MotoNews.pl
  

Odpowietrzenie ukladu chlodzacego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jak odpowietrzyc uklad chlodzenia?
Czy wystarczy przy dobrze rozgrzanym silniku odkrecic delikatnie korek?? Jest moze gdzies jakis odpowietrznik??

Szukam wlasnie przyczyny spierniczania plynu z chlodnicy.
Wyraznego kapania nie ma, zadnych objawow rabnietej uszczelki pod glowica - wiec moze to tu przyczyna...
Pozdrawiam
Osiah
  
 
Odpowietrzasz tak jak napisales, rozgrzewaz silnik az sie wentylator wlaczy i delikatnie odkrecasz korek.
O zadnym odpowietrzeniu nie slyszalem.

ps. ile Ci plynu ubywa?
  
 
Witam ponownie

Ubytek nie jest duzy - ubywa ok 250 - 300 ml na tydzien (przejechane w ciagu tego tygodnia jakies 300 - 400km)
W z gory silnik w okolice chlodnicy wyglada na suchy, chodnik po postoju suchy,olej wyglada normalnie, korek oleju czysty, z wydechu pary brak, silnik pracuje normalnie)
Dolewalem dopiero raz w ubieglym tygodniu, ale juz widze ubytek.
Dzisiaj podjade na kanal i obejrze go od spodu, mysle ze jesli jest gdzies nieszczelny i odparouje to zostanie slad w postaci kolorowego (np zielonego) osadu. ZObacze czy nie pecznieja rurki.
I caly czas mam nadzieje ze to nie uszczelka pod glowica.....bo wybieram sie pod koniec tygodnia na wakacje(

Pozdrawiam
OSiah
  
 
To calkiem sporo ubywa...musi byc gdzies nieszczelny uklad. A sama chlodnice sprawdzales, moze ma gdzies dziure.
Z zobaczeniem osadu np. zielonego nie wiazalbym zbytnich nadziei poniewaz silnik ma wysoka temp. pracy i plyn b. szybko odparuje.
Mialem niedawno podobna sytuacje. Ubywalo mi plynu, ale ok. 200ml na 2 miesiace, okazalo sie ze uszczelka pod termostatem puszczala. Zadnego osadu nie bylo, a wyciek zauwazylem przez przypadek.
  
 
nie chcialbym cie martwic (a raczej nie chcialbym miec racji...) ale prawdopodobnie masz walnieta pompe plynu chlodzacego...
na postaoju przy normalnym cisnieniu plynu nie zauwazysz wyciekow - jedynie przy odkreconym korku i godzinnym postoju z pompy zacznie ciec woda...

w czasie jazdy silnik jest goracy i wywalany pod cisnieniem plyn zdazy wyparowac - trudno zauwazyc wyciek....

wjedz na kanal i obejrzyj dolna czesc obudowy od paska rozrzadu....

oczywiscie odkrec korek i zaczekaj... albo beda krople wody albo zauwazysz dziwny osad i kolor na obudowie....

plyn ucieka przy zimmeringu lozyska pompy i wydostaje sie przez otwor kontrolny w korpusie pompy...


pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: harry dnia 2003-08-12 15:51:31 ]
  
 
Harry, masz na mysli tzw. pompe wody?
  
 
Wieczorem jade na kanal go obejrzec i mam nadzieje ze to nie pompa....(nie byla wymieniana przy pasku) jutro napisze co zobaczylem
Pozdrawiam
Osiah
  
 
I wszystko jasne - harry mial racje - puszcza uszczelka przy pompie. Czy ktos z Was wie ile kosztuje pompa + wymiana??
(sama pompa pracuje bez zarzutu)

Kurde, mam dylemat - w piatek jade na wakacje i...nie wiem czy moge pojechac z ta usterka...gdyby rozszczelnienie nie powiekszylo sie to nie problem - bede pilnowal poziomu plynu - tylko co jesli nie wytrzyma - kurwa mac!! (przepraszam) ale mam szczescie - nie mogla walnac tydzien wczesniej albo dwa pozniej????

Jechac czy nie?? Szukac na gwalt jakiegos magika co mi to zrobi czy po powrocie na spokojnie sie tym zajac??
Do zrobienia jakies 1000 - 1200 km - wyjazd na dwa tygodnie
Pozdrawiam
Osiah
  
 
a tak btw: którędy najlepiej spuścić płyn chłodzący w X20XEV ?

  
 
w zadnym wypadku nie wyjezdzaj z walnieta pompa (uszczelka)..
znajac zycie to piedolnie ci w korku w srodku jakiegos miasta i bedziesz mial problem....
a wtedy wywali caly plyn w ciagu minuty i masz duuuuuuzy problem

prawie zwasze tak bywa ze nie wali w trasie ale w czasie postoju kiedy silnik jest naprawde goracy...

watpie abys kupil sama uszczelke do pompy - chyba ze w sklepie gdzie zajmuja sie tylko gumami....
oczywiscie jesli masz na mysli uszczelke glowna - wydaje mi sie ze mowiac uszczelka miales na mysli zimmering na lozysku - tego sie nie wymienia.

wymiana pompy - sama czescie chyba nie wiecej niz 150 pln (mam astre wiec nie wiem ile do vectry b)
wymiana mozna zrobic samemu jesli wiesz jak sie zmiania rozrzad....


[ wiadomość edytowana przez: harry dnia 2003-08-13 07:13:47 ]
  
 
Witam
Wymiana samej uszczelki odpada nawet gdyby mozna ja bylo bez problemu kupic - tylko wymiana calej pompy wchodzi w gre. Ale kto mi to kurna zrobi w ciagu jednego dnia??? kurde - no pociagiem to mi sie nie chce jechac
Pozdrawiam
Osiah
  
 
U mnie też był mały wyciek z pompy i też wyjechałem bo musiałem . Po 200 km płyn uciekał już jak szalony. Podjechałem do znajomego mechanika i zajeło mu to chyba z godzinę i mam wymienioną pompe i przy okazji termostat. Koszt części to 140 zł. Ale pompa chyba nie wymieniana od nowości a na liczniku 123.000 km.
Teraz jest ok. tylko na razie mam zalaną wodę i muszę szybko zmienić na płyn.
Nie ma co bawić się w wymianę uszczelek tylko wymienić na nowe i dalej jeździć.
Pozdrawiam Ignacy.
  
 
Pompa do X20XEV w oplu to wydatek ponad 200 zl, a w dobrym sklepie troche ponad 100 zl. Sadze, ze do twojej Vectry podobnie. Zadzwon do Econaft w Radomiu, oni maja dobre ceny.
Na Twoim miejscu bym nie ryzykowal wyjazdu. Dla dobrego mechanika to 1,5 godz. roboty.


[ wiadomość edytowana przez: rmickey dnia 2003-08-13 09:08:23 ]
  
 
Cytat:
Pompa do X20XEV w oplu to wydatek ponad 200 zl, a w dobrym sklepie troche ponad 100 zl. Sadze, ze do twojej Vectry podobnie. Zadzwon do Econaft w Radomiu, oni maja dobre ceny.
Na Twoim miejscu bym nie ryzykowal wyjazdu. Dla dobrego mechanika to 1,5 godz. roboty.



Zadzwonilem juz do sklepu - niemiecka pompa 117 zl (ale nie oryginal) wloska 113zl. No ale co z tego jak sam tego nie zrobie bo nie mam ani gdzie ani czym.
Zadzwonilem do Wdowczyka (to taki autoserwis opla w Radomiu - nie ASO)
powiedzial mi 300 zl (pompa 160 + 80 robocizna + 60 - 4litry koncentratu Mobila) - o kurde - teraz sie kapnalem - ale to on sam koncentrat bedzie lał ??? w sklepie Mobil koncentrat 18 zl/l.
Dobra, wszystko jedno - grunt ze pojade na urlop spokojny i z nowa pompka
Dzeki chlopaki za wsparcie merytoryczne i wskazowki...skrzyna browca sie nalezy
Pozdrawiam
Osiah
  
 
Wdowczyka lepiej omijaj szerokim lukiem, juz paru chlopakom narobil bigosu, a i ceny ma wygorowane.
  
 
Nie mam wyjscia - nikt ze znanych mechaniorow nie chce mi tego zrobic na juz.... a mnie sie pali....
Do przypadkowego warsztatu nie chce jechac, a ASO...sam wiesz...
Mam nadzieje ze to na tyle prosta sprawa, ze wszystko sie skonczy dobrze

Pozdrawiam
Osiah