TOczeKKK LADA 2107 Agr (555)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam przyszła pora aby pochwalić się swoim sprzętem.

Lada 21073 1.7i KAT
rok. 1996
aktualnie ma ponad 90tys km przejechane,(2 lata w moich rękach, kupiłem od starszego pana)

A tu opis moich wszystkich modyfikacji

Silnik
- rozwiercony i wypolerowany gaźnik(nomowtrysk)
- świece Brisk silver
- wymieniłem uszczelniacze zaworowe na Corteco (bo brał trochę oleju)
- wymieniłem rozrząd aby mieć pewność.
- jeżdżę na oleju Mobil 1 5W50

I na tym skończyłem zabawę z silnikiem bo narazie mocy jest wystarczająco.

Wydech
- cały wydech fi 50 z końcowym oryginalnym tłumikiem lekko zmodyfikowany

Zawias ( i tu mam najwięcej zmian)
-amortyzatory bilstein z węgier
-sprężyny przód Niwa (najtwardsze) tył polonez
- z przodu wachacze obspawane na unibalach (przyspawane tak aby mieć większy kąt wyprzedzenia sworznia
- tył drążki obspawane
- wszystkie tulejki gumowe w tylnych drążkach z węgier najtwardsze
-zawieszenie przednie ustawione na -1,5 negatyw a zbieżność na 0

Hamulce
-przód tarcze nawiercane i nacinane Mikoda ATM, klocki ATE
przewody w oplocie
- tył oryginał nowy
-ręczny , linka przeniesiona do środka auta z wydłużona dźwignią
- płyn hamulcowy K2 5.1

Wnętrze
-2 fotele od poloneza grocliny
- 2 pasy OMP 3"
- i wiecej nic niema

Inne
- cała buda obspawana
- osłona miski olejowe
- akumulator w bagażniku
- 2 koła zapasowe (dorobione nowe mocowanie)
- tylny most zeszperowany spawarką ;p
- i wiele wiele więcej jak coś mi się przypomni dopiszę.




A tu kilka fotek z treningów i KJS
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7d28ec5686f277de
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ac68ed406a7f4dd4
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=20af89acaf9daf42
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4300707a8a469d3f
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5d1f148d67fddd22

http://www.wrzuta.pl/film/3E8Sk4XHae/lada_2107_555



OCENIAJCIE JAK WAM SIĘ PODOBA ;p
  
 
Hmm, brzmi ciekawie.

Mógłbyś wrzucić fotki przedniego zawiasu ? Ciekawy jestem bardzo jak wyszły te wahacze na uniballach.

BTW springi z tyłu z którego masz poloneza ?


update:

Jeszcze mam jedno pytanie (wiem że sie czepiam jak zwykle ).
Co w tej ładzie jest agrupowego, a ponadto co oznacza to 555 ?

[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2009-02-05 19:51:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2009-02-05 19:52:14 ]
  
 
555 jest z subaru. A grupowe są uniballe. A moja Samara, jak ogólnie wiadomo to BabyWRC Evo II

Tak że nie czepiać się.

Toczek, zapodaj trochę zdjęć ,,technicznych" - zawias, może masz jakieś z prac nad motorem.

Zrobiony na gokartowo tylny most daje jakoś radę?
  
 
Skads kojarze to auto, czyzby byla Lada Zenuaka?
  
 
Co do Agrupowej to mam zamiar ją zrobić właśnie na taką zawieszenie już mam.

Do tych 555 to mój taki odchył moja ulubiona liczba ( ma lekkie powiązania z subaru)

Tylne sprężynki od zwykłego poldka 1,6 z gazem chyba 94r ;p (nic nie skracane)

Co do Zenuaka to niestety on miał podobną ale w zielonym kolorze moja jest granatowa.

Co to tylnego mostu to przejechał na tym z 5 tys km i niema żadnych problemów, wymieniam tylko często olej. Bałem sie tego spawania, ale teraz nie widzę lepszego rozwiązania, lada nareszcie prowadzi sie w zakrętach. wyniki w KJS o tym swiadczą.

Zdjęcia porobię jak będę miał troche więcej czasu.


Mam do was pytanie?
w homologacji łady A gr można stosować tylny stabilizator
wiecie może od czego on jest. Czy to argenta czy jakiś inny a może ten co u ruskich sprzedają.
  
 
Cytat:
2009-02-06 12:15:20, tOczeKKK pisze:
Mam do was pytanie? w homologacji łady A gr można stosować tylny stabilizator wiecie może od czego on jest. Czy to argenta czy jakiś inny a może ten co u ruskich sprzedają.



Co za roznica ? i tak nie budujesz samochodu wg homologacji . Stabilizator jaki byl w 21074 grupy B/A wyglada tak jak ten z argenty..tylko ze drazki nie sa z argenty a z lady .Druga sprawa ze homo nie okresla dokladnei srednicy staba a jedynie zakres srednic , wiec mozna z tego wywnioskowac ze to byly customowe staby o roznych srednicach zakladane w zaleznosci od trasy (chociaz nie wiem czy w ladzie chcialo sie komus w to bawic ) .Jesli chces poprostu zalozyc stabilizator to nie sugeruj sie homologacjami a raczej obszerna wiedza na ten temat jaka mozna znalezc chociaz by na tym forum technika i zakres modyfikacji od 1982r naprawde poszly do przodu
  
 
kowal00, w żadnym razie nie wątpię że Twoja łada "Warcy Rycy Cescy".

Co do zawiasu w ładzie tOczeKKK'a to (czepiam się po raz kolejny ) to on nie jest a-grupowy (np nie było uniballi w homo łady a-gr).
Oczywiście ten zawias może być lepszy, mocniejszy, lepiej się na nim jezdzi itd, co nie zmienia faktu że jest to "jedynie" albo "aż" wydumko-grupa, ewentualnie można by podciągnąć pod jakis rallyx czy h-grupe .

Czekam dalej z niecierpliwością na fotki przedniego zawiasu



[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2009-02-06 16:40:03 ]
  
 
bardzo fajnie autko wygląda i się zachowuje na winklach
więcej zdjęć, szczegulnie zawiasu prosze wkleić
  
 
Cytat:
2009-02-06 08:43:52, Leszek_Gdynia pisze:
Skads kojarze to auto, czyzby byla Lada Zenuaka?


Obecnie była Łada Zenuaka znajduje się u mnie ale jakoś do tej pory nie było czasu by się nowym nabytkiem pochwalić.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
A tu obiecane fotki

https://images43.fotosik.pl/63/0cb72174ca524bfamed.jpg
https://images43.fotosik.pl/63/fc6c67bcde391544med.jpg
https://images36.fotosik.pl/59/2a6bdf9e0cbce4abmed.jpg
https://images37.fotosik.pl/59/004b9f3ab7660292med.jpg
https://images39.fotosik.pl/59/9083b5998eeaf7bemed.jpg
https://images50.fotosik.pl/63/785e4a4bcd808332med.jpg
https://images39.fotosik.pl/59/5a15b10a9dd5b1f5med.jpg
https://images41.fotosik.pl/59/4a8b852285e979da.jpg
https://images41.fotosik.pl/59/1410729488e0bce1med.jpg

jak zobaczyłem zawieszenie po zimie to mnie szlak trafił, wiosną cały spód odnowiłem, całe zawieszenie włożyłem nowe i teraz znowu wszystko od nowa trzeba zaczynać i usuwać rdzę.(ale i tak nie zamienię łady na inny wóz)
  
 
Ładnie widze ze masz tam troche "wegierskich" patentow .Ja bym na Twoim miejscu zainwestowal w jakies kubly...roznica w wyczuciu auta naprawde spora ,a i waza duzo mniej niz te IG .
  
 
Pozwolę sobie wrzucić foty tak żeby można było oglądac normalnie











No, fajnie to wszystko wyglada . Z wahaczami też dobry patent z tymi tulejami. Tyle że to nie sa uniballe . Ale po co uniballe jak te tuleje też napewno sie bedą spisywać odpowiednio.

Reszte patentów widze że, jak to już Tical zauważył, też masz zrobiona odpowiednio, jak w wegierskich projektach .

A teraz pora na pytania techniczne

1)

Na tym zdjęciu:



Widać że oś wahacza jest troche przesunięta w tył. W drugim wahaczu widzę że jest symetrycznie, więc domyślam się że tak specjalnie. Ale rozwiń właśnie, czemu tak jest .


2)



Skad masz tą... nakretke rzymska (?) łączącą obie części drążka kier ?
  
 
1.Jeśli chodzi o wahacze to są one symetryczne,
po zamontowaniu są wysunięte do przodu ( tak jest w mercedesach oryginalnie) w czasie skręcania koła pochylają się i poprawiają przyczepność w zakręcie, po zamontowaniu poczułem różnice wiec się sprawdza.



2. Co do rzymskiej nakrętki to Pan Sobocin mi załatwił.
3. Co do kubłów to powoli planach są i kubły i klatka tylko pieniążków brakuje, jedno na czym zyskuje to to że wszystko robię sam wiec za robociznę nie płace.
  
 
Mam do was pytanko,
Chodzi mi o firmę Master Sport, czy ktoś ma dobry kontakt z tą firma
interesuje mnie pompka hamulcowa z indeksem PRO. Ile takie coś kosztuje i co sadzicie o jakości czesci.
  
 
Jakość części jest ok, zwłaszcza w zestawieniu z fenoxem czy inną manufakturą dostępną do Łady. Problemem jest zajebiście kiepski kontakt z M-S. Na ich stronie są telefony, ale jeśli nie uzbierasz sobie zamówienia za kilkaset złotych, nie licz na to, że wyjmą ręce z kieszeni. A nawet jak zdecydujesz się na duże zamówienie, bedziesz czekał tygodniami aż sprawdzą co mają w magazynie (najwyraźniej ich program magazynowy działa marnie, albo jest to urzędowa ściema dla niecierpliwych klientów). Potem się okaże, że połowy gratów nie mają (zwłaszcza tych lepszych lub ,,sportowych").
  
 
moze da sie zapytac i uzyskac odpowiedz gdzie maja swoj sklep w ogolicy - byc moze sa umowami zobowiazani do nie sprzedawania w detalu- ale sklep powinni podac - ktory ewentualnie zamowi u nich i sprzeda.
No chyba ze tylko eksportuja.

  
 
słabo, generalnie MS polska jesli chodzi o czesci do ruskich aut jest zobowiazany praktycznie tylko do przerzutu czesci zniemiec za wschodnia granice, takze zamawianie u nich jest istna droga przez męke :/

a co do tej sruby rzymskiej moge zestaw takich sprowadzic z wegier. 110 pln koszt. 2 srub i 4 nakretek kontrujacych.
  
 
Dzięki wam za te wszystkie odpowiedzi, będę musiał jednak szukać inną pompę może uda się znaleźć ATE.

Będę robić szyby z poliwęglanu, poradzicie jak do tego się zabrać, macie może jakieś zdjęcia jak to montować.

Na dniach skończę robić jeden patent do łajdaczki jak skończę to wrzucę fotki, (podpowiem ze do Układu kierowniczego, a dokładnie do wspornika. Paten jest odwzorowany z łady pana balazocsi.)
  
 
Z pompą ATE życzę powodzenia, aczkolwiek sukcesu nie wróżę

Co do szyb z poli: albo wsadzasz je tak jak były wsadzone szyby szklane - na uszczelkę, co ma pewne zalety (łatwo wyjąć i wsadzić z powrotem szyby szklane, np. na badanie techniczne, nie wiercisz dziur w karoserii), albo wycinasz szyby odrobinę większe i nitujesz. To ma z kolei tę zaletę, że się porządniej trzyma (szyby poliwęglanowe wsadzone na uszczelkę można po prostu wepchnąć do środka, więc dla aut parkujących na ulicy jest to pewne ryzyko). Za to jak na stacji kontrolip pojazdów się ktoś czepnie, to albo musisz dać w łapę, albo pracowicie rozwiercać wszystkie nity, żeby na kilka minut badania wstawić szkło.

  
 
A oto obiecany patent.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f86f4a08481534f4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/013e4ef74a4e2881.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/711e68ee2141a9f4.html