Nierówna praca i spalanie stukowe!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Silnik C16NZ na jednopunktowym wtrysku!

Jak w temacie!
jestem już po wymianie uszczelki pod głowicą, paska rozrządu itp.
W czym jest problem!

Autko jest zimne odpalam i pracuje kulturalnie tylko co jakąś chwilkę słyszę typowe nie głośne boom w wydech, ale przyśpieszenie i praca na wyższych obrotach jest ok!
Ale po rozgrzaniu auta po jakiś 5 min! auto na wolnych obrotach faluje, podczas przyspieszania przy wzroście obciążenia silnika słychać spalanie stukowe, tak jakby zapłon był za późny, ale moc jest ta sama i ciągnie dobrze!
Nie wiem co może być tego przyczyną!
Będę weryfikował dziś ponownie ustawienie paska rozrządu!

Ale wkręciłem nowe świece 3-elektrodowe ISKRY! Czy to nie jest może przyczyną, że autko na tych świecach nie bryka dobrze!

A może sonda lambda!
Albo rozprogramowany układ MAP!

Jeśli ktoś ma jakąś opcję proszę o pomoc?
  
 
sprawdz ustawienie rozrządu i ustaw zapłon
  
 
Co do rozrządu się zgodzę!
Ale jak zapłon ustawić na wtrysku nie bardzo wiem!
  
 
Witam,

w tym silniku zapłon ustawia się poprzez kręcenie aparatem zapłonowym.
Kolejność wykonywanej czynności:
1. Nagrzewasz silnik do temp. roboczej,
2. W złączu diagnostycznym zwierasz styki A-B,
3. Luzujesz śrubę aparatu zapłonowego,
4. Lampę stroboskopową kierujesz na koło pasowe,
5. Znak na kole i na bloku mają się ze sobą pokryć,
6. Przykręcasz aparat i rozpinasz styki A-B,
7. A dalej śmigasz ile fabryka dała.

Pozdrawiam
Marek

PS.1. Po każdej wymianie rozrządu należy w tych silnikach przeprowadzić regulacje zapłonu.
PS.2. Zmień świece na takie jakie OPEL zaleca (mogą mieć złą wartość cieplną).
PS.3. Możesz mieć nagar na tłokach i głowicy, co również jest przyczyną samozapłonów.

  
 
Dzięki Serdecznie za odpowiedź!

Z ustawieniem zapłonu to jednak pojadę do elektromechanika!
Nie wszystko jednak dam sam radę zrobić ze względu na brak przyrządów!

Co do PS1 - teraz już będę wiedział
Co do PS2 - wetknę stare NGK
Co do PS3 - ten wariant mogę wyeliminować bo przy wymianie nagar był bardzo starannie usunięty!

No i dlatego się denerwuję, bo przed wymianą uszczelki było wszystko gites!
  
 
A jeszcze jedno pytanko!
Czy jest możliwość aby przez to iż przez 3 dni był odłączony akumulator, komputer się pokićkał?
  
 
Przypomniałem sobie jeszcze coś.
Jeśli posiadasz korektor oktanowy (to taka kostka z napisem 95 i 91, która zamontowana jest obok złącza diagnostycznego) to sprawdź czyjak patrzysz na nią jest liczba 95.

A co do komputera to prawdopodobnie nic mu się nie stało.

Pozdrawiam
Marek
  
 
Ustawienie zapłonu dokładnie jak opisał Marek. Po zdjęciu klemy komputer przyjmuje tkzw. tryb przejściowy. Po kilku dniach następuje adaptacja do panujących warunków
  
 
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim problemem!
Wogle to mam farta jak założyłem cały aparat i kopułkę rozdzielacza że mi autko zapaliło bez problemów!
Ale tak to jest jak człowiek ledwo na oczy widzi to wogle nie myśli!
Marek I Gbos! Mieliście rację!
Zapłon już ustawiony i jest wszystko super!
Wielkie dzięki!
  
 
przepraszam, mialem kiedys kadeta nie bardzo pamietam jak wygladal aparat zaplonowy...

czy w C1,8 NZ od astry tez sie ustawia zaplon...

pogubilem sie troche.,...


pozdrawiam
  
 
w C18NZ nie ma możliwości-aparat jes przykręcony na "sztywno"