Jka wymienic pasek rozrzadu w silniku 2.0 dohc.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Drodzy koledzy jak mozecie to opiszcie cała operacje wymiany tego cholernego paska.

Bo mam nowy tylko nieiwm jak go zamontowac bo jest sprezyna napinajca rolke prowadzaca. Tu sie cholernie boje ze jak bede na siłe zakladał to moge cos psuc.
Prosze o pomoc.
  
 
zeby zdjac pasek ustaw silnik na znaki (walki rozrzadu na znaki, walek posredni na 34 stopnie w prawo (czyli na srube o ktora opiera sie sprezyna napinacza (ustawienie walka posredniego jest w tym silniku wazniejsze niz walkow rozrzadu...), wal korbowy na znak (pierwszy i czwraty tlok w GMP). Nastepnie luzujesz nakretke napinacza (ta na 17), srube o ktora opiera sie sprezyna (ta na 13), podwazasz wkretakiem sprezyne tak by wyskoczyla z otworu w napinaczu, zdejmujesz pasek, zakladasz nowy, wkladasz wkretak tak, by opierala sie o niego sprezyna napinacza, a koniec wkretaka wkladasz w otwor w napinaczu i podwazasz yak, b y sprezyna zeslizgnela sie po wkretaku do otworu. Naprezasz pasek pokrecajac walem korbowym zgodnie z ruchem wskazowek zegara, dokrecasz nakretke napinacza, robisz 2 obroty walem korbowym za pomoca klucza sprawdzajac czy nic nie koliduje, po dwoch obrotach sprawdzasz czy zgadzaja sie znaki. Jesli wszytko jest OK - mozesz odpalac.


Jesli walek posredni byl ustawiony inaczej niz naprzeciwko sruby mocujacej napinacz(tej na 13) a aparat masz w bloku, konieczna bedzie korekta kąta wyprzedzania zaplonu).
  
 
to ja się podłącze do tematu
ja mam wałek pośredni ustawiony znakiem na znak który jest na dole na pokrywie przedniego uszczelniacza
jak kupowałem silnior to już tak byl ustawiony i przy wymianie paska tak zostawiłem
kosa131 myślisz że jest źle?
co może spowodować inne ustawienie niż opisałeś?
słyszałem że wałek może się zderzać z korbą?
pozdrawiam
  
 
mysle ze nie jest ksiazkowo ale jak nie koliduje to moze nie ruszac - mozesz miec zamienione kolo na tym walku albo dorobiony otwor na kolek ustalajacy w innym miejscu...

A krzywka napedu pompy faktycznie moze sie spotkac z nakretka na drugiej korbie i silnik wystawi kopytko w takim przypadku. mam gdzies chyba zdjecie tak zalatwionego 2.0 z argenty.
  
 
Koło na pośrednim powinno bytć takie samo jak na wydechu. Może masz założone ssące i znaczek wychodzi zupełnie gdzie indziej?
Generalnie jak sie wszystko poustawia na znaki, tłok 4 gara powinien być w górze i zapłon na 4 cylinder.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Chlopaki bo posiadam ksiazke guy crofta i tam wynika ze nietrzeba zdejmowac sprezyny z napinacza tylko nalezy wykrecic srubke co trzymam rolke a pozniej trzeba podwadzic rolke zeby podkladka z pierscieniem ja zablokowała po przykreceniu nakretki.
  
 
to jak wiesz lepiej to po co sie pytasz?
  
 
wole sie upewnic niz miec polamane zawory. Juz raz przyezyłe w ohv zaowry i głowice do wymiany. teraz wole byc ostrozniejszy.
  
 
Ja Ci napisalem co i jak a co z tym zrobisz to juz Twoja sprawa. Jak lubisz sie silowac z napinaczem bez zdejmowania sprezyny - prosze bardzo, droga wolna.

Swoja droga - czlowiek opisuje krok po kroku co i jak a na koniec zamiast dziekuje slyszy ze to co napisal to pewnie nie tak, i pewnie sie pogna zawory, bo croft pisze inaczej.
  
 
guy to siedz w tych silnikach pare lat.
ale dzienki za opisanie całego zabiegu wymiany paska rozrzadu.
wymienie jak sie ociepli bo teraz to niemam sensu bo wszystko bedzie zimno ciezko bedzie cos wykrecic ,a inaczej bedzie jak bedzie cieplej i pojdzie mi moze lepiej se srubkami. Bo juz ostatnio mam pecha w wykrecaniu srubek.
  
 
a co z kolem pasowym da sie przecisnac pasek bez sciagania go?
  
 
Da sie

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."