MotoNews.pl
  

Szarpie na boki przy dodawaniu gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W moim 1.8 16V przy dodawaniu gazu, tak od około 80km/h szarpie całym autem na boki. Słyszałem że to objawy zużycia przegubów wewnętrznych. Poduszki silnika i skrzyni na pewno są w porządku. Z tego co wiem producent zaleca wymiane półosi co 80000km a mój ma 230 000 wiec... Spotkał sie ktoś z czymś takim?
  
 
a jakieś dżwięki są?
  
 
No właśnie nic, kompletnie nic. Nie wali przy ruszaniu tylko szarpie od pewnej prędkości. Czasem jak puszczę gaz i gwałtownie dodam to lekko puknie jakby był gdzieś luz ale nie zawsze.
  
 
Cytat:
2009-02-24 10:58:33, AXELro pisze:
No właśnie nic, kompletnie nic. Nie wali przy ruszaniu tylko szarpie od pewnej prędkości. Czasem jak puszczę gaz i gwałtownie dodam to lekko puknie jakby był gdzieś luz ale nie zawsze.


a jak ruszasz w tył i przód gwałtownie, to nie puka nic?
A opony masz oki? Zbieżność i geometria? Zakładam, że koła masz dokręcone...
  
 
Byłem na warsztacie, na ręcznym ruszali w tył w przód i słuchali pod maską czy nic nie wali, nie stuka, silnik też jakoś sie mocno nie wychylał więc poduszki są ok. Zawieszenie wyremontowane, opony jeden sezon mają. Koła dokręconne Te objawy tylko występują podczas dodawania gazu przy prędkości około 80-100km/h
  
 
Cytat:
2009-02-24 11:25:22, AXELro pisze:
Byłem na warsztacie, na ręcznym ruszali w tył w przód i słuchali pod maską czy nic nie wali, nie stuka, silnik też jakoś sie mocno nie wychylał więc poduszki są ok. Zawieszenie wyremontowane, opony jeden sezon mają. Koła dokręconne Te objawy tylko występują podczas dodawania gazu przy prędkości około 80-100km/h


a geometria i zbieżność oraz wyważenie kół?
  
 
Witam. Mam to samo co ty. Takie jakby pływanie auta na boki. Na 100% przegub wewnętrzny. Ja też mam opony nowe przód zrobiony( ładowałem same oryginały - żadnych zamienników) Jak odebrałem od mechaniora autko to, aż mi ręce opadły. Bo myślałem ,że wszystko będzie ok a tu lipa. Przed wymianą stawiałem na tuleje wahacza ale teraz jestem pewien, że to przegub.
  
 
Czujesz bicie na kierownicy?
  
 
Nie bije na kierownicy tylko szarpie na boki.
  
 
Mi też nie bije kierą. Na 100% to przegub. Zrób test. Podnieś na lewarku auto podłuż klocka pod samochód i go odpal. Oczywiście żeby koło było w powietrzu. Wbij 1 bieg i puść sprzegło. Jężeli bedziesz czuł wyraźne telepanie samochodem to znaczy że masz uszkodzony przegub wewnętrzny po tej stronie którą podniosłeś. Taki sposób polecił mi znajomy i u mnie faktycznie na jednej stronie auto stało stabilnie ( krótka półoś), a na drógiej bujało jak szalone (pół oś długa z mocowaniem do silnika bo mam TD 70KM). Też tak jak ty szukałem. Może to może tamto. A i tak wyszło na przegub. Po sprawdzeniu przegubu na kanale okazało sie że ma delikatne luzy poprzeczne czyli zgodne z kierunkiem jazdy. pewnie wyrobił się kielich przegubu - na to obstawiam. a jak to ma się do jazdy przy pewnych obrotach to już sobie sam odpowiedz.
  
 
Dzięki bardzo Zatem chyba trzeba kupić całą używana półoś albo kpl naprawczy przegubu. A mam pytanie, mój Escort jest z 92r czy półosie od np 1,6 16V czy 1,8 16V z samochodu dużo młodszego np 98r będą pasowały czy są różnice?
  
 
Wymieniłem obie półosie i szarpanie wyeliminowano. Co ciekawe przegub wewnętrzny nie występuje jako część zamienna.

Producent zaleca wymiane kpl półosi co 80 000km !!!