MotoNews.pl
  

Roznica w dzialaniu prinsa a innych instalacji

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem ze prins nie ma mapy a inne instalacje ja maja. ale jak to sier ma w praktyce?? bo z tego co sie orientuje to w prinsie ustawia sie stosunek otwarcia wtryskiwacza lpg do wtryskiwacza pb i ten stosunek jest staly, jednak wtryskiwacze lpg maja inna charakterystyke niz benzynowe i moze byc potrzebne czasami zwiekszenie lub zmniejszenie czasu wtrysku w niektorych obszarach i to jak zorumiem w instalacjach typu stag realizuje sie poprzez korekcje odpowiednich odcinkow na lini obrazujacej mnoznik a jak to jest w prinsie ?? czy keihiny sa az tak dobre ze nie wymagaja takiej korekcji?? i jak sie ma w praktyce co jest ta mapa ?? czy jest to ten wykres mnoznika z funkcji czasow benzyny?? aha i za co odpowiada czujnik podcisnienia np w stagu 300 skoro i tak czasy lpg sa zalezne od czasow pb to po co sterownikowi info o podcisnieniu? Pozdrawiam!!!


[ wiadomość edytowana przez: dulin7 dnia 2009-02-13 19:17:48 ]
  
 
WITAM.
NA TO PYTANIE JEST TYLKO JEDNA ODPOWIEDŹ.
TYCH WTRYSKIWACZY I TEGO PROGRAMU NIKT NIE PRZEBIJE. BO JEST TO JEDYNA INSTALACJA GDZIE STEROWNIK BENZYNOWY STERUJE INSTALACJA GAZOWĄ.
A TAK POKROTCE DO STEROWANIA PRACA WTRYSKIWACZY WYKORZYSTANY JEST PEWIEN WZÓR MATEMATYCZNY .


Cytat:
2009-02-13 19:10:18, dulin7 pisze:
Wiem ze prins nie ma mapy a inne instalacje ja maja. ale jak to sier ma w praktyce?? bo z tego co sie orientuje to w prinsie ustawia sie stosunek otwarcia wtryskiwacza lpg do wtryskiwacza pb i ten stosunek jest staly, jednak wtryskiwacze lpg maja inna charakterystyke niz benzynowe i moze byc potrzebne czasami zwiekszenie lub zmniejszenie czasu wtrysku w niektorych obszarach i to jak zorumiem w instalacjach typu stag realizuje sie poprzez korekcje odpowiednich odcinkow na lini obrazujacej mnoznik a jak to jest w prinsie ?? czy keihiny sa az tak dobre ze nie wymagaja takiej korekcji?? i jak sie ma w praktyce co jest ta mapa ?? czy jest to ten wykres mnoznika z funkcji czasow benzyny?? aha i za co odpowiada czujnik podcisnienia np w stagu 300 skoro i tak czasy lpg sa zalezne od czasow pb to po co sterownikowi info o podcisnieniu? Pozdrawiam!!! [ wiadomość edytowana przez: dulin7 dnia 2009-02-13 19:17:48 ]

  
 
Tak jest zgadzam sie z CROMA1 ,prosciej sie nie da tego wytłumaczyć .
Ja osobiscie montuje PRINSA od 2002 roku i jeszcze ani razu mnie ta instalacja nie zawiodła.Sterownik z PRINSA działa mniej więcej jak zwykły emulator " to sterownik bęzyny steruje czasem wtrysku a nie sterownik z gazu jak przy innych instalacjach"
Myśle ze prościej sie nie da
  
 
tak tylko ogolnikowo? az za prosto wytlumaczyliscie, rozumiem ze jezeli ecu benzyny wysle sygnal np 3 ms to sterownik wg wzoru obliczy i poda sygnal na wtryskiwacz gazu ale to co wysteruje wtryskiwacz lpg to jest ciagle ten sam sygnal elektryczny ktory wyszedl z ecu benzynowego tak tylko o zmodyfikowanym czasie trwania?? a wiec inne sterowniki tylko odczytuja czasy wtrysku benzyny i sygnal "ginie" a na podstawie mapy mnoznika generuja swoj sygnal sterujacy wtryskiwaczem, czy dobrze pojmnuje? aha i jeszcze nie odpowiedzieliscie czy keihiny maja harakterystyke tak zblizona do wtryskiwaczy pb ze na prawde wystarczy staly wspolczynnik czasu lpg do pb. bo tak na chlopski rozum biorac jezeli ustawimy wspolczynnik lpg do pb np na 90 % to i na wolnych obrotach mamy na wtryskiwaczu lpg 90 % sygnalu z pb i na wyzszych to samo ? no i jak jest z tym czujnikiem podcisnienia? po co on np w stagu? jezeli czegos nie rozumiem to prosze nie denerwujcie sie. chcialbym zajac sie instalacjami lpg a jednak za wiele publikacji na ten temat nie ma i chcialbym juz wiedziec cos na przod zanim odbede szkolenia itd. w ksiazce
Trauberta samochodowe instalacjie na propan butan jest niby opis instalacji 4 gen na przykladzie prinsa ale jest to moim zdaniem zrealizowane bardzo pobieznie i nie daje odpowiedzi na wszystkie pytania.
Pozdrawiam!!!
  
 
prins to doskonałej jakości wtryski o charakterystyce zbliżonej do benzynowych, dzięki temu pracą wtryskiwaczy gazowych steruje w zasadzie ecu benzyny, wykorzystując wszystkie pomiary silnika. Inne instalacje tylko podglądają pracę ecu beny i przeliczają czasy ecu benzynowego aby wtryski gazowe mogły oszukać ecu i dostarczyć mieszankę o oczekiwanym składzie. Doskonałość wtrsków kehina powoduje że nie ma potrzeby budowania map bo wystarczą "zdolności" samoadaptacji krótkookresowej współczesnego ecu. Czy jest to układ doskonały? Nie, bo mamy marny gaz ( opróćz wtrysków zaniczyszcza też reduktor) a wtryski bardzo drogie. W 90% czy może nawet częściej pracuje doskonale , ale do 100kW to prawie każda instalacja dobrze sobie radzi , chyba że ktoś na siłę ja skopie
  
 
no i o to mi chodzilowlasnie, a wiec przykladowo podlaczajac keihiny do sterownika budujacego mape to wykres mnoznika bylby prawdopodobnie linia prosta tak? no i jaszcze czekam na pomoc w zakresie tego czujnika map
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2009-02-15 12:19:45, dulin7 pisze:
no i o to mi chodzilowlasnie, a wiec przykladowo podlaczajac keihiny do sterownika budujacego mape to wykres mnoznika bylby prawdopodobnie linia prosta tak? no i jaszcze czekam na pomoc w zakresie tego czujnika map Pozdrawiam!!!


czujnik podciśnienia służy do tworzenia map czsu wtryski benzyny i gazuw funkcji podciśnienia właśnie. Problem w takim doborze mnożników ( któe wydłużają czas gazu ) , dysz i ciśnienia gazu aby tem mapy się pokryły. Co to wyjaśniać?
  
 
no wlasnie duzo mi tym wytlumaczyles i czy teoretycznie byloby tak ze gdyby podlaczyc keihiny pod np staga to wykres mnoznika bylby linia prosta i nie trzebaby wprowadzac korekt dla okreslonych odcinkow? mam jeszcze pytanie dotyczace instalacji sec ktora chyba nie ma czujnika map i nie jest strojona jak np stag ale poprzez dobor parametru wzbogacenie i przesuniecie z tego co wyczytalem, a wiec blizej jej do prinsa? aha jeszcze zapomnialem bo skoro ten czujnik podcisneinia jest potrzebny do utworzenia mapy czasu wtrysku z funkcji obciazenia to jaka role spelnia gdy sterownik jest juz zaprogramowany ? bo ja to tak rozumiem ze stag odczytuje czas wtrysku benzyny mnozy o wartosc mnoznika dla tego czasu i podaje odpowiedni sygnal na wtryskiwacz lpg a wiec po co mu w tej chwili informacja o obciazeniu? przeciez skoro obciazenie bedzie wieksze to ecu benzyny zwiekszy czas wtrysku ktory to odczyta stag i znowu po przemnozeniu poda sygnal na wtryskiwacz lpg a wiec co tu do roboty ma ten map sensor?
Sa moze jakies ksiazki przy pomocy ktorych mozna ta cala teorie przyswoic, jakies materialy itd??
Pozdrawiam!!!


[ wiadomość edytowana przez: dulin7 dnia 2009-02-15 22:18:52 ]
  
 
Cytat:
2009-02-15 21:20:31, dulin7 pisze:
no wlasnie duzo mi tym wytlumaczyles i czy teoretycznie byloby tak ze gdyby podlaczyc keihiny pod np staga to wykres mnoznika bylby linia prosta i nie trzebaby wprowadzac korekt dla okreslonych odcinkow? mam jeszcze pytanie dotyczace instalacji sec ktora chyba nie ma czujnika map i nie jest strojona jak np stag ale poprzez dobor parametru wzbogacenie i przesuniecie z tego co wyczytalem, a wiec blizej jej do prinsa? aha jeszcze zapomnialem bo skoro ten czujnik podcisneinia jest potrzebny do utworzenia mapy czasu wtrysku z funkcji obciazenia to jaka role spelnia gdy sterownik jest juz zaprogramowany ? bo ja to tak rozumiem ze stag odczytuje czas wtrysku benzyny mnozy o wartosc mnoznika dla tego czasu i podaje odpowiedni sygnal na wtryskiwacz lpg a wiec po co mu w tej chwili informacja o obciazeniu? przeciez skoro obciazenie bedzie wieksze to ecu benzyny zwiekszy czas wtrysku ktory to odczyta stag i znowu po przemnozeniu poda sygnal na wtryskiwacz lpg a wiec co tu do roboty ma ten map sensor? Sa moze jakies ksiazki przy pomocy ktorych mozna ta cala teorie przyswoic, jakies materialy itd?? Pozdrawiam!!! [ wiadomość edytowana przez: dulin7 dnia 2009-02-15 22:18:52 ]


sec to kastrat który ma niedopracowane funkcje map - nie polecam bo gówno. Mapy mozna zbierać ale juz nie ma jak ich nałożyć na siebie czy wyliczyc model mnożnika.Porównanie z prinsem nie ma jakiegokoliwek sensu i jest z pewnościa obraźliwe dla aprinsa
Nie słyszałem aby ktoś przyłączał kehiny do "zwykłej" instalacji, ale teoretycznie to mnoznik byłby bliski 1 w całym zakresie

map sensor po zestrojeniu nie jest potrzebny i dlatego we wcześniejszych wersjach był odłączany. Teraz służy do zbierania map przy normalnej jeździe , które upierdliowy uzytkownik może sobie co jakis czas pooglądac czy aby cuś sie nie pie...doli
Co do książek to polecam instrukcje staga jest tam wszytsko dokładnie opisane. Warto tez poczytac instrukcje diego bo tam ładnie opisali jak nawiercic kolektor. Wszystkie instalki działaja podobnie , tylko stag lepiej i ma najlepszy soft, choc też nie bez wad.
  
 
no wlasnie tak mi sie zdawalo ze sec jakis taki niedopracowany jest nawet jak w samej instrukcji napisali ze wzbogacenie dobierac metoda prob i bledow oceniajac jak sie wkreca na obroty itd. byc moze jestem w tej chwili upierdliwy ale jednak zapytam po co tworzyc mape czasow wtrysku z funkcji podcisneinia podczas strojenia ? przeciez jak sie domyslam stag tego nie wykorzystuje bo i po co przeciez nie ma jeszcze 3 osi ktora przedstawiala by obroty to w tedy moglbym pomyslec ze stag wzbogaca zaleznie od obciazenia ale przeciez to robi ecu benzyny czego efektrem jesc konkretny czas wtrysku ktory jest przeliszany na czas gazu, podajac przyklad jedziemy 2000obr o gorka to wiadomo wzrosnie obciazenie i tym samym podcisnienie w kolektorze zmaleje ale przeciez na to zareaguje komp benzyny i wydluzy czas wtrysku ktory analogicznie przeliczy stag i poda na wtryskiwacz. bo przeciez gdy pracujemy np przy 2000 obr bez obciazenia to mamy okreslone podcisnienie w kolektorze ale pracujac przy 2000 ale z obciazeniem tez mamy inne podcisnianie
Przeciez taki sam czas wtrysku moze byc np przy 3tys bez obciazenia i przy 2tys ale z jakims tam podcisnieniem.
Pozdrawiam!!!
  
 
może jednak poczytasz instrukcję ?
stag nie wykorzystuje map w pracy , ale nie ma innego sposobu (oprócz opisamnego w sec ) na ustalenia mnożnika jak zebranie i pokrycie się map. Mnożnik nie jest warością stałą i zmienia się wraz ze zmiana czasu wtrysku beny. Mapy i krzywa obrazująca mnożnik są też graficzną informacją z której mozna wywnioskować czy prawidłowo skompletowano i wyregulowano instalację .
Koniecznie poczytaj instrukcję bo strasznie bredzisz
  
 
ok juz rozumiem, przemyslalem sobie na spokojnie i faktycznie glupoty nawypisywalem w ostatnim poscie instrukcje czytalem nawet 2 razy ale chyba bedzie konieczne przeczytanie jeszcze 3 raz to czy mozna zaryzykowac stwierdzenie ze prins nie bylby niczym specjalnym w sumie gdyby nie posiadal wtryskiwaczy keihina i dobrego reduktora?? bo chyba to tak winduje Jego cene w porownaniu z pozostalymi reduktor 700 zl i listwa ok 1300?
Pozdrawiam!!!
  
 
dokładnie takie mam zdanie o prinsie. Reduktor też nie jest najlepszy choc ostatnio poprawiony
  
 
CZEKAŁEM NA KONKLUZJĘ OBU PANÓW DO KOŃCA I MOGĘ STWIERDZIĆ,ŻE WIĘKSZYCHYCH IDIOTYZMÓW W ZYCIU DAWNO NIE CZYTALEM.
DLATEGO,ŻE CAŁY TEMAT W ZASADZIE DOTYCZYŁ JAK TU OSZKALOWAC INSTALACJE PRINSA.
GWOLI CIEKAWOŚCI SĄ KOMPLETY INSTALACJI GDZIE STEROWNIK JEST Z PRINSA A WTRYSKIWACZE INNYCH MAREK ORAZ Z INNYMI REDUKTORAMI.
  
 
Voltran program z instalacji PRINS a kicha dokładna .
Ja bym to podsumował tak jeśli przyjezdza do mnie klient z jakimś tam wypasionym autkiem i ma zamontowane coś tam i te autko nie chodzi tak jak powinno to
-albo zle zamontowana instalacja lub wyregulowana
-albo ta instalacja nie da rady chodzić dobrze w tym aucie

Jeśli natomiast ten sam klient przyjezdza z instalacją PRINS i coś niedziała to napewno jest zle zamontowana lub wyregulowana.
  
 
croma mylisz sie i to w calosci, celem zalozenia tego tematu byla po prostu ciekawosc jakie roznice sa miedzy prinsem a innymi. zauwazylem ze w ktorymkolwiek temacie ktos cos pisze zlego o prinsie to od razu nazywasz to szkalowaniem ale przyznaj sam gdyby do prinsa nie bylo tylko keihinow a np takie valteki albo chociaz magic jety to w zyciu ten sterownik by sobie nie poradzil ze sterowaniem tego bo np na malych obrotach potrzeba takiego mnoznika a na wyzszych innego co wynika z roznic harakterystyk wtryskiwaczy typu valket magic jet lpg i benzyny. ja pytam tak tylko czysto z ciekawosci i akurat taki przyklad z podlaczaniem keihinow do staga pozwolil mi zrozumiec na jakiej wlasciwie zasadzie polegaja roznice miedzy instalacjami. bo na pewno majac dokupywac keihiny do staga kupilbym prinsa bo bylaby bardzo zblizona cena a jednak wszystko w komplecie, nie uwazam ze prins jest gorszy ale smiem twierdzic ze cala idealnosc tej instalacji polega na doskonalych wtryskiwaczach.
jezeli masz jakies argumenty na to ze jednak prins jest nie tylko ze wzgledu na keihiny ale i cala reszte sporo lepszy od reszty to napisz, ale nie tak tylko ze jest to najlepszy program i nikt nie zrobil lepszego bo tak, wytlumacz, pomoz zrozumiec nikt przeciez nie twierdzi ze stag + magic jet jest lepszy albo rowny prinsowi ale smiem twierdzic ze stag +keihin jest w stanie dotrzymac kroku prinsowi , jednak po co za ta sama cene kupowac oddzielnie staga i keihiny skoro mozna kupic prinsa
Pozdrawiam!!!


[ wiadomość edytowana przez: dulin7 dnia 2009-02-17 16:59:07 ]
  
 
pozatym jednak na korzysc staga z keihinami przemawia to ze mozna sobie samemu zestroic instalacje a nie z byle czym od razu gnac do montera prinsa, bo program do vsi prins raczej niedostepny tak dla ogolu.
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2009-02-15 00:36:49, hydrol pisze:
prins to doskonałej jakości wtryski o charakterystyce zbliżonej do benzynowych, dzięki temu pracą wtryskiwaczy gazowych steruje w zasadzie ecu benzyny, wykorzystując wszystkie pomiary silnika. Inne instalacje tylko podglądają pracę ecu beny i przeliczają czasy ecu benzynowego aby wtryski gazowe mogły oszukać ecu i dostarczyć mieszankę o oczekiwanym składzie. Doskonałość wtrsków kehina powoduje że nie ma potrzeby budowania map bo wystarczą "zdolności" samoadaptacji krótkookresowej współczesnego ecu. Czy jest to układ doskonały? Nie, bo mamy marny gaz ( opróćz wtrysków zaniczyszcza też reduktor) a wtryski bardzo drogie. W 90% czy może nawet częściej pracuje doskonale , ale do 100kW to prawie każda instalacja dobrze sobie radzi , chyba że ktoś na siłę ja skopie


czy to jest szkalowanie? pisanie na forum dużymi literami to wrzask, a ja nie lubie jak się ktos drze bez powodu

[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-02-17 23:17:16 ]
  
 
a wy ciagle z tymi mnożnikami . nie potraficie wyjść z rozumowaniem ponad ersatze sterownikow staga albo czegoś podobnego. nie potraficie pojać ,że to sa całkowicie inne sterowniki i do czego innego slużą i na innej zasadzie działaja. więc nie porównujcie prinsa do czegoś innego. mówie o sterowniku. bo reduktor moze być inny i wtryskiwacze. o tej samej oporności co keihiny. np. magicjety.

  
 
[quote]
2009-02-15 00:36:49, hydrol pisze:
prins to doskonałej jakości wtryski o charakterystyce zbliżonej do benzynowych, dzięki temu pracą wtryskiwaczy gazowych steruje w zasadzie ecu benzyny, wykorzystując wszystkie pomiary silnika. Inne instalacje tylko podglądają pracę ecu beny i przeliczają czasy ecu benzynowego aby wtryski gazowe mogły oszukać ecu i dostarczyć mieszankę o oczekiwanym składzie. Doskonałość wtrsków kehina powoduje że nie ma potrzeby budowania map bo wystarczą "zdolności" samoadaptacji krótkookresowej współczesnego ecu.


hydrol i bardzo dobrze to opisałeś,ale poruwnywanie prinsa do staga jest śmieszne.
Tak jek wcześniej pisałem ,ja montuje prinsa od 2002 roku zrobiłem na nim około1000 samochodów i nikt mi nie wmówi ze jest coś leprzego bo niema.
A ty dulin7 najpierw coś zamontuj a puzniej mozesz sie doktoryzować na forum i wkładać keihiny do staga