MotoNews.pl
  

Typy silników 8v. Jaki ja mam ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj podczas przeglądania książki "sam naprawiam" w poszukiwaniu dokładnego typu mojego gaźnika znalazłem tabele na której wypisane są typy silników.
Oto ta tabela:



Wywnioskowałem z niej że mam silnik 1.6HC CVH2V ponieważ mam silnik 1.6 8v z gaźnikiem webera 2 komorowym czyli 2v, czyli ok... dalej zastanawiałem się jaki typ dokładnie i wyczytałem że LUK to bez katalizatora a LUJ to z katalizatorem a ja mam katalizator czyli myśle LUJ... Tylko teraz nie zgadza mi się moc bo u mnie w dowodzie rej i karcie pojazdu pisze ze mam 77 KW a z tabeli wynika że to niemożliwe... bo przy takiej mocy musiałbym mieć silnik na wielopunktowym wtrysku... Więc gdzie leży błąd? Jaki w końcu ja mam silnik? Czy może mam jakiś składany? i jeszcze jedno czy posiadam silniczek krokowy skoro mam gaźnik?
  
 
Kolego, w poprzednim twoim poscie podałes fotke, z tego co widac isłychac posiadasz 1.4 na jednopunktowym wtrysku(moge sie mylic)

Ale raz ze w MK5 nie było silnikow 1.6 ani na gazniku ani na jednopunktowym wtrysku.
  
 
Cytat:
2009-03-01 22:10:26, Magik123 pisze:
Kolego, w poprzednim twoim poscie podałes fotke, z tego co widac isłychac posiadasz 1.4 na jednopunktowym wtrysku(moge sie mylic) Ale raz ze w MK5 nie było silnikow 1.6 ani na gazniku ani na jednopunktowym wtrysku.



No właśnie dopisałem tam że nie posiadam tego jak nazywasz nastawnika przepustnicy oraz jeśli to obok niego to czujnik położenia przepustnicy to też tego nie mam.
  
 
No to masz silnik 1.4 na gazniku.
Dodatkowo, jesli filtr powietrza znajduje sie na silniku (okragła patelnia) to na 1000% jest to 1.4 gaznik.
  
 
No nie mów... zaraz wrzuce zdjęcia silnika... a gdzie znajdują się numery silnika pod maską? to bym sprawdził czy jest taki jak w karcie pojazdu...







[ wiadomość edytowana przez: Dawid2605 dnia 2009-03-01 22:22:04 ]
  
 
Wrzuc to zdjecie, ale jesli filtr wyglada tak jak pisałem to mozesz byc pewny ze to 1.4 gaznik.
  
 
Magik po raz któryś już pisze że jest silnik 1.6 na gaźniku w mk5. Ciężko go spotkać ale jest.
  
 
To ja mam teraz takie pytanie:p czyli jak jest na gaźniku to ten Pan nie ma katalizatora? pytam się z ciekawościP
  
 
Nie słyszałem, ale moze i masz racje, co do tego wyzej to jest to 1.4 na pewniaka

Numery mozesz sobie sprawdzic na głowicy z przodu lub na bloku szukaj.
  
 
Magik, ja miałem 1.4 monowtrysk, i silnik z filtrem wyglądał identycznie jak ten na zdjęciach.
Typ silnika F6F

[ wiadomość edytowana przez: buzzer11 dnia 2009-03-01 22:31:52 ]
Najlepiej zdejmij filtr i zobacz co tam masz.

[ wiadomość edytowana przez: buzzer11 dnia 2009-03-01 22:34:40 ]
  
 
Bo tak bedzie wyglądał, ale przejrzyj posty kolegi to zobaczysz ze pisał ze NIE posiada nastawnika biegu jałowego jak i czujnika poł. przepustnicy, czyli posiada gaznik.
  
 
To w końcu jaki mam silnik? ile KW? jaka pojemność mam katalizator i gdzie jest błąd? boteraz to zgłupiałem... ide szukać numeruna silniku napisze jak znajde.

[ wiadomość edytowana przez: Dawid2605 dnia 2009-03-01 22:35:06 ]
  
 
Masz silnik gaznikowy 1.4, Moc nie wiem czy sie rózniła od tych z wtryskiem, ale chyba nie czyli całe 75 koników, to ze masz katalizator to o niczym nie swiadczy.
  
 
Nie mogę znaleść numerów na silniku może mi ktoś powiedzieć gdzie one dokladnie są? ale zaóważyłem że na kolektorze dolotowym (tak to sie nazywa?) co prowadzi od gaźnika dosilnika pisze 1.6 oraz teraz mi się przypomniało że jak zmieniałem tarcze sprzęgła to też przecież do 1.6 kupowałem i żadnych problemów nie było z założeniem bylo identyczne jak poprzednie orginalne.
  
 
bo 1.4 i 1.6 maja to samo sprzeglo zreszta jak multum innych elementow, po zdjeciach moge powiedziec, ze masz 1.4 mono 73KM, zdejmij dekiel, to powinno byc widac czy ewentualnie gaznik sie z tylu nie chowa, ale w to watpie, bo mialem takiego sporo czasu...
  
 
Tu jest mój stary post na którym widać co mam pod obudową filtra... Link a numerów znaleść nadal nie mogę poszukam jutro bo tak w ciemnościach to można sobie szukać...

Mam taki jak na zdjęciach:





[ wiadomość edytowana przez: Dawid2605 dnia 2009-03-01 23:55:12 ]
  
 
Masz silnik gaznikowy, ale juz sie pogubliłem czy 1.4 czy 1.6

Rozpis elem. gaznika
Rys. 1.7. Elementy gaźnika Weber TLD
1—rurki emulsyjne 1.12. przelotu, 2—dysze powietrza 1.12. przelotu, 3—automatyczne urządzenie rozruchowe, 4—siłownik uchylania
przepustnicy rozruchowej (pull-down), 5 — główne dysze paliwa 1. i 2. przelotu, 6 — przeponowy siłownik przepustnicy 2. przelotu, 7—
urządzenie wzbogacające, 8 — pompka przyspieszenia, 9 —wkręt regulacji składu mieszanki biegu jałowego, 10—zawór iglicowy, 11
—zawór elektromagnetyczny odcinania dopływu paliwa, 12—filtr siatkowy, 13—wkręt regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego,
14—przepustnica

A tu numery silników

Oznaczenia identyfikacyjne głowicy:
silnik 1,4dm3 gaźnikowy (typu FUH): 89SF6090AB;
silnik 1,4 dm3 z wtryskiem benzyny (typu F6F oraz F6G): 89SM6090CA;
silnik 1,6 dm3 gaźnikowy (typu LUK oraz LUJ): 88SM6090DA;
silnik 1,6dm3 z wtryskiem benzyny: 89SM6090BB.
  
 
Jeśli szukasz numerów to są w trzech miejscach.
Zaznaczyłem ci gdzie są dane dotyczące roku produkcji :



Z drugiej strony kolektora wydechowego w tym samym miejscu jest trzyliterowy kod modelu.
Pierwsza litera to pojemność:
G -1,1l
J - 1,3l
F - 1,4l
L - 1,6l
R - 1,8l
  
 
Znalazłem silnik oryginalny i typ LU czyli 1.6...
  
 
No to masz LUJ, tylko teraz to juz tak zamotane ze nie wiem czy to oryginał, czy to był wielopunkt a ktos to przerobił, bo 77kW to silnik z wtryskiem, ten powinien miec 90KM.
Ale juz sam sie zakreciłem