Co sądzicie o gumowych rozpierakach???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc

Pisałem na forum że mam problemy z felami a dokładniej przy pełnym obciążeniu oponki dobijają do rantu błotnika.

Na allegro wyniuchałem tzw. gumowe rozpieraki do sprężyn (według opisu w sam raz na moje problemy).

Co o tym sądzicie??? Warto??? A może lepiej utwardzić spręzyny??? Boje sie tylko ze samochód bedzie bardzo podniesiony i jak założe na zime stalowe fele bedzie to chu... wyglądać. Ile kosztuje utwardzenie spreżyny???

skuter22
  
 

Jeździłem na gumowych wkładkach do sprężyn w Carinie E.
Nie polecam

Jedna/ sprężyne nic nie daje, a po założeniu większej ilości auto staje się twarde jak deska.

O utwardzaniu sprężyn nic nie wiem , ale wydaje mi się , że to tylko półśrodek.
  
 
A nie lepiej podgiąc delikatnie ranty.
Wkładki w spręzyny to koszmar w stylu tych klamerek do obniżania
  
 
Jedź do blacharza i on delikatnie podegnie ocierające końcówki błotników. Miałem to samo i po wizycie w warsztacie problem minął. Polecam blacharza, gdyż w moim autku zeszło mu po ok. 10 minut na każdą ze stron, robił to bardzo delikatnie żeby lakier nie pękł i nie zdeformował się sam błotnik.
Co do utwardzania sprężyn, jak rozumiem poprzez procesy cieplne, to z całę pewnością odradzam.
  
 
Nie radzę utwardzać sprężyn, może to sie skończyć tym ( i to prawie na pewno tak będzie) że po założeniu w najmniej spodziewanym momencie spręzyna pęknie - i po ptakach .
Po prostu w procesie hartowania zmienia się struktura tych sprężyn nie zawsze (albo inaczej prawie zawsze) nie tak jak trzeba - jest to zbyt skomplikowany proces aby osiągnąć dokładnie zamierzone wartości. U nas się to robi na oko.
Jeżeli już to proponuję założenie twardszych renomowanych odpowiedników (wtedy tył się podniesie) lub niektóre warsztaty proponują grubsze sprężyny (w Warszawie mogę dać znać gdzie - wymiana ok. 400-500 zł z robotą)
  
 
Z tym ze samochód sie podniesie i stanie sie lekko twardszy, wiec nie wiem czy nie lepiej zawinąć ranty
  
 
Cytat:
2003-08-08 09:08:22, Iceman pisze:
Z tym ze samochód sie podniesie i stanie sie lekko twardszy, wiec nie wiem czy nie lepiej zawinąć ranty


Oczywiście że tak !!
Ale moja odpowiedź dotyczyła propozycji hartowania obecnych sprężyn, co przecież ma docelowo podnieść ale i utwardzić zawieszenie
  
 
Jutro jade do blacharza, niech mi to wszystko podegnie

Dzieki za informacje
  
 
I najlepsze rozwiązanie bez problemowe przynajmniej