Ile jest wersji silników diesela do MKVII?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Czy tylko były takie:
- 1.8D bez turbo
- 1.8TD bez intercoolera (70KW)
- 1.8TD z intercoolerem (90KW)

Czy były jeszcze jakieś stosowane? Czy w aucie z silnikem 1.8TD bez intercoolera można zmienić silnik na taki z intercoolerem (przy założeniu, że nie będę dokonywał żadnych przeróbek, zmian, ustawień)?

Będę wdzięczny za cenne uwagi, gdyż na dniach muszę zakupić i wymienić silnik
  
 
Od MK5-MK7 byly takie tylko jak podales, wczesniej byly 1.6 D, a Cooler napewno da sie dołozyc.
  
 
Cytat:
2009-02-01 10:49:37, KomorniK pisze:
- 1.8TD bez intercoolera (70KW) - 1.8TD z intercoolerem (90KW)


Z tym że zamiast KW to KM
  
 
Tak jak napisałeś,plus od końcówki 96 wersja endura-de.Przekładka z 1.8td 70km na 90km najprawdopodobniej musi skutkować wymianą "komputera"(wersja 70km na w pompie jeden korektor kąta wtr.,90 km ma dwa korektory,jeden zimnego silnika,drugi w zaleznosci od obciażenia silnika),plus ingerencja w kable-trzeba podłączyć drugi korektor.
  
 
No więc silnik zakupiony. Wydawał się taki sam, ale jedną rzecz wyłapałem od razu. Inny był korek spustowy oleju. Pamiętam, że w swoim silniku miałem duży-pod klucz chyba 24, a w nowym jakaś 17. Po zakupie i przewiezieniu do warsztatu okazało się, że jest dużo różnic, m.in.:
- inne mocowania osprzętu,
- większa pompa wody,
- mocowania na misce olejowej
- polożenie alternatora
- dodatkowy napinacz w rozrzadzie
Efekt jest taki, że jeszcze nie odebrałem fury z warsztatu
Mam nadzieję, że komputer nie odrzuci obcego organu...
  
 
Ale wiesz co kupiłeś? Czy tylko tak na oko?
  
 
No na oko. Dawcą był bardzo ciemno zielony (super kolor) kombiak w wersji ghia z rocznika '97. Pod machą wszystko wydawało się takie same. Jutro odbieram furę, więc opiszę wrażenia...
  
 
ja ze 4 rudlofy naliczylem.
1,8D 60KM
1,8turbo D bez IC 70KM endura de
1,8TD 90KM IC
1,8TD 90KM IC endura de
  
 
Cytat:
2009-02-08 16:47:18, CKsrv pisze:
ja ze 4 rudlofy naliczylem. 1,8D 60KM 1,8turbo D bez IC 70KM endura de 1,8TD 90KM IC 1,8TD 90KM IC endura de



Wszystko OK, ale tylko do momentu kiedy zacznie się przekładać silnik. Okazuje się wtedy, że co jakiś czas były wprowadzane zmiany konstrukcyjne. W moim przypadku były one dosyć znaczne.
Przez to np. że nie zakupiłem alternatora i chciałem zamontować stary zmuszony byłem do zmiany na starą także miskę olejową, gdyż były na niej inne mocowania.
Najważniejsze, że mocowanie silnika na ramie jest takie same, komputer nie odrzucił nowego organu (wymiana modułu pompy rozdzielaczowej była oczywiście konieczna), no i że w końcu udało się zebrać wszystko do kupy i jeździ