Szczegóły odpowietrzania hamulców

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. Bede jutro albo w piątek wymieniał zacisk w prawym przednim kole i prosił bym was bardzo o napisanie mi jak sie odpowietrza ukałd. wiem ze sie pedałem pąpuje i sie chyba odpowietrznik odkreca. Ale prosił bym o taki dokładny opis co i jak bo ogólnie mega zielony jestem.

z góry wielkie dzięki ;]
  
 
Potrzebujesz drugą osobę. Jeden pompuje, a drugi w momencie, kiedy pedał jest naciśnięty luzuje odpowietrznik i wypuszcza powietrze. Następnie go dociąga. I znowu pompowanie i luzowanie odpowietrznika, jak pedał jest wciśnięty w podłogę. I tak, aż zacznie lecieć czysty płyn bez piany i bąbelków.
A jak nie msz doświadczenia, to albo pojedź do warsztatu, albo weź sobie do pomocy kogoś bardziej obeznanego. Jazda bez hamulców do najbezpieczniejszych nie należy...
  
 
Tak jak napisales...Wezyk przezroszysty ,jakis słoiczek.Wezyk na odpowietrznik. Jeden pompuje,kilka razy w pedal i trzyma drugi w tym czasie odkreca odpowietrznik na chwile i natychmiast zakreca Znowu pompowanie i znowu odpowietrzanie, i tak kilka razy do momentu pozbycia sie pecherzykow powietrza z plynu... Wazne jest aby na biezaco kontrolowac stan plynu w zbiorniczku i uzupelniac zeby wiatru od gory nie pociagnal bo pompe zapowietrzysz...Jest to metoda "home made" ale jesli dobrze to wykonasz bedzie ok... I uwaga bo plyn lubi reagowac z lakierem samochodu
  
 
a jest jakas kolejnosc odpowietrzania zacisków??
  
 
  
 
"Do odpowietrzania zaleca się użycie specjalnego urządzenia odpowietrzającego układ hydrauliczny pod ciśnieniem. Tradycyjny sposób odpowietrzania za pomocą pompowania pedałem hamulca z wykorzystaniem pomocy drugiej osoby nie powinien być stosowany ze względu na niebezpieczeństwo uszkodzenia pompy hamulcowej.
Zalecenia ogólne:
- podczas odpowietrzania podciśnieniowy układ wspomagania nie może działać (silnik powinien być wyłączony);
- jeżeli samochód jest wyposażony w korektor siły hamowania, którego działanie jest zależne od obciążenia osi tylnej, to podczas odpowietrzania samochód musi stać oparty na kołach;
- podczas odpowietrzania układu poziom płynu hamulcowego w zbiorniku nie może opaść poniżej poziomu minimalnego;
- w wersji limuzyny 3-, 4- i 5-drzwiowej oraz kombi obwody dzielą się diagonalnie (po przekątnej), zaś w wersji Escort Van występuje podział obwodów na przód i tył; we wszystkich wersjach każdy z obwodów może być odpowietrzany oddzielnie; można także odpowietrzać oddzielnie każde koło."

....a życie uczy....odpowietrza się najpierw najdłuższy odcinek czyli: tył prawy-lewy, przód prawy-lewy; a resztę postępuj tak jak koledzy napisali
  
 
dzięki wielkie za wszytkie odpowiedzi w piatek bede działał
  
 
Jeżeli można, to jeszcze jedna rada: jak odkręcisz przewód od zacisku, przytkaj go czymś, żeby ci płyn nie wyciekał a nowy zacisk napełnij płynem przed przykręceniem przewodu. Będziesz miał mniej roboty przy odpowietrzaniu.
  
 
no to sobie kurde zrobił. wymieniłem zacisk wszytko podlaczyłem. i zaczełem odpowietrzac i w prawym bebnie pękł cylinderek:/ jak odkręcałem odpowietrznik... ehh... teraz to juz pojade na warsztat bo chyba ciezko to ustrojstwo wymienic...
  
 
Witam
Chyba raczej pękł odpowietrznik co? A poza tym to cylinderek kosztuje max 40zł więc nie opłaca się z tym pękniętym cudować jeśli faktycznie to cylinderek pękł.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-01-30 13:58:41, nowypn pisze:
Witam Chyba raczej pękł odpowietrznik co? A poza tym to cylinderek kosztuje max 40zł więc nie opłaca się z tym pękniętym cudować jeśli faktycznie to cylinderek pękł. Pozdrawiam


własnie nie pękł sam odpowietznik tylko jak by kawałek obudowy cylinderka z odpowietrznikiem. a musze kupic dwa czy mozna tylko z jednej strony wymienic?
  
 
a nie sciagales szczek? bo moze tylko cisnienie wypchalo tloczek z cylinderka
oczywiscie ze mozna wymienic jeden, w warsztacie to 30min roboty max i koszty naprawde nie wielkie, nie pekaj odrazu beda musieli odpowietrzyc jak trzeba
  
 
mi teraz mechanik robił hamulce, tył cylinderek 36pln warto wymienić całość i płyn też polecam wymienić .Za całość u mechanika klocki tarcze ,płyn, szczęki ,cylinderki+ robota 500 pln myślę że na heblach się nie zaoszczędzi żeby samemu robić jak się nie znam
  
 
jutro zrobie fote to wam pokaze jak pękło smiesznie, to pojade jutro kupie, moze jeszcze sprobuje sam wymienic ten cylinderek z tyłu. a jak nie to na warsztat.
  
 
Wiem jak pękają. Mieliśmy to samo w nowym cylinderku TRW. Ale uznali reklamację.
  
 
a czy z przodu w zacisku tez są cylinderki? patrzyłem na allegro i nie moge znalesc:/