MotoNews.pl
  

Solex addhe c.40

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, nie jestem wlascicielem fiata niestety ale wiem ze macie dobrze rozkminione gazniki poziome(kumpel ze szczecina, Patryk polecil mi was)to mam nadzieje ze moze tutaj mi ktos pomoze posiadam dwa podwojne gazniki solex addhe c 40 i tak:
1. szukam dyszy wolnych obrotów 45-50 i dyszy głownej powietrza 180(ktora jest razem z rurka emulsyjna) i nie wiem gdzie mozna to znalezc??szukalem prawie wszedzie ale moze macie jakis fajny sklep
2. mam taki problem (gazniki zalozone w silniku VW 1.8 gti) ze silnik chodzi sobie w miare dobrze na zimno natomiast jak sie rozgrzeje to zaczyna gasnac, regulacje nic nie daja. plus jak dodaje gazu zeby nie zdechl to strasznie duzo paliwa daje tak ze wychlapuje az poza gazniki...(dawka strasznie bogata i nie bardzo mozna ja skrecic...)czy moze to byc spowodowane zle wyregulowana pompka przyspieszajaca??(przy probie wydajnosci wyszlo ze na jedna gardziel daje okolo 0,7 ml paliwa)czy moze pompa paliwa daje zbyt duze cisnienie i przelewa?choc jak sprawdzalem to zawory iglicowe trzymaja sie zamkniete przy wlaczonej pompie...
obecnie gazniki wymontowalem i rozebralem na czesci pierwsze do wymiany mam wszystkie oringi...a reszta jest okej. prosilbym o pomoc
  
 
Dysze do solexow poza paliwowymi glownymi sa chyba nieosiagalne, chyba ze trafisz np. na Ebayu. Ale w moim przypadku po ustawieniu dawki paliwa dyszami glownymi kupionymi w Eter-Mot gazniki pracuja dobrze mimo ze dysza powietrzna nie jest moze idealna.

Masz powrotu do baku z gaznikow lub trojnika przed nimi? Pompka na pewno jest do gaznikow a nie do wtrysku?
Albo masz baaardzo bogata mieszanke (i chodzi zimny bo wtedy duzo paliwa jest wskazane) albo cos z pompka i przelewa Ci z komory plywakowej.

Edit: zapomnialem dodac jasno ze musisz dobrac dysze glowne paliwowe, krecenie srubka Ci nie ustawi dawki paliwa, to jest albo mala korekta albo ustawianie dawki na wolnych obrotach.


[ wiadomość edytowana przez: yapko dnia 2009-03-02 18:17:51 ]
  
 
e
Powrot do baku jest i to nie byle jaki dysze glowne paliwa sa dobrze dobrane bo maja 132 a zwezke mam 32/33. Tylko dysza glowna powietrza jest za mala bo mam 155 a z tego co wyczytalem na www.barakuda.za.pl to powinna byc 180 bo 182 nie ma. dowiedzialem sie ze mozna rozwiercic dysze i to da zadany efekt. Pompa jest do gaznikow gdyz kupilem ja od kolesia u ktorego smigala przy gaznikach. nie wiem czy nie powinienem jeszcze zalozyc regulatora cisnienia..??musze sprawdzic jakie ona daje cisnienie..bo z tego co wiem to powinna byc niskocisnieniowa o duzym przeplywie tak?ale chyba za duzego cisnienia nie ma bo jak przymknalem zawor iglicowy przy wlaczonej pompie to nie puszczal paliwa...kurcze moze to jednak te pompki przyspieszajace?bo na nich jest regulacja i mialem srubki na tych popychaczach skrecone na maxa....wiesz moze ile ml powinna dawac pompka przyspieszajaca przy jednym wycisnieciu??

aha jeszcze jedno dysze biegu jalowego mam 55 a z tego co wyczytalem to powinny miec 45-50..czy to tez moze miec wpylw?

[ wiadomość edytowana przez: misha666 dnia 2009-03-02 18:33:05 ]
  
 
Dysza wolnych obrotow dziala tylko na wolnych wiec nie musi byc dokladnie dobrana. Pompka przyspieszajaca dziala tylko przy gwaltownym wcisnieciu gazu. Najwazniejszy jest glowny obwod czyli dysza paliwa/powietrza, ja bym tu szukal przyczyny, jezeli pompka nie podaje za wysokiego cisnienia (powinno byc 0.2-0.4 bara) to chyba zalewaja go dysze glowne.

Z jakiego silnika sa te gazniki? Co to znaczy ze zwezke masz 32/33? Rozne zwezki? Oba gazniki powinny byc takie same, najlepiej z kompletu.

Tak w ogole to nie jestem zadnym specem od gaznikow tylko mowie to co wiem z doswiadczenia przy regulacji swoich.
  
 
Jak potrzebujesz czesci , zadzwon do P. Nyckowskiego z warszawy , moze cos miec.
  
 

Wiesz, zebym to ja wiedzial z jakiego one sa silnika to bylo by 100 razy latwiej dojsc do ladu zwezki sa 32 obie takze spoko. sprawdze to cisnienie i bedzie wszystko jasne. Dosc prawdopodbne jest to ze to moga byc glowne dysze, szczegolnie ze dysza paliwa jest za duza w stosunku do dyszy paliwa. a co do pompek przyspieszajacych to one wlasnie jakos tak byly ustawione ze dzialaly zawsze czy to przy lagodnym czy przy gwaltownym dodaniu gazu wiec moze ich regulacja tez cos da masz mozliwosc zrobienia zdjecia jak u Ciebie wyglada sruba regulacyjna od pompek przyspieszajacych ?