MotoNews.pl
  

Jak wymienic uszczelke pod głowica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mozecie mi powiedziec jak wymienic uszczelke pod głowica? 1,5 16V LPG czy jest to jakies bardzo trudne? i czy mus jest zeby planowac głowice? był bymbardzo wdzieczny za pomoc.
  
 
no samemu bedzie ci ciezko to zrobic lepiej oddac jakiemus zaufanemu mechanikowi nie zawsze czeba planowac glowice pozdrawiam kolo 400-500 zl ciebie to wyniesie tak mysle.
 
 
nic trudnego , zdejmujesz kolektor dolotowy, wydechowy , przepustnice, demontujesz rozrząd wałki popychacze , odkrecasz głowice, zanosisz do fachofca albo i nie, wymieniasz uszczelke i składasz w odwrotnej kolejnosci

powiem Ci tak jak nigdy tego nie robiłeś to to zostaw fachowcom , jak chcesz spróbować sam , próbuj , jak masz jakiś garaż to mozemy pomyslec ustawie Cie z pstrusiem on sie w tym bawi
  
 
nie jest trudne
wiekszosc mechaników opanowała ta sztuke
samemu zmieniac-hmmm za chwile bedziesz pewnie zadawał pytanie jak rozrzad ustawic...
a z tym planowaniem do za duze słowo-raczej wyrównywanie...
przy głowicy ze stopu aluminium to raczej mus-odkształcaja sie przy odkrecaniu
  
 
To mnie dopiero pocieszyliscie kurcze 400 - 500 zł duzo za duzo, garaz moze bym i wykombinował ale nie w wiem czy w warszawie nie stety.
Co do ustawienia rozrzadu wyjełes mi to z ust, z tego co wiem jak sa dwa wałki jest trudniej, czy to prawda?
  
 
A zapomniałem podziekowac za to co napisaliscie, dzieki
  
 
Jak nigdy nie robiłeś tego to oddaj do warsztatu, źle ustawiony pasek grozi nawet zerwaniem i dużo większymi kosztami...
  
 
Mam pełną fotorelację z wymiany uszczelki pod głowicą.
Jak tylko zdołam wygospodarować trochu wolnego czasu to podrzucę.

Niestety koszt to min. 500zł z rozrządem, planowaniem i własną robocizną. Garaż z kanałem mile widziany.
Jak oddajesz do warsztatu to 100 min.
  
 
Cytat:
2009-03-03 17:11:17, kisztan pisze:
Mam pełną fotorelację z wymiany uszczelki pod głowicą. Jak tylko zdołam wygospodarować trochu wolnego czasu to podrzucę. Niestety koszt to min. 500zł z rozrządem, planowaniem i własną robocizną. Garaż z kanałem mile widziany. Jak oddajesz do warsztatu to 100 min.



Paweł chyba będziesz musiał się pośpieszyć bo jak dziś wymieniłem pompę paliwa to zaniepokoiła mnie chmura dymu !! czyli uszczelka po mału odchodzi do wieczności...

Pozdrawiam
Raffsa
  
 
Cytat:
2009-03-03 16:00:00, esperson pisze:
To mnie dopiero pocieszyliscie kurcze 400 - 500 zł duzo za duzo, garaz moze bym i wykombinował ale nie w wiem czy w warszawie nie stety. Co do ustawienia rozrzadu wyjełes mi to z ust, z tego co wiem jak sa dwa wałki jest trudniej, czy to prawda?


taniej sie praktycznie nieda bo olej z filtrem , płyn chłodniczy to już jest prawie 200, planowanie - wyrównywanie bez docierania zaworów ok 60, uszczelka 50, uszczelki kolektorów 50 , śruby niewiem ile ale powiedzmy ze 12 szt to ok 100, i juz mamy prawie 500 a gdzie robota?? sama wymiana rozrządu w warsztacie to ok 200 uczcelki troche wiecej do tego mozna wymienić rozrząd bo za czesci tylko płacisz
  
 
Dzis dzwoniłem do mechanika który kiedys mi raobił ta uszczelke i tak mnie pocieszył ze głowa mała poinformował mnie ze na bloku jest jakis wrzer i powiedział ze teraz moge zrobic ta uszczelke i nie gwarantuje sukcedu na długo. podobno mozna to uzupełnic klejem epidia z opiłkami aluminium, juz sam nie wiem. kupic silnik jakies 800zł i nie wiadomo co to bedzie a ja mam esperaka w automacie wiec moze nie pasowac.
  
 
poszukaj silnika z tego co widziałem to na forum daewoo gość miał cały silnik od Nexii 1,5 16v chciał chyba 850 zł podeśle ci link
  
 
daewooforum.pl/viewtopic.php?p=110384#110384
  
 
Dzieki, to było by naj leprze rozwiazanie ale koszty spore + zamianka i ja mam skrzynie w automacie wiec nie jest pewne czy pasuje wszystko na tip top. W sobote bede pukał tą głowice zobaczymy co z tego wyjdzie.

A co do rozrzadu? ustawia sie do znaków na wałkach i na kole pasowym pompy oleju, ale z jakims wyprzedzeniem czy nie??
  
 
koło pasowe pompy oleju....
pewnie wspomagania-to akurat inny pasek...

pewnie jak-odpukac-zachorujesz to zapiszesz sie na medycyne...

w Twoim przypadku nalezało by chyba zainwestowac w dobra ksiazke-teoria nie zaszkodzi -ewentualnie internet
narzedzia-wskazany klucz dynamometryczny
garaz z kanałem
a i tak musisz zawiesc głowice do warsztatu
tylko czy do jednorazowej wymiany uszczelki to sie opłaca?

  
 
W sobote zaczynam rozbiore wszystko to co dam rade zawioze głowice i potem bede składał a czy sie uda nie wiem, ten rozrzad mnie martwi troche no ale moze sie uda.
  
 
znajdz jakiegoś mechanika niech przyjedzie i ustawi ten rozrząd zapłacisz za samo ustawienie a reszte sobie sam poskręcasz
  
 
Tak tezmyslałem ale wsumie znalazłem z necie zdiecia tego samego motorku i nie wydaje sie jakies bardzo trudne ale jak sie nigdy nie robiło to moze czas spróbowac haha napewno was poinformuje o tym ak idzie robota.