Wtrysk rozruchowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
podepne sie tak może nie do końca regulaminowo ale szukam pomocy.
chodzi mi o wtrysk rozruchowyw fiat argenta a dokładnie o to że nie działa. na zimnym silnik troche czasu zajmuje zanim odpali a na ciepłym normalnie. wiem że w głowicy są dwa czujniki : czujnik temperatury cieczy chłodzącej i wyłącznik termiczno-czasowy (wygłada jak czujnik cieczy chłodzącej) i teraz moje pytanie skąd powinien wychodzić kabel do tego wyłącznika termiczno-czasowego bo u mnie jest on nie podłączony i podejrzewam że tu tkwi cały problem. co gorsze nigdzie w okolicy wtrysku , czujnika połozenia przepustnicy itd nie widze żadnego wolnego przewodu
jestem w kropce i prosze o pomoc
  
 
Włącznik termiczno - czasowy jest miedzy kanalem ssacym drugiego i trzeciego cylindra w kolektorze ssącym (od dołu). wpięty powinien byc przez przedłużkę w wiązke układu wtryskowego.
  
 
tak jak kosa napisal , brazowa wtyczka ponizej kanalow kolektora ssacego, wychodza z tego dwa kabelki zdaje sie prosto do niebieskiej wtyczki wtryskiwacza rozruchowego a potem dalej do chyba 7go pinu prekaznika
  
 
tak kojarze ten czujnik pod ssącym. macie racje
w koncu tamten w głowicy nawet nazywa sie "wyłącznik czasowy"
ale dalej nie wiem skąd powinien iść przewód do tego wyłacznika czasowego w głowicy bo na ten stan wtrysk rozruchowy mi nie chodzi( dodam że wszystki czujniki łącznie z wtryskiem rozruchowym są nowe reszta tzn położenia przepustnicy itd nie)
schemat który dostałem od Bart128 w sumie pokazuje że z wtyczki COLD START INJECTOR (czyli czujnika który uruchamia ten wtrysk) idą dwa przewody do wtyczki THERMO TIME SWITCH (wyłącznik czasowy) i jeden przewód do kostki przekaznika a dokładnie pod 7-my pin tej kostki
A umnie nie ma wogóle instalacji do tego czujnika ( do wyłącznika czasowego w głowicy) i zastanawiam się czy jak on nie jest podpięty to może dlatego ten wtrysk rozruchowy nie działa (zdaje sobie sprawe że on wyłącza a nie uruchamia no ale może chodzi o pewnego rodzaju zamkniety obieg???
  
 
a takie pytanie jeszcze, masz L-jetronica czy LE-jetronica? {oba w argentach montowane zaleznie od rocznika, plus do tego weber na mapsensorze bez przeplywki ale to unikat} biale wtryskiwacze i przeplywomierz z wtyczka na 7 pinow to l jet , a zolte wtryski i 5 pinow w przeplywce to le jet,

moze tak byc ze w le jecie jest to inaczej rozwiazane i z tad te niezgodnosci.
  
 
zobacze w poniedziałek dokładnie jaka to jest wersja i wtedy pozawracam wam jeszcze troche gitare bo z ktorego roku było to auto nie pamiętam a nie chce kręcić
  
 
Cytat:
2009-02-07 07:49:22, Krych pisze:
tak kojarze ten czujnik pod ssącym. macie racje w koncu tamten w głowicy nawet nazywa sie "wyłącznik czasowy" ale dalej nie wiem skąd powinien iść przewód do tego wyłacznika czasowego w głowicy bo na ten stan wtrysk rozruchowy mi nie chodzi( dodam że wszystki czujniki łącznie z wtryskiem rozruchowym są nowe reszta tzn położenia przepustnicy itd nie) schemat który dostałem od Bart128 w sumie pokazuje że z wtyczki COLD START INJECTOR (czyli czujnika który uruchamia ten wtrysk) idą dwa przewody do wtyczki THERMO TIME SWITCH (wyłącznik czasowy) i jeden przewód do kostki przekaznika a dokładnie pod 7-my pin tej kostki A umnie nie ma wogóle instalacji do tego czujnika ( do wyłącznika czasowego w głowicy)



injector to wtryskiwacz, switch to wlacznik. Tam zadnego innego wlacznika niz thermo - time switch (termiczno-czasowy wlacznik) nie ma do sterowania Cold start injectorem (zimnego startu wtryskiwaczem


edit: jest w glowicy jeszce jeden wlacznik termiczny (juz nie czasowy) ale steruje tylko kontrolką przerzania na check -panelu.

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2009-02-08 01:24:42 ]
  
 
no i właśnie o to mi chodziło!
teraz wiem że ten "czujnik" w głowicy (jeden z dwóch) podchodził po check panel w argencie
sprawdze w poniedziałek jaki mam system I cz Ie i dam znać
  
 
reasumując (trudne słowo : w głowicy masz dwa czujniki temperatury (każdy z jednym konektorkiem). Jeden idzie do wskaźnika temp. w zegarach, drugi (niepodłączony) to czujnik do kontrolki przegrzania. Żaden z tych czujników nie jest i nie powinien być połączony z wtryskiem.

Powinieneś mieć jeszcze czujnik z dwoma konektorkami wkrecony w trójnik przed obudową rozrządu. To czujnik temperatury cieczy chłodzącej i ten powinien być podpięty do wiązki układu wtryskowego.

Opócz tego jest jeszcze wspomniany wyłącznik termiczno - czasowy miedzy drugim a trzecik kanalem dolotowym, i ten wlasnie jest odpowiedzialny za sterowanie wtryskiwaczem rozruchowym.

Jeśli zdiagnozowałeś, że wtryskiwacz rozruchowy nie działą (po wykręceniu na zimno nie sika, po podpieciu do niego 12v otwiera sie i tworzy ładną chmurkę paliwa, to sprawdz wlacznik termiczno czasowy, a jesli on jest sprawny to pozostaje Ci szukac przerw w obwodzie sterowania/zasilania wtryskiwacza rozruchoweg. I dopiero tutaj istotna jest wersja układu wtryskowego.

Pozdrawiam.
  
 
7 pinów w wtyczce i białe wtryski = I jet
  
 
Cytat:
2009-02-09 19:44:34, Krych pisze:
7 pinów w wtyczce i białe wtryski = I jet



A może być też sam wtryskiwacz rozruchowy zepsuty...
  
 
wtrysk rozruchowy jest nowy. kolektor jak szedł do malowania do pieca był z wtryskiem. mieli go wymontować przed malowaniem ( tak sie umowiłem) nie wymontowali i sie nadtopił. troche ich cena zabolala ale nie chciałem używki. także wtrysk jest nowy
  
 
Kosa z Bartem bardzo mi pomogli także już wiem mniej więcej co mam szukać. upierałem sie że4 ten nie podłączony czujnik w głowicy jest winny a tu się okazało że podłącza sie go do check panela w agrencie. poszukam przyczyny w instalacji
  
 
A ten czujnik termoczno-czasowy też może się zepsuć. Działa to tak że jak silnik ciepły to wtryskiwacz nie leje i jak kręcisz dłużej jak 20s to też odcina. U mnie ten czujnik się zepsuł to zrobiłem na krótko tylko do rozrusznika i leje zawsze no i na ciepłym trzeba mu przygazować po odpaleniu