w ktorym przed turbo byl jeden podwojny weber/solex nie wiem bart pewnie bedzie wiedzial co tam bylo...

zalatw sobie gaznik tak jak wszechwiedzacy napisal r5 albo fuego i bedziesz mial problem z glowy.

fotki w naszym kancie...









EDIT:
auto tak samo chodzilo na gazie jak i benzynie. niektorzy widzieli w sosinie jak odpalall na benie i potem o dziwo nawet na niej jechal?? :|




[ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2009-01-21 14:47:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2009-01-21 16:18:39 ]
[ powód edycji: Załatwiajcie syfy między sobą!! ]
  
 
a jak juz jestes, to powiedz mi bo sie zastanawiam, kulało wam to na benzynie, czy moje obawy o odparowywanie mieszanki mają jakis sens? bo jesli na benie chodziło wszystko super, tzn. ze gdzies tam po drodze odparowywała i mieszanka sie tworzyła...
  
 
ok. to juz sobie edita przeczytałem
  
 
no faktycznie pod maska u ciebie to bylo zuuupelnie inaczej zamontowane, wiecej trytek

nie podniecaj sie tak chlopaku, to ze mnie nie lubisz ze wzajemnoscia nie znaczy ze to co napisalem nie jest prawda, gadalem z twoim bratem o tym jego zestawie pare razy i ostatnia konkluzja jaka padla z jego ust to ze teskni za turbo w dohc i zrobi sobie jeszcze raz tym razem na wtrysku ciekawe czemu skoro to evo1 gaznikowe o ktorym nic nie wiem bylo tak dopracowane




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-01-21 14:53:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-01-21 14:55:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2009-01-21 16:48:20 ]
[ powód edycji: Nie ma już HP trzymajcie język na wodzy!! ]
  
 
Cytat:
2009-01-21 14:52:37, Bart128 pisze:
no faktycznie pod maska u rafala to bylo zuuupelnie inaczej zamontowane, wiecej trytek nie podniecaj sie tak chlopaku, to ze mnie nie lubisz ze wzajemnoscia nie znaczy ze to co napisalem nie jest prawda, gadalem z twoim bratem o tym jego zestawie pare razy i ostatnia konkluzja jaka padla z jego ust to ze teskni za turbo w dohc i zrobi sobie jeszcze raz tym razem na wtrysku ciekawe czemu skoro to evo1 gaznikowe o ktorym nic nie wiem bylo tak dopracowane czegos mi zazdroscisz? jesli nie to sie odpierdol o co cie juz kilka razy prosilem [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-01-21 14:53:56 ]


ale bart ja cie bardzo lubie naprawde czemu ty mnie nie lubisz to nie mam pojecia... kto tu mowi ze bylo dopracowane w 100%?? chyba ani ja ani rafal. tylko mi tu nie pi#*%(l wszystkim ze nie chodzilo na tym nie chodzio na tamtym i wybuchalo co chwile bo to co piszesz to brednie...
Edit:

na mazury fura dojechala o dziwo nawet i wrocila aaa i potem jeszcze wc*^& po krakowie pojezdzila hmm nikt jaj nie stracil dziwne .







[ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2009-01-21 15:06:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2009-01-21 17:02:42 ]
  
 
Cytat:
2009-01-21 14:48:59, Poochaty pisze:
a jak juz jestes, to powiedz mi bo sie zastanawiam, kulało wam to na benzynie, czy moje obawy o odparowywanie mieszanki mają jakis sens? bo jesli na benie chodziło wszystko super, tzn. ze gdzies tam po drodze odparowywała i mieszanka sie tworzyła...


turbina robiła za turbinke kowalskiego
  
 
PG z racji tego ze miales cos takiego u siebie kilka prostych pytan owszem mam zestaw z lanci jaka srednice mialy rury dmuchajace na gaznik ?? oraz co z i jak polaczyles chodzi mi o to skad wziles smarowanie jak zrobiles odplyw do miski?? mysle ze moj gaznik tez wytrzyma to wszystko i nie potrzeba mi gaznika z r5 bo ten ktory mam powinien dac rade.. bardzo prosze o pomoc jak to wszsytko byla laczone bo chce sie upewnic czy dobrze to wszsytko kojarze :d pozdrawiam
  
 
moze ktos wie lepiej odemnie co bylo pod maska i odpowie koledze na proste pytanie??
  
 
Jak kolega takich podstaw nie wie to się nie powinien za to zabierać bo se albo silnikowi zrobi kuku. To po primo, po secundo google (albo nawet sr) z tego co wiem jeszcze działa.
  
 
Ja nie mowie ze nie mam o tym pojecia bo bede to robil z czlowiekiem ktory mial to zainstalowane rowniez w silniku dohca ale po prostu chce sie upewnic czy nie popelnie zadnego bledu przy zakupie niezbednych gratow do tego turbo pozdrawiam