Lpg i jazda na nierozgrzanym silniku??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie jakie mogą byc skutki jazdy na lpg na nierozgrzanym silniku? ogolnie mam ustawione w centralce ze przelacza jak zlapie 14 stopni ale co by bylo gdybym wylaczyl czujnik i po odpaleniu na benie to jakiejs minucie przelaczyl na gaz?? jakies negatywne skutki?
  
 
jeśli przesadzisz to przy przełączeniou na zbyt niskiej temparaturze reduktora gaz nie będzie jeszcze odparowaywał i będzie szarpało silnikiem z powodu braku paliwa lub ubogiego składu ( szkodliwe dla zaworów i silnika). Ogólnie rzecz biorąc zimny gaz to zbyt bogata mieszanka więc nie tyle na silnik źle wpływa co na ekonomikę jazdy i zdrowie katalizatora. Tegonieradze - jak mawiają Gruzini
  
 
ja mam zas cos takiego, ze odpalam na benzynie, silnik zlapie optymalnej temperatury, przelacze na gaz i bezpiecznik mi sie pali od instalacji gazowej. co jest?
  
 
Cytat:
2009-02-05 21:34:34, maciejb pisze:
mam pytanie jakie mogą byc skutki jazdy na lpg na nierozgrzanym silniku?



Aby odpowiedzieć na to pytanie, najpierw musimy przedstawić jakie są skutki jazdy na benzynie na nierozgrzanym silniku.
Otóż drobne kropelki benzyny zbierają się w większe krople i osadzają się na zimnej gładzi cylindrów zmywając film olejomy, przy okazju go brudząc.

Przy zasilaniu gazowym te negatywne zjawisko nie występuje bo gaz jest już doskonale odparowany. Więc sucho się spala, i nic nie szkodzi olejowi ani cylindrom, silnik też się szybciej nagrzewa.

Podsumowując LPG jest lepsze i łagodniejsze dla zimnego silnika.

Ale w praktyce , reduktor potrzebuje ciepła aby móc wydajnie dostarczać gaz, więc może się zdarzyć że wcześniej zamarźnie reduktor niż nagrzeje się silnik.
Wszystko zależy jaka instalka, zwykle instalatorzy wpinają reduktor równolegle do narzewnicy co jest mało wydajnym rozwiązaniem.

U mnie reduktor mam wpięty w szereg z wymiennikiem ciepła przy filtrze oleju, więc ciepłe borygo płynie do reduktora już po 2 minutach!! spokojnie mogę więc tylko na gazie jeździć. Ale ostatnio się zagapiłem na stacji i zatankowałem ponad połowe zbiornika benzyny więc teraz przejezdzam na benzynie ok 500m zanim przelacze na lpg.
  
 
Dodatkowo należy sobie zadać pytanie dla jakiej temperatury silnika stroi się instalację gazową? Tym samym okaże się że regulację robi się dla nagrzanego silnika i wtedy ustawy będą odpowiednie. Przy zimnym silniku skład mieszanki nie będzie optymalny. Ponadto poza samym zamarzaniem parownika (które częściej jest związane z niskim poziomem płynu chłodzącego niż z niedogrzaniem silnika) przy szybkim przełączaniu na gaz bardziej cierpią membrany w parowniku i tym samym spada ich żywotność.