Co potrzebne do swapa z 1.4 na 1.6 lub 1.8?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam dylemat tak jak w temacie. Jestem laikiem w tych sprawach i nie wiem co bedzie potrzebne do swap-a? Jakie części procz silnika, czy skrzynia moze zostać i jakie sa tego koszta?
  
 
Potrzebne:
- wiązka elektryczna komory silnika z 1.8
- komputer z 1.8
- skrzynka bezpieczników z 1.8
- chłodnica z 1.8

To są cztery rzeczy bez których swap się nie powiedzie. Powodzenia
  
 
Czyli mam rozumieć, że skrzynia moze zostac? A czy nie bedzie problemu z rozmiarami nowego silnika? I w jakiej kwocie to powinno się zamknąć?
  
 
Tzn. w jakim sensie z rozmiarami? To są wszystko stosunkowo nieduże jednostki, w końcu montowane w tych autach. Takie pytanie ma sens przy swapie na jakieś małe V6
  
 
w sumie to racja , a wiecie moze czy ktos ma cały osprzęt najlepiej z silnikiem na sprzedarz?
  
 
Tak jak Dumahh napisał będzie Ci potrzebna wiązka i komputer. Chłodnicę wypadałoby wymienić, a w związku z tym również belka pod chłodnicą. Skrzynki bezpieczników zmieniać nie musisz!
  
 
A jak wygląda sprawa zawieszenia, hamulców??
  
 
Mozesz zostawic co masz.
Skrzynke tez mozesz zostawic.
  
 
jakbys szukał silnika po taniosci to mam 1,8 i kompa i kilka przydatnych rzeczy bym jeszcze poszukał
  
 
To proszę o priv jaka cena
  
 
A czy skrzynia bedzie idealnie pasowala czy jakies przeróbki trzeba robić?
  
 
Masz takie same hamulce jak 1.6 L1E i 1.8 RDA, wiec nie ma po co zmieniać, zawieszenie również jest takie samo.

Jeśli nie chcesz tracić dużo to chlodnica może zostać bo jest ta sama, tylko różni sie wysokością króćca dolnego, ale tylko kilka cm, ja mam tak u siebie, jedynie dolny i górny gruby przewód do chłodnicy potrzebny bo jest inna średnica króćca od pompy wody, a w górnym jest czujnik.

Belka pod chłodnica, jest identyczna w obu przypadkach wiec nie widzę sensu wymiany.

Elementy potrzebne:

Silnik kompletny
Skrzynka bezpieczników(I tutaj jest dwa wyjścia, albo zostawiasz Wiązke od skrzynki do komory silnika swoją, wtedy tylko wtyczkę w podszybiu od nowej instalacji przelutować do starej-twojej, i juz będzie wszystko chodzić, albo zmiana instalacji wraz ze skrzynką(twoja wola tak i tak będzie chodzic) sprawdzone
Instalacja prawa od komputera do komory silnika
Komputer
Obudowa filtra powietrza(wystarczy górna część)+plastikowy dolot z rurą gumową do przepustnicy
Przepływomierz
Rurę grubą chłodnicy dół i góra
Zaworek APS-a, przy module zapłonowym, również jego podstawę(przyjzyj sie w innym aucie to zobaczysz o co chodzi)
Poduszka silnika prawa bo jest inna niż w twoim silniku(ma być z doczepionym takim obciążnikiem, reszta poduszek jest taka sama.
Wydech w zależności czy założysz 1.6 16V czy 1.8 16V bo średnice rur są różne.
Jeśli zakładasz 1.6 to zmienić musisz tylko odcinek od kolektora do połączenia z katalizatorem, bo średnica tłumika środkowego i końcowego w 1.4 jest taka sama jak 1.6 16V.
Jeśli zaś będzie 1.8 to potrzebny Ci kompletny wydech.

Dodatkowo Jeśli masz u siebie wspomaganie to wszystko ok, ale jeśli nie masz to musisz kupic maglownice do wspomagania, zbiorniczek płynu wspomagania i węże.
  
 
RURY SĄ TAKIE SAME TAK PODAJE PRZYNAJMIEJ KSIĄŻKA.....
  
 
Cytat:
2009-02-01 17:50:25, Pantol89 pisze:
RURY SĄ TAKIE SAME TAK PODAJE PRZYNAJMIEJ KSIĄŻKA.....



Wiem z doswiadczenia jak i z wymiany ze sa inne
  
 
Cytat:
Masz takie same hamulce jak 1.6 L1E i 1.8 RDA, wiec nie ma po co zmieniać, zawieszenie również jest takie samo.

Jeśli nie chcesz tracić dużo to chlodnica może zostać bo jest ta sama, tylko różni sie wysokością króćca dolnego, ale tylko kilka cm, ja mam tak u siebie, jedynie dolny i górny gruby przewód do chłodnicy potrzebny bo jest inna średnica króćca od pompy wody, a w górnym jest czujnik.

Belka pod chłodnica, jest identyczna w obu przypadkach wiec nie widzę sensu wymiany.

Elementy potrzebne:

Silnik kompletny
Skrzynka bezpieczników(I tutaj jest dwa wyjścia, albo zostawiasz Wiązke od skrzynki do komory silnika swoją, wtedy tylko wtyczkę w podszybiu od nowej instalacji przelutować do starej-twojej, i juz będzie wszystko chodzić, albo zmiana instalacji wraz ze skrzynką(twoja wola tak i tak będzie chodzic) sprawdzone
Instalacja prawa od komputera do komory silnika
Komputer
Obudowa filtra powietrza(wystarczy górna część)+plastikowy dolot z rurą gumową do przepustnicy
Przepływomierz
Rurę grubą chłodnicy dół i góra
Zaworek APS-a, przy module zapłonowym, również jego podstawę(przyjzyj sie w innym aucie to zobaczysz o co chodzi)
Poduszka silnika prawa bo jest inna niż w twoim silniku(ma być z doczepionym takim obciążnikiem, reszta poduszek jest taka sama.
Wydech w zależności czy założysz 1.6 16V czy 1.8 16V bo średnice rur są różne.
Jeśli zakładasz 1.6 to zmienić musisz tylko odcinek od kolektora do połączenia z katalizatorem, bo średnica tłumika środkowego i końcowego w 1.4 jest taka sama jak 1.6 16V.
Jeśli zaś będzie 1.8 to potrzebny Ci kompletny wydech.

Dodatkowo Jeśli masz u siebie wspomaganie to wszystko ok, ale jeśli nie masz to musisz kupic maglownice do wspomagania, zbiorniczek płynu wspomagania i węże.


Male pytanie z mojej strony jeszcze w jakiej kwocie moze sie to wszystko zamknąć?
  
 
Cytat:
2009-02-01 17:52:31, Magik123 pisze:
Wiem z doswiadczenia jak i z wymiany ze sa inne



Mowisz o RDA ??
  
 
To zalezy w jakiej cenie cos znajdziesz tu nie ma reguły.I Magic dobrze napisał bo co niektórzy to troche po przeobrazali.I mysle ze duzo czesci wykorzystasz tez ze swojego 1,4 rozchodzi sie o pierdułki.
Jaka chcesz dysponowac moca ,czy masz jakis upatrzony silnik?
  
 
Cytat:
2009-02-01 17:29:59, RemikGT pisze:
jakbys szukał silnika po taniosci to mam 1,8 i kompa i kilka przydatnych rzeczy bym jeszcze poszukał

a to wszystko z forda tego w profilu
  
 
Najlepiej gdyby to był 1.8 XR3i ale zadowole sie 1.8 115 KM. Może ktoś owy silnik posiada??
  
 
A moze tak:
XR3i
bierzesz co chcesz a reszte opylasz i raczej tanije wyjdzie