Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
3zeR_MDS SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2009-01-24 22:54:56 auto jak auto...do przygotowania do sportu kazdego z nich podchodzisz tak samo, z Lada moze sa wieksze problemy, ale tez nie przesadzalbym, bo jezdzily seryjne lady w kjsach i jakos to żyło. wiadomo, ze nie mozna tego na starcie porownywac z bmw, bo jakosc czesci duzo gorsza, ale jesli trafi sie zdrowy egzemplarz nie jest zle. mysle ze zeby zaczac jezdzenie wypadaloby wzmocnic bude w newralgicznych miejscach i usztywnic zawias i juz mozna sie bawic. wiadomo, ze nie bedzie idealnie, ale od czegos trzeba zaczac. reszta bedzie wychodzila w praniu. no chyba ze masz w kieszeni duzo gotowki to mozesz odrazu zaczac od podstaw. zakres przerobek tego samochodu jest bardzo szeroki, a wszystko co cie ogranicza to wyobraznia i zasobnosc fotela ![]() |
![]() ziemczon SYMPATYCZNY GOŚĆ Warszawa | 2009-01-24 23:48:17 A moglibyscie sprobowac wskazac najslabsze elementy i punkty przy tego typu zabawie? Mialem malucha 900te i co chwila mialem jazde ze skrzynia oraz przegubami, generalnie nowa skrzynia co 500km, a przeguby co 200 ![]() |
![]() Tical SYMPATYCZNY GOŚĆ LADA 2107 / COLT GTI Kraków | 2009-01-25 00:07:21 Gumy zawieszenia leca szybko...wahacze mozesz obspawac bo moga puscic na zgrzewach...i ogolnie poleci ci kazda czesc ktora jest produkcji ukrainskiej (gdyby byl to nawet pret stalowy wozony w bagazniku) oraz czesci ukladu hamulcowego produkcji fenox nie sa za dobrej jakosci...jak tylko bedziesz uzywal dobrych zamiennikow to nie powinno byc problemow .Silnik,skrzynia i most raczej ciezkie do zniszczenia przy seryjnych osiagach . |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2009-01-25 12:03:21 Wahacze sie urywaja, polosie sie urywaja, drazki czasem(nie kierownicze a w zawieszeniu).Generalnie wszystko co sie moze urwac, a nie jest wzmocnione- jak np. kolo pasowe pompy wody. A gumy w zawieszeniu- no coz, te co sa na rynku ogolnie dostepne, nawet nie wtytrzymuja 300 km spokojnej jazdy wiec sam pomysl jak jest.
Lada to proste auto do do takiej zabawy, i latwo wszystkie elementy mozna wzmocnic, pamietajac jednak, ze wzmocnienie jednego elemenu oslabia drugi, lub ten sam w innym miejscu- wiesz- wszystko trzeba robic z glowa. |
![]() kowal00 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara Warszawa | 2009-01-25 22:10:59 Straszycie Kolegę ![]() Prawdą jest natomiast problem z dostępnością części o sensownej jakości. Pewnym rozwiązaniem są części Master-Sport, które prezentują już nieco przyzwoitszy poziom wykonania i trwałości niż części made in ukarine, poland czy inna manufaktura. Niektóre graty może przywieźć Ci z Moskwy bartixr (np. elementy zawieszenia z poliuretanu - może niekoniecznie super twardego, ale jest szansa, że jest to bardziej trwałe). Do budowy silnika trochę fantów może z Węgier przywieźć Ci 3zer - wałek, zawory, tłoki, jak się uprzesz, to zrobioną głowicę, a jak wygrałeś w totka to i gotowy motor na zasadzie plug&play. Spróbuj w forumowej wyszkukiwarce hasła vfts. Myślę, że wyleci trochę więcej wyników niż na ,,rajdowa". Sądząc po tym co piszesz, nie jesteś przywiązany do jakiejś klasycznej wizji Łady, więc zapewne nie zależy Ci na tym, żeby dłubać ładowski motor, wieszać na nim poziome gaźniki, tak że pewnie najlepszym rozwiązaniem będzie dohc, który w seryjnym (czytaj: trwałym) wydaniu będzie już miał na tyle dużo koni, że będzie się miało auto czym odpychać. Żeby ładowski motor tak jechał, musi być strasznie nagrzebany, do tego przez dwa poziome gaźniki przelewa się dość sporo paliwa. No i możesz zajrzeć na vfts.pl - może Cię coś na stronie 3zera zainspiruje ![]() |
![]() ziemczon SYMPATYCZNY GOŚĆ Warszawa | 2009-01-26 00:21:59 Stronke 3zera znam juz od chyba 2 lat, jeszcze jak mialem malucha to sobie ogladalem.
Generalnie nie jestem w zaden sposob przywiazany do klasycznej Lady, ba do zadnej Lady (poza sentymentem), bo nawet nie mam takiego autka. Widzialem troche filmikow na youtube z Wegier, a takze chlopakow co u nas jezdza w PPZM i mnie to zainspirowalo, uwazam ze autko ma ogromny klimat i tradycje, ktorych nie ma np. BMW E30. Zaczynam sie pomalenku rozgladac, dlatego ze za mniej wiecej rok planuje kupic autko jako baze na rajdowke RWD, wiec do tego czasu chcialbym sie dowiedziec mozliwie najwiecej. Jesli plotki sie potwierdza, to w RD-3L nie beda obowiazywaly homologacje samochodow, wiec mozna wlozyc do Lady silnik nawet od Mazdy RX8 jesli ktos chce, nie ma to znaczenia, chociaz myslalem, zeby polaczyc Lade z E30, wkladajac silnik M42 od 318is. Ma to 136km w serii, wiec chyba by sie nadawal. Teoretycznie silnik w E30 jest wzdluznie, caly uklad napedowy rowniez, wiec na pewno da sie to polaczyc, tylko jak reszta autka by to zniosla, czyli wlasnie buda i zawias. [ wiadomość edytowana przez: ziemczon dnia 2009-01-26 00:23:37 ] |
![]() Andrew01 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada2105 Kraków | 2009-01-26 01:09:26 Jak chcesz wkładac silnik od e30, to bym go juz włozył ze skrzynia, wałem a przedewszystkim kompletnym tylnym zawiasem ![]() ![]() |
![]() humel SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107, 2108 (kiedys) ... Poznań | 2009-01-28 22:07:27 Tak sie rozpisujecie o swapach i innych magicznych rozwiazaniach, a ja wspomne tylko (mam nadzieje ze sie nie obrazi) o czerwonej Ladzie Yanosika z seryjnym, grzebnietym 1,3 o mocy o ile sie nie myle ponad 90KM (pozniej zamienionym na niwowe 1,6), krecacym sie poza skale na obrotku i pieknych boczkach na KJS'ach.. No i o zlocie w Mrowkach na ktorym czerwona strzalka skopala tylek Escortowi 1,6 ![]() |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2009-01-28 23:11:08 W estoni widzialem lade z silnikiem bmw- jesli dobrze pamietam 1.8 dosyc mocny.
Obrazek BMW LADA (: Koeru EST |
3zeR_MDS SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2009-01-28 23:58:25 to ta której koleś nie opanował i wyrżnał w słup chyba...jakośc wykonania niestety pozostawia wiele do życzenia :/ |
![]() ziemczon SYMPATYCZNY GOŚĆ Warszawa | 2009-01-29 00:09:23 Na moje malo wprawne oko ten silnik w czerwonej to BMW 1.8 M10. Dobre, niezawodne i trwale silniki, chyba 105km, ale stare konstrukcyjnie i z mala moca, zastapione przez M40 (wyjatkowo nieudane, paliwozerne i z wycierajacymi sie walkami rozrzadu, przez co klepia zawory), a potem przez M43 (rozrzad z powrotem na lancuchu).
A czy moglibyscie podac link do jakiejs stronki, na ktorej jest opisane jakie silniki Lady pasuja do 2105/7? Oryginalnie chyba bylo 1.3 i 1.5, podobno 1.3 lepsze. A slyszalem tez, ze mozna 1.7 i chyba 1.9 wlozyc. Z jakimi innymi zmianami sie to wiaze? Skrzynie pasuja? Te silniki sa na gaznikach czy na wtrysku? |
![]() Tical SYMPATYCZNY GOŚĆ LADA 2107 / COLT GTI Kraków | 2009-01-29 00:33:25 Hmm widzialem rozne swapy w ladzie....c20xe z opla,4age z toyki, rb26det z skyline ,x30xe z omegi mv6 i pare innych ciekawych...tylko zawsze trzeba sobie zadac pytanie :czy w moim przypadku jest sens to robic ?
Wezmy naprzyklad taki swap na M42 z BMW ....kupujesz lade : 1500zl , nastepnie silnik ze skrzynia kolo 2000zl i reszta rzeczy potrzebna na swap powiedzmy kolo 700zl ? ...wychodzi kolo 4500zl ...w takiej cenie kupujesz sobie E30 318is z takim wlasnie silniczkiem gotowym,wlozonym i jezdzacym . Jak chcesz lade ze wzgledu na klimat i tradycje jakiego nie ma w E30 to po co pchac jakis bawarski 1.8 do lady ? zeby to mialo klimat to pasuje tu taki mocny ladowski 1.6... moc w zaleznosci od kasy i doswiadczenia powiedzmy w granicach 100-170 koni ...ale tak jak byla mowa wystarczy dobry lacznik siedzenie-kierownica i niecale 100 koni zeby byc naprawde konkurencyjnym w klasie ![]() Chyba ze chcesz koniecznie lade z jakas nowsza,wieksza jednostka...to w tej klasie do 2.0 juz bym wolal c20xe + skrzynia z omegi .W serii juz jest bardzo dobrze a pozniej masz pare drog..mocne N/A albo przeszczep osprzetu z C20LET ![]() |
![]() ziemczon SYMPATYCZNY GOŚĆ Warszawa | 2009-01-29 01:15:59 Widzisz. Kupic ladne 318is to wbrew pozorom spory problem. Wiekszosc jest dojechana, albo swapowana (malo ktory jest ogryginalny), a ceny od 4000 to sie zaczynaja. Ludziom sie w glowach poprzestawialo, bo to dobre autko, za ktore jesli jest w ok stanie warto dac nawet 5-6tys, ale takich jest bardzo malo.
Wlasnie bardziej kreci mnie Lada z oryginalnym silnikiem. Slyszalem, ze najlepiej dlubac 1300, bo jest podobno najlepsze i najtrwalsze. |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2009-01-29 14:39:07 Hah, spodobala mi sie wypowiedz nie opanowal i wyrzna w slup ![]() Moi drodzy, gosc dal w palnik, wyskoczyl w powietrze - to jak mial opanowac auto? bez przyczepnosci jakiejkolwiek ![]() Stalem moze z 15 metrow od tego miejsca, moim zdaniem i tak gosc perfekcyjnie zrobil co mogl, a nie wbil sie prosto. Mam to na filmie rowniez. A silnik, jesli dobrze pamietam mial okolo 140-160 koni, nie pamietam dokladnie wiec nie chce mieszac. Zapytam , to sie dowiem. |
3zeR_MDS SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2009-01-29 20:50:58
hmmm...to w takim razie moje M40 jest jakieś nietypowe, bo po 230 tys paliwa wciąga normalnie, a wałek jakoś też się nie wytarł i zawory nie tłuką...wszystko zależy od tego jak się o auto dba, jedne silniki są dla debili i debilo-odporne, a drugie przy odpowiednim traktowaniu służą tak samo... |
![]() ziemczon SYMPATYCZNY GOŚĆ Warszawa | 2009-01-30 00:55:06 3zer, a ile w takim razie Ci pali przy dynamiczniejszej jezdzie po miescie? W trasie to i moje E30 jadac tak do 130km/h palilo 8.5-9l. Sporo zalezy od tego jakie poprzedni wlasciciele wlewali olej do tych silnikow. Podobno kanaliki smarujace walek rozrzadu maja zbyt mala srednice i jesli ktos wleje minerala, w dodatku kiepskiej jakosci, to owe kanaliki sie zapychaja, walek nie ma smarowania, przyciera sie, powstaja luzy na zaworach, ktorych hydraulika nie moze juz skompensowac i zawory klepia. Taka teorie wyczytalem na forum bmki. |