MotoNews.pl
  

Kontrolka oleju się zapala. Co robić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam następujący problem. Posiadam Lupo 1.0 silnik. Samochód działał bez zarzutu do pewnej mroźnej nocy. Rano gdy ruszyłem po przejechaniu około 40 metrów zapaliła mi się kontrolka oleju. Zaraz zjechałem i sprawdziłem stan oleju. Był ok. Wsiadłem i dalej jechałem bez problemu sądziłem że może zgęstniał. jednak ten problem ostatnio mi się powtarza mimo że jest powyżej zera. Kontrolka zapala się tylko na zimnym silniku ale po przejechaniu od 40 do 200 metrów. Nie zapala się zawsze raz na trzy cztery dni. Gdy się zapala od razu zawsze zjeżdżam więc nie wiem czy sama by zgasła. Jeśli odczekam tak 1 minute i znowu zapale silnik jest wszystko ok. Kontrolka nie zapala się na biegu jałowym. Olej powinienem wymienić za 1000 km. Olej oczywiście też sprawdzałem przed odpaleniem samochodu ale jest ok. Proszę o pomoc bo nie chciałbym uszkodzić silnika. Ten zaś chodzi według mnie taj jak zawsze.
  
 
Jezeli silnik nie wydaje dziwnych odglosow pomimo kontrolki oleju sprawdz czujnik cisnienia oleju. Kiedy olej byl zmieniany?
  
 
Olej zmieniałem jakieś pół roku temu i taj jak pisałem niby powinienem jeszcze pojeździć 1000 kilometrów
  
 
I ja sie przychylę do stwierdzenia że to może być najprawdopodobnie wina tylko czujnika oleju
  
 
Cytat:
Kontrolka zapala się tylko na zimnym silniku ale po przejechaniu od 40 do 200 metrów.



Wg mnie zacina się zawór przelewowy w pompie olejowej. Aby rozwiać wątpliwości trzeba zrobić pomiary ciśnienia manometrem.
  
 
Witam!
Czytałem twój post oraz odpowiedzi na niego, zresztą bardzo słuszne.
Jeśli olej masz w porządku tzn jest koloru tzw "herbacianego" nie ma w nim lub na "bagnecie" i korku wlewu oleju żadnych osadów koloru np kawy z mlekiem , to myślę że rzeczywiście może być zawór pompy oleju, czujnik ciśnienia oleju albo zacinający się zawór pompy oleju.
Pozdrawiam.