MotoNews.pl
7 TYPY POMP PALIWA FACET POD WEBERA DCOE (227900/0)
  

TYPY POMP PALIWA FACET POD WEBERA DCOE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niech ktos madry mi powie czym roznia sie te 2 pompy i jakie ma to znaczenie? Rozumiem ze obie daja podobne cisnienie i sa zewnetrzne. Ktora bardziej nadaje sie do malucha do umieszczenia nad bakiem? Bo to podobno ma znaczenie...Bo ja mam pompe opadowa , ktora podobno powinna byc pod bakiem. Nie chce jej tak nisko montowac, pomijajac to ze daje za duze cisnienie i odprowadzenie do baku trojnikiem nie wystarcza.

pierwsza pompa
www.fastroadcars.co.uk/shop/index.php?act=viewProd&productId=67

druga
http://www.fastroadcars.co.uk/shop/index.php?act=viewProd&productId=72



zdjecie dotychczasowego rozwiazania:



[ wiadomość edytowana przez: ANDRZEY dnia 2009-02-26 00:51:34 ]
  
 
do jednego webera kup pompe facet FEP04SV
  
 
dlaczego akurat ta? I pytanie czy mi sie nie zatrze bedac nad bakiem? Bo tylko takiej szukam.
Bo 'opadowa' moge kupic pierburga kotra laduje 0,3 bara za 100 zl i nie bawic sie w wysylki w angli i koszta kilkuset zlotych..


  
 
no ja mam taka i dziala chodz chodzi jak traktor

pompa

[ wiadomość edytowana przez: Parnel dnia 2009-02-26 10:34:02 ]
  
 
Jaka to? pierburg? Wlasnie moja tez chodzi jak traktor i to jest drugi powod dla kotrego zastanawiam sie nad zmiana.
  
 
pompy Faceta które przedstawiłeś to są pompy membranowe (nie rotacyjne) zatarcie im nie grozi,
poza tym mają ta zaletę że możesz zrezygnować z przelewu - powrotu do zbiornika.
pompa taka ma ta cechę że jak napompuje odpowiednią ilość paliwa to się zatrzymuje, a nie jak rotacyjne które pompują nonstop.
a jeżeli chodzi o wybór samej pompy to kieruj się tylko i wyłącznie ciśnieniem i wydajnością, na stronach które podałeś masz wszystko napisane 18 galonów/godzinę to jest jakieś niecałe 82 litry/godzinę
myślę że w zupełności wystarczy a nawet będzie spory zapas
  
 
Dzieki
Skad ta duza rozbieznosc w cenie? Nie ukrywam ze wolalbym ta tansza...tylko ciekawi mnie skad ta dosc znaczna roznica w cenie?
  
 
różnica w cenie zapewne wynika z konstrukcji i skomplikowania,
ta tańsza raczej ma zastosowanie przemysłowe ale w samochodach też można spotkać,
natomiast ta droższa ma w sobie jeszcze filtr - wymienny oczywiście

coś pośredniego w cenie - powinno w zupełności wystarczyć
tutaj chociaż podają niskie ciśnienie



[ wiadomość edytowana przez: co-driver dnia 2009-02-26 12:00:51 ]
  
 
OT fajna komora silnika i dopieszczone elementy Byłeś hamować może maluszka z tym silnikiem?
  
 
Nie bylem na hamowni ale ma okolo 75-85km. Wałek swiatek 265, zawory na 3 katy , polerowane kanaly dolotowe wylotowe w glowicy , planowana oczywiscie i to jest wersja od 1.2 75 km a dół to wywazone 1108. Jeszcze gaznik nie jest optymalnie wyregulowany ale juz przyjemnie sie to odpycha.
  
 
moze ot ale co to za glupi pomysl wsadzania jednego gaznika do 4cyl?
W sensie jak wymieniac wtrysk to juz na 2 gazniki...
  
 
Dlaczego uwazasz ze to glupi pomysl? Mi wydawaloby sie glupim wstawianie takich 2 weberow...bak by mi starczyl na pol godziny jazdy

Wiem wiem...zawsze lepiej gdy kazdy cylinder ma wlasna przepustnice ale wydaje mi sie ze to ma praktyczny sens przy silnikach minimum 1600. Zreszta w seryjnych silnikach 4 cylidnrowych tez montowano jeden dwugardzielowy gaznik.


Poza tym ja wymienialem gaznik na gaznik , bo mialem wczesniej od uno 1.0 z niego jest tez aparat zaplonowy
pozdr.

[ wiadomość edytowana przez: ANDRZEY dnia 2009-02-26 17:57:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: ANDRZEY dnia 2009-02-26 17:59:45 ]
  
 
Ja mam 1300 na solexach 4x40mm i na zlocie spalil srednio ok 7 litrow, w tym zawody w Tychach. Reszta oczywiscie spokojna trasa, max 5000 obrotow.
  
 
Jaka masz konfiguracje tych gaznikow?
  
 
andrzey spalanie nie zalezy od ilosci gaznikow tylko ich ustawienia.
Dobrze ustaiwone 2gazniki beda oszczedniejsze niz 1 - vide garbus.
  
 
Rozumiem. Ale ja mam jeden gaznik i nie uwazam tego za glupote tym bardziej ze takie auta powstawaly seryjnie. Juz niewazne jakkbym mial wiecej pieniazkow na gaznik i pozniejsze konfiguracje i testy i synchronizacje 2 gaznikow to pewnie bym tak zrobil. Narazie bede sie bawil tym co mam pozdr
  
 
Ja w swoim FSO 1600 OHV mam pompę z linka numer 2 .Jest droga to fakt ale chodzi elegancko
  
 
Cichutka? rozumiem ze nie ma mozliwosci przelania gaznika z ta pompa? Bo mi sprzedawca powiedzial ze ona musi byc dobrze dopasowana do gaznika. Rozumiem ze jak potrzebuje cisnienie np. 4.0 psi to nie zaloze z 7.0 ale co jak potrzebuje 3.6psi i zaloze 4.0psi?
  
 
Witam,
Panowie - pomóżcie.
Potrzebuję pompę do 2.0 16v z dwoma podwójnymi gaźnikami webera (ok. 150 KM).

1) Czy do pompy wysokociśnieniowej wystarczy zamontować regulator?
2) Czy pompa tzw. wstępna (0.24 bara, 65 l/min) się nada?
3) Czy któraś z tych pomp będzie najlepsza? Czy wymagają dodatkowo regulatora?

http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=198

Z góry dzięki za pomoc!
  
 
wydatek 65l na minute to uzyskasz z pompy mechanicznej do 125p