Brak gwintu na swiece - pytanie o wstawienie tulejki - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w sumie macie racje, aluminium nie powinno szkod narobic, niestety nie mialem czasu wczesniej za tym pochodzic i popytac magikow, bo byc moze juz by bylo zrobione, aczkolwiek po powrocie napewno sie za to wezme i dam znac co z tego wyszlo...
  
 
ja miałem coś takiego w fieście 1.1 to na chamca ją wkręciłem i gwint sie zrobił .... heh
  
 
tak z ciekawości pewnie stalo ci sie to na drugim cylindrze?? mialem podobnie. chcialem wymienic swieczki. wszystkie trzy w normalnie odkrecilem a tej co byla na drugim cylindrze ni hu... z przedłużkami kombinowalem nawet 0,5m i nieszlo obrotu zrobic, juz sie balem, ze glowica do gory ale odkrecilem 2-3zwoje zalalem wd40 poczekalem 24h i znowu 2-3zwoje dolalem wd 40 i dopiero poszlo i pozniej jak wkrecalem nowe to bylo wszystko ok moge wykrecac i wkrecac bez problemu.
Albo jakas swieca felerna albo faktycznie ten gwint na drugimcylindrze cos nie teges
P.S. dobrze ze to strzelilo na cylindrze z cewki bo tak to bys mial dziure w masce
  
 
a wiec dla potomnych - moj szpec zrobil to w godzinke, nie helicoil'em ale rozwiercil, wkrecil tulejke i trzyma sie jak trzeba. koszta 80 zeta na gotowo. opilki wszystkie wyssane, ale za jakis czas sprawdzimy kompresje na wszelki wypadek

szpecu siedzi w obrobce silnikow, mowil ze albo swieca sie poluzowala delikatnie i ruszajac sie wyrobila gwint, druga opcja to zbyt mocno wkrecona swieca i przekrecony przy tym gwint...

no nic, tak czy siak trzyma sie jak tzreba, silniczek jezdzi jak wczesniej i nie pochlonelo to calej mojej wyplaty.
  
 
jaki rozmiar gwintu ma swieca w n7a?
  
 
14x1,25 jak sie nie myle.

apropo watku, skoro juz odkopany, to swiece na owym cylindrze wywalio po raz drugi, jakies 2 lata pozniej, razem z tulejką.
po sciagnieciu glowicy okazalo się, ze jest pekniecie miedzy gniazdem swiecy a zaworem. do tego "lał" wtryskiwacz na owym cylindrze, co moglo spowodowac wieksza temp. na tym cylindrze i rozszerzenie glowicy na peknieciu. swieca lapala jeszcze gwint na 1/4 obrotu i dalo sie normalnie odpalic, wyjechac i wjechac do garazu bez jej wywalenia w powietrze
tak wiec, jak komus zerwie gwint na swiecy, to polecam sciagac glowice, bo jej pekniecia miedzy zaworami w RSie to chyba normalka.

choc ja dzieki temu, wymienilem silnik na wiekszy


[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2013-01-30 11:58:35 ]
  
 
miałem to samo w zeszłym roku na 2 gwint puścił,świecę w palcach odkręciłem...prawdopodobnie nad morze tak zajechałem i wróciłem tulejka na dobrym kleju,godzinka roboty i po problemie.

-----------------
RS2000 light
była GSI 16V rally
Focus 1.8 tddi kombi
MK7 1.6 16V sprzedany
zbieram na EVO9 :)
  
 
u mnie byl klej na tulejce, pasta na 'niezapiekanie' na swiecy, a i tak trzeba bylo wytaczac nową, bo stara tak sie zapiekla na swiecy ze zostala na wiecznosc:p