MotoNews.pl
  

Rodzaje silnikow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jakie sa idmiany silnikow 1.6 w escortach,ostatnio widzialem silniczek z oznaczeniem efi.inny kolektor miali i dolot szedl nad pokrywa zaworow.U mnie idzie z boku do filtra jest to wersja zetec 90km...
  
 
EFI - to skrót z ang. o ele. wtrysku paliwa,a co do odmiany to masz silnik :
-1,6 HC CHV2V -(LUK) 90/130 km/Nm
-1.6 HC CHV2V-(LUJ) 90/126 km/Nm
-1,6 HC CVH EFI - (LJE) 108/141
-1,6 HC CVH EFI - (LJF) 105/128
-1,6 Turbo tez CVH 130/?
-1,6 16DOHC ZETA (L1E) 90/134

[ wiadomość edytowana przez: iglaxr3i dnia 2009-02-05 20:06:00 ]
  
 
Rura dolotowa idaca obok silnika wystepowala tylko w 1.6 16V 90KM ZETEC-ach z konca produkcji i 1.8 16V RKC 115KM, raszta silnikow to tez ZETEC tyle ze starsze i wszystkie maja dolot nad silnikiem wersje 90KM 16V I wszystkie maja EFI


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-02-05 20:03:20 ]
  
 
Skoro juz jestesmy przy rodzajach silnikow, to powiedzcie mi, po czym odroznic 1,8 16v 130km, od reszty 1,8.
  
 
Po nazwie ozn. silnika 1.8 o mocy:
-RDA 105 koni - podstawowy
-RKC 115 Koni- w mondeo i młodszych modelach essa mk7
-RQB 130 koni - w essach od mk5(najmocniejsza fabrycznie jednostka)
ozn. powinno byc wybite na bloku.

[ wiadomość edytowana przez: iglaxr3i dnia 2009-02-05 20:11:24 ]
  
 
Cytat:
2009-02-05 20:08:38, iglaxr3i pisze:
Po nazwie ozn. silnika 1.8 o mocy: -RDA 105 koni - podstawowy -RKC 115 Koni- w mondeo i młodszych modelach essa mk7 -RQB 130 koni - w essach od mk5(najmocniejsza fabrycznie jednostka) ozn. powinno byc wybite na bloku. [ wiadomość edytowana przez: iglaxr3i dnia 2009-02-05 20:11:24 ]

A oprocz oznaczenia, maja jakies znaki charakterystyczne te silniki, czy tylko to?
  
 
Po wygladzie roznia sie skrzynia biegow, 130 konny ma MTX, latwo rozpoznac taka skrzynie gdyz wodzik/mechanizm od zmiany biegow ma na gorze, i kołniez jest z takimi jak by odlanymi przegródkami cos w podobie

Reszta silnikow posiada skrzynie IB5 czyli standard na gorze znajduje sie jedynie linka i łapa od sprzegła, kołniez skrzyni jest gładki
  
 
Jesli chodzi o silnik dohc to maja na plastikowych kolektorach takie durne naklejeczki o pojemnosci i mocy ,ale tak na oko to prawie niczym sie nie róznia oprócz w siniku RQB tam jest inna skrzynia co od razu rzuca sie w oczy.
Alw skonkretuj swoje pytanie bo nie bardzo wiem do czego dazysz.
  
 
Cytat:
2009-02-05 20:16:49, iglaxr3i pisze:
Jesli chodzi o silnik dohc to maja na plastikowych kolektorach takie durne naklejeczki o pojemnosci i mocy ,ale tak na oko to prawie niczym sie nie róznia oprócz w siniku RQB tam jest inna skrzynia co od razu rzuca sie w oczy. Alw skonkretuj swoje pytanie bo nie bardzo wiem do czego dazysz.

Nie no nic konkretnego, po prostu zastanawiam sie nad jakims xr-em, zeby zakupic kolo lata i po prostu czasami jest, ze aukcja, ze 1,8 130km, a optycznie zwykly escort, a przecierz xr mial ospojlerowanie, takie jak w rsie i kubly.
  
 
nie koniecznie sa xr 130 k bardzo biedne nawet elektryki nie maja
  
 
Cytat:
2009-02-05 20:26:26, iglaxr3i pisze:
nie koniecznie sa xr 130 k bardzo biedne nawet elektryki nie maja

Czyli byly xr-y bez niczego, jak zwykly escort, bez zderzakow takich jak w rs-ie, dokladek progowych i kublow?
  
 
Cytat:
2009-02-05 19:58:13, iglaxr3i pisze:
EFI - to skrót z ang. o ele. wtrysku paliwa,a co do odmiany to masz silnik : -1,6 HC CHV2V -(LUK) 90/130 km/Nm -1.6 HC CHV2V-(LUJ) 90/126 km/Nm -1,6 HC CVH EFI - (LJE) 108/141 -1,6 HC CVH EFI - (LJF) 105/128 -1,6 Turbo tez CVH 130/? -1,6 16DOHC ZETA (L1E) 90/134 [ wiadomość edytowana przez: iglaxr3i dnia 2009-02-05 20:06:00 ]


a jak rozpoznać LJE i LJF i czy nie było CVH 90KM?
  
 
Cytat:
2009-02-05 20:28:25, mefis22 pisze:
Czyli byly xr-y bez niczego, jak zwykly escort, bez zderzakow takich jak w rs-ie, dokladek progowych i kublow?



Mój jest biedny, ale "spoilery" ma.
Mój to RDA ze zwykłą skrzynią. Ma tylko podgrzewaną szybę + spryskiwacze, elektryczne i podgrzewane lusterka wspomaganie i z posiadanych informacji był seryjnie wyposażony w lepszy sprzęt, czyli CD + korektor + 4głośniki .
No i wersja RDA ma zwykły układ hamulcowy .


[ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2009-02-05 20:37:43 ]
  
 
Cytat:
2009-02-05 20:36:39, deathrider_85 pisze:
Mój jest biedny, ale "spoilery" ma. Mój to RDA ze zwykłą skrzynią. Ma tylko podgrzewaną szybę + spryskiwacze, elektryczne i podgrzewane lusterka wspomaganie i z posiadanych informacji był seryjnie wyposażony w lepszy sprzęt, czyli CD + korektor + 4głośniki . No i wersja RDA ma zwykły układ hamulcowy . [ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2009-02-05 20:37:43 ]

Do dzisiaj bylem pewny, ze jak xr3i to RQB tylko, a tu prosze.
  
 
Ten 90 konny CVH w mk5 ma gaźnik, więc jak kompletny silnik to chyba nie tak trudno
  
 
Sprostowanie co do esa xr3 130 koni ,auto napewno posiada zderzaki rs/xr3 napewno tez uszatki i wspomaganie i podgrzewana szybe co do reszty to były opcje czyli elektryka.
Nie mówie o silniku i o skrzyni bo tam byla montowana o symbolu MTX75 na bank.

Co do odróznieniu silnika to nie mam pojecia dokładnie jak je odróznic a;e ksiazka pisze tak:
- ljf posiada elektrozawór i sonde i katalizator a ten drugi nie
  
 
niektóre mk5 xr3i z silniczkiem RDA 105km wychodziły też z mtx'em - niestety faktycznie były gorzej wyposażone niż te z RQB

A na temat - jak odróżnić RQB od RDA było już wiele razy więc wyszukiwarka się kłania



[ wiadomość edytowana przez: michu07 dnia 2009-02-05 21:00:51 ]
 
 
Cytat:
2009-02-05 20:36:11, surec pisze:
a jak rozpoznać LJE i LJF i czy nie było CVH 90KM?



Były dwa rodzaje 1.6 CVH EFI

LJF 105KM z katalizatorem spalin

LJE 108KM bez katalizatora spalin
  
 
Cytat:
2009-02-05 21:01:45, Magik123 pisze:
Były dwa rodzaje 1.6 CVH EFI LJF 105KM z katalizatorem spalin LJE 108KM bez katalizatora spalin



No i jeszcze gaźnikowy CVH o mocy 90KM
  
 
Pisze o silnikach EFI czyli z pelnym wtryskiem, a gaznik sie juz tu nie zalicza